• 0

Okay, het is nog zomer... Maar geven jullie relatiegeschenken in december?

Voordat ik dit topic start wil ik één ding beloven... Ik ga diegene die antwoorden op dit topic niet spammen over mijn Champagnes en mijn relatiegeschenken!

 

Wat ik namelijk wel wil is inzicht krijgen in het idee dat jullie (oftewel MKB-ers) hebben bij het geven van relatiegeschenken. Geven jullie bijvoorbeeld standaard in december een aantal van jullie goede relaties iets? Of vinden jullie dat wellicht onzin (waarom persé in december?).

 

Zo ja, wat is dan jullie doel met het geven van een relatiegeschenk? Gaat het om het cadeau of om de boodschap? Willen jullie zo protserig mogelijk doen of houden jullie het liever bescheiden?

 

En hoe werkt bij jullie het aankoopproces? Gaan jullie alles zelf uitvogelen (en in elkaar freubelen)? Of vinden jullie dit zonde van de tijd en laten jullie dit doen?

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Ik hoop dat jullie deze info met mij willen delen.

 

Aanvullende info is natuurlijk ook altijd welkom!

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De zoekfunctie laat het wederom afweten maar er zijn al diverse draadjes, met veel nuttige informatie, geweest hier op HL. Googlen op 'site:higherlevel.nl relatiegeschenk' levert wel resultaten maar niet het draadje dat ik zocht.

 

Ik heb een aantal keer 'kerstpakketten' gegeven. Niet helemaal op maat voor de klant maar wel zelf uitgezocht en verpakt. Veel positieve reacties maar zag weinig terug in vervolgopdrachten / omzet. Uit de vorige draadjes maak ik op dat een persoonlijk pakket meer indruk maakt dan 'kant-en-klaar' en dat andere momenten dan kerst / december ook effectiever kunnen zijn. Nu nog een betere zoeker die die draadjes kan vinden....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.