Nu wil ik echter onder een andere naam (zeg bedrijf B)een zelfde concept gaan voeren als bij bedrijf A, maar onder andere voorwaarden zodat ze min of meer met elkaar concurreren.
Nu vraag ik me af hoe ik dat dan verder moet opzetten in bijvoorbeeld communicatie, facturatie, btwnr etc.
Hou ik alle communicatie van beide bedrijven volledig gescheiden maar zet ik wel bij communicatie voor bedrijf B dat het onderdeel van bedrijf A is?
En factureer ik dan ook gewoon vanuit bedrijf A of moet ik hiervoor een compleet nw administratie gaan opzetten?
Bedrijf A is echt het A merk en B is dan een goedkopere optie zeg maar.
Ik hoop dat ik duidelijk ben en ik hoor graag hoe ik dit het beste kan inkleden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rex Huntelaar
Rex Huntelaar
Beste,
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb een eenmanszaak zeg maar bedrijf A.
Nu wil ik echter onder een andere naam (zeg bedrijf B)een zelfde concept gaan voeren als bij bedrijf A, maar onder andere voorwaarden zodat ze min of meer met elkaar concurreren.
Nu vraag ik me af hoe ik dat dan verder moet opzetten in bijvoorbeeld communicatie, facturatie, btwnr etc.
Hou ik alle communicatie van beide bedrijven volledig gescheiden maar zet ik wel bij communicatie voor bedrijf B dat het onderdeel van bedrijf A is?
En factureer ik dan ook gewoon vanuit bedrijf A of moet ik hiervoor een compleet nw administratie gaan opzetten?
Bedrijf A is echt het A merk en B is dan een goedkopere optie zeg maar.
Ik hoop dat ik duidelijk ben en ik hoor graag hoe ik dit het beste kan inkleden.
groet
Rex
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37707-concurrentie-met-jezelf-door-goedkopere-versie-van-concept-en-dan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag