• 0

Writersblock

Goedemorgen HL,

 

Voor de verandering even geen inhoudelijke vraag. Voor de te starten onderneming heb ik echt enorm veel informatie vergaard. In mijn hoofd staat het bedrijf al en zie ik al helemaal voor me hoe - wie - wat - waar etc.

 

Zoals veel mensen aangeraden wordt ben ook ik bezig met mijn ondernemingsplan. Nouja, bezig.. De afgelopen weken, tijdens mijn vakantie, heb ik even afstand genomen van de inhoudelijke informatie om alles goed te kunnen laten bezinken en op een hoger en overzichtelijker niveau alles op een rij te zetten.

 

Echter zit ik nu al een paar dagen naar een format te staren en er komt geen fatsoenlijke zin uit.

 

Mijn vraag is dan ook; wat doen jullie bij gebrek aan inspiratie om al die gedachten toch op te kunnen schrijven? Hoe deze spiraal te doorbreken?

 

(PS; heb al liters koffie geprobeerd, dat wil niet helpen ;) )

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Aansluitend op Wouter: probeer eens iets heel anders. Een writersblock is meestal een vorm van overload. Teveel, te snel. Ik haal veel voordeel uit lichaamsbeweging. Ga hardlopen, zwemmen, fietsen, aan gewichten hangen. Je krijgt er een ander soort energie van, en je komt letterlijk minder stil te staan.

 

Je zegt dat je tijdens je vakantie even afstand hebt genomen, maar ook alles op een rijtje hebt gezet. Die twee gaan niet goed samen. Echt afstand nemen is ook echt afstand nemen, en ik vraag me af of jij dat hebt gedaan. Het komt op mij over alsof je toch (onbewust?) bent doorgegaan, en nu tegen een muur aan loopt.

 

Probeer niets te forceren maar je energie op een andere manier te channelen. Een van de eerste zinnen die mijn vader (Arabier) vloeiend kon uitspreken toen hij naar Nederland kwam was: "als het niet gaat, gaat het niet" ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 1

Zelf heb ik ook altijd dat ik in mijn hoofd alles compleet duidelijk heb en ik kan het ook perfect uiteenleggen aan de mensen. Maar op papier zetten lukt me nooit. Ik ben ooit een blog begonnen en ik had een waslijst van onderwerpen, waar ik wel een keer over wilde schrijven. Het is er echter nooit van gekomen, omdat ik het gewoon niet in woorden kon omzetten. Het schrijven van teksten zit gewoon niet in me en dat zal voor heel veel mensen gelden. Gelukkig zijn er genoeg mensen, die wel heel goed zijn in schrijven van teksten. Misschien moet je eens met zo'n iemand rond de tafel gaan zitten, je verhaal doen en het hem/haar laten schrijven.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Echter zit ik nu al een paar dagen naar een format te staren en er komt geen fatsoenlijke zin uit.

Misschien leg je voor jezelf de lat te hoog door te verwachten dat die eerste zin meteen perfect moet zijn. Schrijven is schrappen en continu aanpassen. Dus laat die eerste zin gewoon staan in de wetenschap dat die verre van volmaakt is en het proces hoogstwaarschijnlijk niet zal overleven. Geniet vervolgens van het feit dat je eerste zin op papier staat en begin aan de tweede.

Link naar reactie
  • 1

Hoi Allen,

 

Zoals te zien aan de datum is het alweer even geleden dat ik bovenstaand bericht gepost heb. Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor bovenstaande tips. Allemaal hebben ze ervoor gezorgd dat mijn plan nu (echt) bijna klaar is! Nog een paar relatief kleine uitdagingen te gaan en ik kan met banken cq investeerders om de tafel gaan zitten ;D

 

Groet,

Jamie

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dag Jamie,

 

wat voor uitdagingen? Bij je vorige vraagstuk hebben de mensen van HL je goed kunnen helpen, wellicht nu weer.

 

Succes

 

Hoi Trolink,

 

De grootste uitdaging die ik nu nog voor me heb is het kopje "te verwachten omzet" en de onderbouwing van deze en het constante herformuleren van zinnen.

 

Waar ik met name mee kamp is dat de verwachte omzet afhankelijk is van gunning door opdrachtgevers. Een mogelijke oplossing hiervoor is natuurlijk voldoende opdrachtgevers zien te vinden voor een solide ondergrens. Ik heb nu een ondergrens aangehouden die ik minimaal nodig heb. Ik heb het gevoel heb dat deze ondergrens van verwachte omzet ver onder de te verwachten omzet en daarmee reëel is.

 

Echter het is een gevoel en ik kan nergens feiten “vinden” om deze hard te maken en wil niet straks in het gesprek met de bank met mijn mond vol tanden zitten…

 

Mocht iemand een pointer hebben dan hoor ik dat graag!

 

(PS als ik klaar ben dan zou ik graag mijn plan willen overleggen en feedback in willen winnen. Mocht iemand zich daarvoor aan willen bieden dan hoor ik het graag.)

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dag Jamie,

 

als ik je één ding mag adviseren, ga naar de KVK en vraag om een coach. Die kan je met deze dingen allemaal helpen. Sinds 2008 heb ik een hele goede coach en die heeft mij geholpen met dit soort dingen tot en met de verkoop van mijn vorige bedrijf. Het kost je geld maar in mijn geval heeft het veel meer opgeleverd. Ook heeft zo'n coach meestal een groot netwerk waar jij van kan profiteren.

 

Succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.