• 0

Tips huurcontract winkel ( mode )

Hallo HL'ers

 

De bank wil een kopie huurcontract voor mijn aanvraag van een financiering. Welke ik deze dagen wil gaan opstellen met de vehurende makelaar. Een huurtermijn van 18 maanden + drie jaar gaan ze mee akkoord. De vraagprijs huur ligt binnen de exploitatie. Huurvrije periode hebben we het nog niet over gehad. Wat is realistisch in deze? Omdat het geen standaard 5 jaren contract vraag ik me af of er andere aspecten zijn waarin ik me ( extra) moet beschermen in het contract?

 

Alle andere tips/adviezen zijn ook zeker welkom.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1
De bank wil een kopie huurcontract voor mijn aanvraag van een financiering.

 

vraag ik me af of er andere aspecten zijn waarin ik me ( extra) moet beschermen in het contract?

 

Het huurcontract afsluiten nadat de bank het krediet verleend heeft. En anders in ieder geval zorgen dat je kunt ontbinden mocht onverhoopt de financiering niet door gaan.

Link naar reactie
  • 0
Wat is een realistische huurvrije periode voor 18 maanden?

 

geen idee, denk dat een kwestie van onderhandelen is waarbij je dan ook een beetje moet kijken hoe een pand in de verhuur ligt. Staat het al lang leeg, is er achterstallig onderhoud, is de huurprijs marktconform? enzovoort.

 

Misschien een idee om zelf een makelaar mee te nemen naar de onderhandelingen? Die jongens zitten momenteel vaak ook niet vet in de opdrachten en wellicht kan je voor een schappelijk bedrag iemand je bij laten staan.

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemer, verwacht op een kortlopend huurcontract geen grote kortingen. Bij 5+ jarige huurovereenkomsten wordt het interessanter voor een verhuurder om grotere kortingen te verstrekken. Afhankelijk van de locatie zul je bij het huren van een kantoor vaak wat meer korting kunnen bedingen dan bij het huren van bijv. een winkel.

 

Er zijn verschillende typen huurovereenkomsten, zorg ervoor dat je niet een te verhuurdersvriendelijk exemplaar tekent, de crux zit hem in de details die in de algemene voorwaarden worden geregeld, zoals:

- indexering van je huurprijs

- onderhoud (waar ben je als huurder verantwoordelijk voor en waar is verhuurder verantwoordelijk voor?)

- oplevering tegen het einde van de huurovereenkomst (hoe moet je het opleveren?)

 

Laat je contract gewoon even checken door een lokale/ regionale bedrijfsmakelaar.

 

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.