• 0

Onderzoek m.b.t. Investeerdersplatform

Goedemorgen ondernemers,

 

In verband met een project ben ik op bezig met een kleinschalig onderzoek.

Ik zou graag willen weten, indien jullie als investeerder zouden participeren in een investeerdersplatform, wat voor jullie het belangrijkst is aan dat platform. Op dit platform zullen investeerders kunnen investeren in ondernemingen die op zoek zijn naar start en/of extra kapitaal.

 

Indien er opmerkingen zijn over de vraagstelling en de te kiezen antwoorden, laat het me aub weten. Ik sta open voor alle suggesties die mijn onderzoek bevorderen. Uiteraard is het belangrijkst (in mijn opinie) aan het platform wat voor organisaties je in kunt investeren, maar deze optie wil ik voor dit onderzoek bewust buiten beschouwing laten.

 

Daarnaast ben ik uiteraard ook blij met feedback die zich buiten de gestelde opties bevinden, ik hoor dan ook erg graag van jullie!

 

Met vriendelijke groet,

 

Een dankbare onderzoeker :)

 

Noot: Helaas heb ik nagelaten de optie "Beschikbare tools om met de wederpartij te communiceren" in de poll bij te voegen. Mocht dit voor jou het belangrijkst zijn, laat dat svp achter in een reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ehm... Ik mis de optie "Serieuze financieringsmogelijkheden". Al bevat de site niets anders dan dat, dan is dat al prima. Al het andere is daaraan ondergeschikt lijkt me. Het design maakt dan niets uit, noch de communicatiemogelijkheden die er wel of niet zijn :)

 

Weet je overigens al hoe vaak dit eerder is geprobeerd en waarop dit telkens is stukgelopen?

Link naar reactie
  • 0

Ehm... Ik mis de optie "Serieuze financieringsmogelijkheden". Al bevat de site niets anders dan dat, dan is dat al prima. Al het andere is daaraan ondergeschikt lijkt me. Het design maakt dan niets uit, noch de communicatiemogelijkheden die er wel of niet zijn :)

 

Weet je overigens al hoe vaak dit eerder is geprobeerd en waarop dit telkens is stukgelopen?

 

Bedankt voor je reactie en feedback.

 

Over je laatste vraag heb ik je zojuist een pm gestuurd.

 

Hoor graag van je,

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor je reactie en feedback.

 

Over je laatste vraag heb ik je zojuist een pm gestuurd.

 

Hoor graag van je,

Beste Topidee,

 

Twee vragen:

 

Wat is de achtergond/reden van jouw onderzoek ?

 

En mogen wij ook kennis nemen van de door jou verzonden PM ?

 

De reden van het onderzoek is dat ik onder ondernemers wil peilen wat het belangrijkste is voor hen met betrekking tot een platform. In het verlengde hiervan, zou dit informatief verwerkt kunnen worden in een businessplan voor een te creëren platform. Maar dit is niet mijn eerste insteek.

 

Betreft pm:

Ah, dat is zeker interessant. Helaas wel onderhevig aan juridische en fiscale beperkingen om een enigszins "directe" financieringsmogelijkheid neer te zetten.

 

Ik weet helaas niet hoe vaak dit eerder is geprobeerd en de reden van failure, zou je me hier meer over kunnen vertellen?

 

Ik hoor graag van je,

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Mocht je verder nog vragen hebben hoor ik het graag.

 

Ook zie ik meer stemmen op de poll met veel plezier tegemoet.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Ondernemers,

 

Deze poll staat nu welgeteld 10 dagen online, helaas valt het aantal stemmen en/of reacties me een beetje tegen.

 

Leent dit forum zich niet echt voor dergelijke onderzoeken/polls is de vraag die dan bij mij opkomt, of ligt het aan mijn vraagstelling?

 

Opmerkingen en/of stemmen zie ik dan ook graag verschijnen.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, je vraagt naar wat het allerbelangrijkst is. Veel van de gegeven opties hebben natuurlijk belang (denk aan stabiliteit en gebruiksgemak) maar ik denk dat een investeerder de inzichtelijkheid van de investering het belangrijkst vindt. Met andere woorden, de hoeveelheid informatie en het gemak waarmee de omvang van de investering in te schatten is.

 

(p.s. het was niet mijn bedoeling mij er gemakkelijk vanaf te maken, maar ik heb het idee dat investeerders een eigen visie hebben die je niet hebt als je alleen met je eigen bedrijf bezig bent)

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Letsel & Claim | Budget & Schuld,

 

Wederom bedankt voor je reactie!

 

Ah, ik snap het. Wellicht is het handig om te vermelden dat de doelgroep van mijn onderzoek "Ondernemers" zijn.

Indien deze groep zou gaan investeren en zich dus als investeerders gaan gedragen, wat dan het belangrijkst voor hem/haar is.

 

Bedankt voor je bijdrage! :)

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers en investeerders zijn 2 verschillende dingen denk ik.

 

Een ondernemer onderneemt met eigen geld en risico voornamelijk, zo niet uitsluitend in zijn eigen onderneming. Hij zal niet zo snel investeren in een ander bedrijf denk ik. Geen tijd, niet genoeg middelen meer om zelf te investeren, etc.

 

Een investeerder is iemand die of al zijn schaapjes op het drogen heeft en met een deel van zijn kapitaal een groot risico wil lopen maar ook de mogelijkheid heeft op grote winsten. Het kan ook iemand zijn die bij een investeringsmaatschappij werkt en moet beoordelen waarin wel en waarin niet geïnvesteerd wordt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Letsel & Claim | Budget & Schuld,

 

Wederom bedankt voor je reactie!

 

Ah, ik snap het. Wellicht is het handig om te vermelden dat de doelgroep van mijn onderzoek "Ondernemers" zijn.

Indien deze groep zou gaan investeren en zich dus als investeerders gaan gedragen, wat dan het belangrijkst voor hem/haar is.

 

Bedankt voor je bijdrage! :)

 

Welgemeende opmaaktip:

Voor oude acrobaten zijn al die vetgedrukte teksten in deze draad vermoeiend voor de ogen ;).

Link naar reactie
  • 0

Leent dit forum zich niet echt voor dergelijke onderzoeken/polls is de vraag die dan bij mij opkomt, of ligt het aan mijn vraagstelling?

Online forums zijn gewoon kleine gemeenschappen, waarbij de zelfde principes gelden als offline. Jezelf even netjes voorstellen en laten zien dat je niet alleen maar komt halen maar ook iets te bieden hebt kweekt veel goodwill. Anders kun je overkomen als de zoveelste gemakzuchtige ondernemer/student die een enquete of poll neerplempt en wacht tot hij de resultaten van zijn 'onderzoek' kan gebruiken. Het is maar een hint... :)

 

Zelf heb ik niet gereageerd omdat ik geen investeerder ben, al het geld wat ik verdien investeer ik in mijn startende en groeiende onderneming. Stel dat ik investeerder was, dan is de toegevoegde waarde van een site veruit het belangrijkste. Het concept moet duidelijk meerwaarde bieden, zo niet dan ga ik er geen gebruik van maken. Dat de website stabiel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk moet zijn lijkt mij een open deur. Maar voor een site waar ik wat aan heb wil ik een slechte interface wel eens voor lief nemen, een waardeloze site met een gelikt uiterlijk daarentegen...

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers en investeerders zijn 2 verschillende dingen denk ik.

 

Een ondernemer onderneemt met eigen geld en risico voornamelijk, zo niet uitsluitend in zijn eigen onderneming. Hij zal niet zo snel investeren in een ander bedrijf denk ik. Geen tijd, niet genoeg middelen meer om zelf te investeren, etc.

 

Een investeerder is iemand die of al zijn schaapjes op het drogen heeft en met een deel van zijn kapitaal een groot risico wil lopen maar ook de mogelijkheid heeft op grote winsten. Het kan ook iemand zijn die bij een investeringsmaatschappij werkt en moet beoordelen waarin wel en waarin niet geïnvesteerd wordt.

 

Goedemiddag Yannick,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik ben het eens met de verschillen die je aankaart, al ben ik van mening dat een (succesvolle) ondernemer ook snel andere succesvolle plannen/investeringen herkent.

 

De vraag die ik stel is puur, wat jij als ondernemer het belangrijkst zou vinden aan een investeerdersplatform.

 

Ook jij bedankt voor je bijdrage :) een stem zou ik ook op prijs stellen

Welgemeende opmaaktip:

Voor oude acrobaten zijn al die vetgedrukte teksten in deze draad vermoeiend voor de ogen .

 

Bedankt voor je tip! Ik zal minder gebruik maken van opmaaktools om te accentueren :)

Link naar reactie
  • 0

Leent dit forum zich niet echt voor dergelijke onderzoeken/polls is de vraag die dan bij mij opkomt, of ligt het aan mijn vraagstelling?

Online forums zijn gewoon kleine gemeenschappen, waarbij de zelfde principes gelden als offline. Jezelf even netjes voorstellen en laten zien dat je niet alleen maar komt halen maar ook iets te bieden hebt kweekt veel goodwill. Anders kun je overkomen als de zoveelste gemakzuchtige ondernemer/student die een enquete of poll neerplempt en wacht tot hij de resultaten van zijn 'onderzoek' kan gebruiken. Het is maar een hint... :)

 

Zelf heb ik niet gereageerd omdat ik geen investeerder ben, al het geld wat ik verdien investeer ik in mijn startende en groeiende onderneming. Stel dat ik investeerder was, dan is de toegevoegde waarde van een site veruit het belangrijkste. Het concept moet duidelijk meerwaarde bieden, zo niet dan ga ik er geen gebruik van maken. Dat de website stabiel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk moet zijn lijkt mij een open deur. Maar voor een site waar ik wat aan heb wil ik een slechte interface wel eens voor lief nemen, een waardeloze site met een gelikt uiterlijk daarentegen...

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik snap de subtiele hint, zelf ben ik van plan om zeer actief op dit forum te blijven.

Helaas heb ik nog weinig toegevoegde waarde, omdat ik weinig ondernemerservaring heb.

Dat ik in eerste instantie informatie "haal" en er nog niets voor terug kan geven is helaas dus iets wat op dit moment zeker speelt.

 

Ik merk uit jouw reactie dat inhoud/informatie voor jou zwaarder weegt dan gebruiksgemak. Bedankt voor je bijdrage hierin.

 

Mocht het onderzoek positief uitpakken, is het mogelijk dat ik met een aantal partners daadwerkelijk overga tot het opstarten van een dergelijk platform. Op deze manier wil ik aangeven dat ik met de verkregen informatie in de toekomst iets terug kan doen met de feedback die ik momenteel verkrijg.

 

Ik ben in ieder geval blij om te zien dat er een stuk meer activiteit op deze topic is, bedankt allen :)

 

Zie nog steeds graag stemmen met plezier tegemoet!

Link naar reactie
  • 1

Ik ben het eens met de verschillen die je aankaart, al ben ik van mening dat een (succesvolle) ondernemer ook snel andere succesvolle plannen/investeringen herkent.

 

Er is een groot verschil tussen herkennen van en investeren in :)

 

Succes. Ik ben een ondernemer, geen investeerder :)

 

Bedenk je heel goed bij je vraagstelling dat het om voordelen voor de investeerder/ondernemer gaat.

 

Who cares about a state of the art platform? Het moet gewoon makkelijk zijn en altijd werken.

Zelfde met stabiliteit, design, overzichtelijkheid, gebruiksvriendelijkheid. Het moet allemaal kloppen, maar zal niet doorslaggevend zijn in je succes.

 

Denk je dat investeerders gaan kiezen voor je platform omdat je zo een fantastisch design hebt maar 0 ondernemers die zich aanmelden? Wat vind je van het design van marktplaats? Waarschijnlijk had niemand daar in het begin in geïnvesteerd omdat het er niet uit zag. Maar ebay is er toch mee gaan lopen uiteindelijk en een stel boeren zijn er enorm rijk mee geworden.

 

Je kunt geen toegevoegde waarde bieden met de opties die je geeft.

 

Bedenk goed wat investeerders echt nodig hebben. Je gaat je platform niet van de grond krijgen door te zeggen dat het het meest gebruiksvriendelijke, state of the art, super mooi gedesigned met veel creativiteit ontworpen platform is.

 

Dus, zoals Jeroen ook al opmerkte: bied serieuze meerwaarde. Laat deze opties los, want nobody cares. Even terug naar de tekentafel en dan opnieuw je onderzoek doen. Wat voor value ga jij leveren? Dat doe je niet door de opties die je aandraagt. Misschien dat communicatietools nog het meeste waarde toevoegt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt voor je reactie!

 

Dat de inhoud (hetgeen waarin je kunt investeren) het belangrijkste is ben ik volledig met je eens.

Hier heb een beperkte invloed op, vandaar dat ik dit bewust buiten de poll heb gelaten.

 

Ik was benieuwd of er naast dit alles een voorkeur ligt waar de nadruk bij een platform gelegd moet worden.

Uit jouw reactie begrijp ik dat dit dan de tools zijn, bedankt voor je bijdrage Yannick.

 

Mocht ik overigens overgaan tot het daadwerkelijk ondernemen en opstarten van een dergelijk project, zal ik jou indien gewenst een PM sturen. Wellicht kun je je gedachten dan loslaten op een concept in een verder stadium.

Link naar reactie
  • 0

Mocht ik overigens overgaan tot het daadwerkelijk ondernemen en opstarten van een dergelijk project, zal ik jou indien gewenst een PM sturen. Wellicht kun je je gedachten dan loslaten op een concept in een verder stadium.

 

Geen probleem!

 

Blijf vooral denken in waardecreatie.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de subtiele hint, zelf ben ik van plan om zeer actief op dit forum te blijven.

Helaas heb ik nog weinig toegevoegde waarde, omdat ik weinig ondernemerservaring heb.

 

Even wat opbouwende kritiek: Waar je vooral op moet letten is dat je eerst je huiswerk doet, en daarna pas vragen stelt. En huiswerk bedoelen we hier meestal alle gaten van het internet afspeuren naar materiaal hierover. Als je dat gelezen had, dan had je geweten dat je vraagstelling triviaal is en te algemeen. En de resultaten uit deze poll gaan je denk ik niet helpen aan een inzicht of het wel of niet nuttig is zo'n platform te starten...

Dus de vragen die je jezelf moet stellen: er zijn online heel veel initiatieven, wat doen die goed en wat kan daar beter? Wat voor commentaar krijg je daar? Welke initiatieven bestaan in de VS? Als je dat eerst uitzoekt (= googled) dan kan je ook nog eens veel gerichter vragen stellen.

 

Mocht je dit gedaan hebben, en je ervaringen met ons delen, dan zijn er daarna vast veel mensen die graag met je meedenken. Dan weten wij meteen dat je al wat voorwerk hebt gedaan :).

 

Succes, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de subtiele hint, zelf ben ik van plan om zeer actief op dit forum te blijven.

Helaas heb ik nog weinig toegevoegde waarde, omdat ik weinig ondernemerservaring heb.

 

Even wat opbouwende kritiek: Waar je vooral op moet letten is dat je eerst je huiswerk doet, en daarna pas vragen stelt. En huiswerk bedoelen we hier meestal alle gaten van het internet afspeuren naar materiaal hierover. Als je dat gelezen had, dan had je geweten dat je vraagstelling triviaal is en te algemeen. En de resultaten uit deze poll gaan je denk ik niet helpen aan een inzicht of het wel of niet nuttig is zo'n platform te starten...

Dus de vragen die je jezelf moet stellen: er zijn online heel veel initiatieven, wat doen die goed en wat kan daar beter? Wat voor commentaar krijg je daar? Welke initiatieven bestaan in de VS? Als je dat eerst uitzoekt (= googled) dan kan je ook nog eens veel gerichter vragen stellen.

 

Mocht je dit gedaan hebben, en je ervaringen met ons delen, dan zijn er daarna vast veel mensen die graag met je meedenken. Dan weten wij meteen dat je al wat voorwerk hebt gedaan :).

 

Succes, Arthur

 

Goedemorgen Arthur,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik snap je punt, al moet ik zeggen dat er al veel onderzoek is geweest richting andere partijen op de markt. Zowel in Amerika als in Nederland. Dit onderzoek (en dus ook de vraagstelling) is slechts een klein onderdeel van het geheel. Ik wil dus niet de indruk wekken dat dit een "schot in het wild" is zonder enig vooronderzoek. Uiteraard kan ik me voorstellen dat het zo oogt vanwege de vraagstelling en opties die je voorgeschoteld krijgt.

 

Al met al zie ik nog steeds graag reacties en stemmen tegemoet, mocht het onderzoek en het project een verder stadium bereiken zal ik dat ook delen met higher-level leden.

Link naar reactie
  • 0
Leent dit forum zich niet echt voor dergelijke onderzoeken/polls is de vraag die dan bij mij opkomt, of ligt het aan mijn vraagstelling?

Het is dat je er naar vraagt, anders had ik niet in dit topic gereageerd. Je vraagstelling is inderdaad niet zo aansprekend. Stel me eerst maar de vraag of er behoefte is aan (weer) een nieuw platform voor investeerders. Daar wil ik best m'n mening over geven. Als je al met zo'n plan komt, vertel dan ook wat bestaande platforms slecht doen en hoe jij het beter gaat doen.

 

Verder kom ik op dit forum vooral als ondernemer, niet als investeerder en zeker niet als stemvee voor overbodige poll-vragen die misschien ooit leiden tot een wazig business plan voor een waarschijnlijk nooit concreet te worden concept.

 

Jouw poll noemt nogal wat zaken die allen bijdrage aan het succes van een dergelijk platform. Laat er één of meer weg en het gaat al niet lukken.

 

Stel dat ik je deze poll zou vragen te beantwoorden:

 

Wat vind jij als mens het belangrijkst in het leven:

- ademen

- drinken

- eten

- slapen

- anders nl: (reactie)

 

Zou jij daar een waardevolle uitkomst van verwachten? Het één is soms misschien wat urgenter, maar het is allemaal noodzakelijk.

 

Stel mij praktische vragen die er toe doen en je krijgt waarschijnlijk bruikbaar antwoord. Stel liever vragen over ondernemen of over je onderneming, maar kom bij mij dus niet aan met een dergelijke poll.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het is dat je er naar vraagt, anders had ik niet in dit topic gereageerd. Je vraagstelling is inderdaad niet zo aansprekend. Stel me eerst maar de vraag of er behoefte is aan (weer) een nieuw platform voor investeerders. Daar wil ik best m'n mening over geven. Als je al met zo'n plan komt, vertel dan ook wat bestaande platforms slecht doen en hoe jij het beter gaat doen.

 

Verder kom ik op dit forum vooral als ondernemer, niet als investeerder en zeker niet als stemvee voor overbodige poll-vragen die misschien ooit leiden tot een wazig business plan voor een waarschijnlijk nooit concreet te worden concept.

 

Jouw poll noemt nogal wat zaken die allen bijdrage aan het succes van een dergelijk platform. Laat er één of meer weg en het gaat al niet lukken.

 

Stel dat ik je deze poll zou vragen te beantwoorden:

 

Wat vind jij als mens het belangrijkst in het leven:

- ademen

- drinken

- eten

- slapen

- anders nl: (reactie)

 

Zou jij daar een waardevolle uitkomst van verwachten? Het één is soms misschien wat urgenter, maar het is allemaal noodzakelijk.

 

Stel mij praktische vragen die er toe doen en je krijgt waarschijnlijk bruikbaar antwoord. Stel liever vragen over ondernemen of over je onderneming, maar kom bij mij dus niet aan met een dergelijke poll.

 

 

Goedemiddag mmint,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Aan de ondertoon meen ik te herkennen dat mijn vraagstelling en keuze-opties en het doel (leiden tot een wazig business plan voor een waarschijnlijk nooit concreet te worden concept) , in jouw ogen weinig aanleiding geven tot een inhoudelijke reactie.

 

Ik begrijp overigens wel je vergelijking met betrekking tot het leven, hoewel de opties die ik geef niet allen verplicht zijn voor een platform om levensvatbaar te zijn. Mijn vraag is erop gericht om te kijken waar de ondernemer indien deze gebruik zou maken van een investeringsplatform zijn/haar prioriteiten liggen mbt aspecten van het platform. Verschillende doelgroepen hebben verschillende prioriteiten, in het kader daarvan is dit een poging dit voor ondernemers in kaart te brengen.

 

Misschien heeft dit onderwerp je interesse inmiddels verloren, zo niet wil ik je alsnog de vraag stellen:

Is er volgens jou behoefte aan een nieuw platform voor investeerders? Zo ja, waar liggen volgens jou kansen ten opzichte van de huidige platformen? (Ik ben me ervan bewust dat dit erg gemakzuchtig oogt, maar een open deur moet je niet dichtslaan :))

 

In ieder bedankt voor je bijdrage tot nu toe, hopelijk kun je bovenstaande vraag ook beantwoorden aldanniet in een PM.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.