• 0

Ook verzending en opslag van producten laten verzorgen

In het verleden deed ik als particulier wel eens aankopen bij online winkels die hun producten niet zelf opslaan en verzenden.

Bedrijven zoals 1dayfly zien enkel de geretourneerde defecte producten op het bedrijf binnenkomen.

Verkopen via de website hebben ze allemaal uit handen gegeven.

De betreffende distributeur ontvangt de pallets met artikelen, verpakt ze helemaal in de huisstijl met factuur en verzend ze.

 

Normaal is Google mijn vriend, maar in dit geval kom ik niet echt ver.

Ik ben op zoek naar een distributeur in Nederland die deze diensten (verpakken en verzenden) er bij levert.

Weet iemand een specifieke term waarop ik zou kunnen zoeken?

Reseller dekt namelijk niet helemaal de lading voor dergelijke diensten

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij bedoel je fulfillment bedrijven, die je producten inpakken, opslaan verzenden etc. Je kan hier zo ver in gaan als je wilt. sommige doen ook je adminstratie en klantenservice.

 

Denk graag mee met ondernemers, hoor dagelijks tientallen verhalen en oplossingen die ook voor andere interessant kunnen zijn. Als pinautomatenleverancier ( www.pindirect.nl) komen we iedere dag weer met enthousiaste ondernemers in aanraking

Link naar reactie
  • 0

Thanks, precies de term die de juiste deur in google opent :)

Hopelijk kan ik zo een oplossing vinden voor het runnen van een webshop terwijl ik kan blijven reizen.

 

Als de marges op mijn producten überhaupt deze services kunnen afdekken

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 1

De handlingskosten van inslag en uitgifte zal wel gaan die heb je nu ook (indirect) en vaak kun je profiteren van lagere verzendkosten omdat de fullfillment partij een volumecontract heeft met Post.nl en andere bezorgers.

 

de sluipmoordenaar in dit soort constructies zijn de opslagkosten je betaald namelijk per artikelnr of zoals het daar heet per SKU (Stock Keeping unit) per dag voor de opslag, de kunst is een goede voorraadomloopsnelheid te hebben om te voorkomen dat je marge word opgevreten door de opslagkosten en om plankliggers te voorkomen of snel uit je assortiment te gooien.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de tip.

 

Klachtenafhandeling uitbesteden lijkt me eerlijk gezegd ook nog niet zo geweldig.

Ik ben bang dat de klantervaring dan niet gaat worden zoals je het zelf zou kunnen bieden.

 

Bovendien zou de klant dan het product moeten retourneren naar een voor hem/haar onbekend adres van de distributeur.

Of je moet met een soort van postbus constructie werken.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

 

Klachtenafhandeling uitbesteden lijkt me eerlijk gezegd ook nog niet zo geweldig.

Ik ben bang dat de klantervaring dan niet gaat worden zoals je het zelf zou kunnen bieden.

 

Bovendien zou de klant dan het product moeten retourneren naar een voor hem/haar onbekend adres van de distributeur.

 

 

Als je een website runt en wilt reizen, zal je toch iemand anders moeten inschakelen om klachten af te wikkelen. Je kan iemand inhuren, maar dan zit je al snel in de buurt van uitbesteden. Is klassieke make or buy. Veel bedrijven doen dat, en lang niet altijd belabberd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gisteren een belrondje gedaan naar verschillende fulfilment bedrijven.

De producten die ik verkoop zijn UAV auto pilot hardware printplaten.

Het zijn kant en klaar geassembleerde boarden die rechtstreeks van de pick&place fabrikant komen.

Voorlopig zou ik aan 1 pallet opslag genoeg hebben.

Maar ik moet denk ik mijn pick&place boer zover zien te krijgen dat die de doosjes met hardware en kabels samenstelt.

Ik zie het niet echt zitten dat ze dit bij bijv ewarehousing gaan doen tussen de kleding en wasmachines.

 

Het is betrouwbare hardware die volledig is getest en zo moet het ook blijven.

Ze kunnen personeel wel opleiden over hoe ze met ESD om moeten gaan, maar dat zie ik echt niet gebeuren.

 

Ik heb een veel te lage omlooptijd.

Om één hardware board te picken, zou het personeel een esd polsband en esd schoenen aan moeten doen.

 

Dus kant en klare doosjes samenstellen en die afleveren bij de fulfiller is een werkende oplossing.

 

Een andere oplossing is dat ik een voorraad opsla bij een familielid en dat een koerier op een vast tijdstip de verzendingen komt ophalen. Staat me bij dat UPS zoiets had.

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.