• 0

How bad do you want it (motivatie / inspiratie - video)

Het geheim van succes.

 

Hoe graag wil jij succesvol zijn als ondernemer? Wat heb je daarvoor over?

 

Een inspirerend filmpje die ik graag met jullie wil delen.

 

Zelf ben ik ervan overtuigd dat nagenoeg iedereen succesvol kan worden in zijn / haar ideaal. Zolang je er maar echt voor gaat en het echt wilt.

 

“When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you’ll be successful”

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het woord inspiratie past denk ik beter bij deze video dan motivatie. Het zou mensen kunnen inspireren die graag iets willen bereiken in het leven, maar denken dat het voor het oprapen ligt of onbereikbaar is.

 

Dus je denkt dat deze video beide tegengestelde groepen zal inspireren? Verklaar je eens nader.

Link naar reactie
  • 0

@P.J.

 

De realiteit leert ons dat het bij de mensen die succesvol zijn, vaak niet voor het oprapen heeft gelegen (enkele uitzonderingen daargelaten). Veel mensen denken vaak te makkelijk over deze mensen. "Die verdient makkelijk geld, dat kan ik ook makkelijk, ik doe dat ook wel 'effe' " of “de minister president verdient €300.000 per jaar voor een beetje slap ouwehoeren”. Deze succesvolle mensen hebben vaak keihard moeten werken voor hun positie en moeten op die positie vaak ook nog flink doorbikkelen. Deze video zou deze mensen misschien meer inzicht kunnen geven.

 

Van de tweede groep verwacht ik dat ze meer aan deze video kunnen hebben t.o.v. de eerste groep. Veel mensen hebben een droom / ultiem verlangen. Maar vergeten dit snel weer, omdat ze denken dat het onbereikbaar is. Zeker wanneer ze het hebben ‘geprobeerd’ en het mislukte.

 

De droom kan ver weg zijn, maar het is vaak haalbaar. Voor de één is dat 'veel' geld verdienen, voor de ander is dat misschien een groot zakenimperium opbouwen of zijn / haar sport op professioneel niveau uitvoeren, iets groots betekenen voor de maatschappij op sociaal-niveau of een popster worden.

 

Stel; je hebt een droom, iets dat je heel graag wilt bereiken. Een doel, en daar echt voor wil gaan. Dan ben ik er persoonlijk van overtuigd dat de mens de kracht bezit om dat te bereiken. Je zult er keihard voor moeten werken, dingen aan de kant moeten zetten. Met vallen en opstaan, ups en downs.

 

Veel mensen stoppen na het vallen. Staan misschien op, maar slaan uiteindelijk een andere weg in.

 

Fouten zullen ongetwijfeld gemaakt worden, maar het is belangrijk daarvan te leren en die fout niet nogmaals te maken. Problemen zijn er om op te lossen.

 

Ik denk dat wanneer je de video op de juiste manier bekijkt, je bovenstaand daar dan in terug kan vinden.

Link naar reactie
  • 0

Waarom krijgt die jongen hierboven een kneus?

 

Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk werkt. De mensen die gewoon sterk in zichzelf geloven moeten zich nooit door gebral in de war laten brengen. Diegenen die wat twijfachtigerop hun benen staan kunnen beter eerst gerichte informatie inwinnen.

Link naar reactie
  • 0

praatjesmaker - twabla

 

De analogie van het engeltje en het duiveltje op je schouder vind ik wel een mooie. Als je iets wilt bereiken heb je ze allebei nodig, de eerste om je te laten dromen, de tweede om je de obstakels op het pad te laten zien.

 

Bij veel mensen heeft het duiveltje echter een luidere stem dan het engeltje. Daarom durven ze niets nieuws te proberen, want stel dat ze fouten maken. Maar als je iets nieuws doet maak je altijd fouten. Bij kinderen wordt dat nog getolereerd, maar bij volwassenen opeens niet meer.

 

Een andere analogie is die van de lizard brain, waar jij nu uiting aan heb gegeven.

Link naar reactie
  • 0

Op zich kan ik me ook wel een beetje vinden in jou verhaal Xiao. Maar ik denk dat het dan nog steeds belangrijk is om te starten en er dan echt voor te gaan. Blokkades uit de weg ruimen, problemen oplossen, nadenken, leren en jezelf hervatten als het mislukt.

 

Wat ik overigens ook een goed boek vind, is het boek van topondernemer Richard Branson: 'Gaat niet bestaat niet'. Het leest weg als een leuk verhaal, maar er zitten hele interessante levenslessen / visies in.

 

Ik denk dat het vooral belangrijk is om in jezelf te geloven. Weten dat je het kan en ervoor gaan. Maar niet naast je schoenen lopen (een groot bedrijf starten). Je zult bij het begin moeten beginnen, om uiteindelijk je einddoel te kunnen bereiken.

 

Een andere analogie is die van de lizard brain, waar jij nu uiting aan heb gegeven.

 

Leuke speech. Zo had ik het nog niet bekeken, maar hij heeft wel een punt.

 

Overigens vind ik wel dat je de speech van Eric Thomas in de startpost een beetje moet nuanceren (wat ik eigenlijk automatisch deed). Hij heeft het bijvoorbeeld over niet slapen etc. omdat je anders je kans op succes kan missen. Met dit soort dingen slaat hij de plank wel wat mis vind ik.

 

Als je het wat nuanceert hou je denk ik een inspirerend verhaal over.

 

Wanneer je iets wil bereiken zul je scherp, gefocust en fit moeten zijn. Zonder pauzes, slaap, ontspanning, plezier of afleiding, zul je nooit iets kunnen bereiken. Bovendien moet je dat ook niet willen. Je zult een burnout krijgen en vrolijker / gelukkiger wordt je er zeker niet op. En dit laatste is nou juist waarschijnlijk de reden, om succesvol te willen zijn in jou ding.

 

Je kan prima plezier hebben in de dingen die je doet en keihard moeten werken. Het druk bezig zijn met je passie kan je natuurlijk ook juist energie geven.

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij is wat hij zegt hetzelfde als dit, maar dan verpakt in de taal van iemand die een paar jaar op straat heeft geleefd, met bloed zweet en tranen zich daarna heeft opgewerkt, en spreekt tot Amerikaanse jongeren. Maar deze vind ik beter:

 

 

 

En ook ongeveer hetzelfde als deze, maar ook deze vind ik beter:

 

 

 

Wat mij nu trouwens inspireert is de synth intro van

.
Link naar reactie
  • 0

Snap wel dat je dat vind. Sommige sprekers komen inderdaad wat zweverig of apart over. Dat vind ik ook van de bovenste spreker die Xiao aankaart ook wel een beetje. Maar zijn verhaal / tekst vind ik juist wel weer erg goed! Overigens zijn het wel altijd hele intelligente mensen die daar spreken.

 

Dat heeft misschien ook wel een beetje met het onderwerp te maken denk ik. Onderwerpen bij TED lopen uiteen van Technology, Business, Computers en Sience tot Health, Life, History, Religion en Atheism.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.