• 0

Officiele verklaringen nodig voor Belgische offerte

Hallo allemaal,

 

Ik ben door een Belgische overheidsorganisatie uitgenodigd om mee te bieden voor een project. Naast dat ik natuurlijk moet aantonen dat ik het inhoudelijk aan kan (wat het geval is) willen ze ook een aantal officiele verklaringen:

1: Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgende de rekening die ten laatste daags voor de uiterste datum voor de ontvanggst van de offertes, voldaan heeft op die datum aan de verplichtingen inzake betlaing van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd wordt.

 

Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van dat land;

 

2: een attest, indien hij personeel terwerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 decepber 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders

 

3: een verklaring op eer waarin wordt gesteld dat hij niet veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.

 

En dan concreet de vragen:

[*]Zou ik voor #1 de VAR-verklaring (VAR-WUO) kunnen gebruiken?

[*]Ik heb geen personeel in dienst, dus #2 lijkt me niet van toepassing. Klopt dat?

[*]Is #3 te vergelijken met de "verklaring van goed gedrag" die via de gemeente te verkrijgen is?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is 1 niet het document dat je eens per kwartaal krijgt van de BD waarin staat de je al je afdrachten hebt gedaan? ketenaansprakelijkheid of wellicht deze http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verkl_bet_gedrag_nakoming_fisc_verplicht_ov1601z1pl.pdf

2 dat formulier 1A

En voor drie kun je de verklaring omtrent gedrag gebruiken. (gemeente)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

 

Als ik het goed heb is niet de VOGrp van toepassing, maar de "gewone" VOG (voor natuurlijke personen) omdat ik een eenmanszaak heb, en die moet deels ingevuld gaan worden door de organisatie die die VOG verlangd (d.w.z. de potentiele opdrachtgever). Wat een probleem kan zijn, want die toko is t/m 19 augustus gesloten voor de vakantie, en op 3 september moet mijn bod binnen zijn...

 

Volgens de SVB is een E101/A1 pas van toepassing als er daadwerkelijk in het buitenland gewerkt gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens de SVB is een E101/A1 pas van toepassing als er daadwerkelijk in het buitenland gewerkt gaat worden.

 

Dat lijkt me dan een Catch 22, want zonder zo'n verklaring mag je in België niet gaan werken, maar je krijgt men pas als het zeker is dat je in België gaat werken ???. Volgens mij klopt de voorlichting van de SVB niet, maar ik kan me vergissen.

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me dan een Catch 22, want zonder zo'n verklaring mag je in België niet gaan werken, maar je krijgt men pas als het zeker is dat je in België gaat werken ???. Volgens mij klopt de voorlichting van de SVB niet, maar ik kan me vergissen.

 

Ik vind het ook een heel erg kip-en-ei verhaal om eerlijk te zijn. Maar op het aanvraagformulier wordt dus inderdaad gevraagd naar de specifieke data waarop ik in Belgie werkzaam zou zijn, dat is nu natuurlijk nog helemaal niet bekend. Zelfde met de Limosa-verklaring, ook die gaat over concrete werkzaamheden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon aanvragen die Limosa. Gegevens invoeren en klaar. Alles kan online op https://www.socialsecurity.be/foreign/en/employer_limosa/home.html maar de site is alles behalve gebruiksvriendelijk.

 

Heb het ook meerdere malen gedaan.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.