• 0

Webshop groot of klein beginnen?

Hallo, Sinds een jaar heb ik een informatieve website die redelijk goed draait (in de zin van bezoekersaantallen en veel nummer 1 en 2 posities bij google op dit onderwerp). Ik weet niet of ik de url mag plaatsen dus dan maar zo: http://tinyurl.com/6b8vrjo

 

Het idee is van begin af aan geweest om daar een webshop aan te koppelen en daar ben ik nu mee bezig. Ik heb inmiddels contacten met producenten ed en een beeld van wat ik wil verkopen en welke bedragen ik daarvoor moet reserveren ed. Wat ik me wel afvraag is of ik er verstandig aan doe om groot of klein te beginnen. Dus veel verschillende producten aanbieden of met een paar beginnen en kijken hoe het loopt. Wat zouden jullie doen en waarom?

En nog een compleet andere vraag: wat zijn jullie ervaringen met een e-book? Is dat een zinnige manier om inkomsten te werven? Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen bij deze beslissingen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik kan zeggen over je e-book: Ik heb geen idee of je daar zinnige inkomsten mee kunt werven. Dan moet de inhoud wel heel erg goed zijn. Maar ja, je weet dat e-books ook makkelijk 'illegaal' te verspreiden zijn. Ik zie bij veel ondernemers dat ze e-books gewoon gratis verspreiden met als doel de naamsbekendheid flink te vergroten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies mbt je webshop is: beginnen.

Dat hoeft niet per se klein maar gewoon beginnen en dan is klein vaak het snelste te realiseren. Je kan dan kijken wat loopt en wat niet en daar weer nieuwe producten op uitzoeken.

 

vaak heeft het toch tijd nodig om te groeien en dan is mijn ervaring dat beginnen handig is en het uitbouwen later komt.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 1

Nee, op inkomsten moet je niet rekenen met een ebook tegenwoordig. Maar een ebook is wel bij uitstek geschikt om een emailadressen bestand aan te leggen. (met opt-in uiteraard) Vraag mensen hun emailadres in te vullen (en te bevestigen) om zo het boek te kunnen downloaden. Gebruik deze lijst om je webshop zinnig te promoten, bijvoorbeeld door een nieuwsbrief met artikelen, aanbiedingen etc. te sturen.

Link naar reactie
  • 1

Je hebt het idee om een web shop te beginnen maar heb je ook het idee dat je bezoekers van je website hier op zitten te wachten?

Daarnaast zie ik dat je op dit moment al inkomsten genereerd doormiddel van advertenties.

Heb je er al is over na gedacht om gebruik te maken van affiliates?

 

Mijn advies:

- meld je aan voor een affiliates programma gericht op kinderen of iets dergelijks

- maak een pagina aan in je website waar je een aantal producten uit het affilates programma op plaatst

- gebruik je E-book om nog meer mensen naar je website te trekken (promotie materiaal)

- indien de inkomsten uit het affilates programma gigantisch zijn kun je altijd nog een web shop beginnen

 

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de tips! Dat affiliate vind ik wel een (tijdelijke) oplossing. Ik had daar wel al over nagedacht en een en ander over gelezen, maar ik las er erg negatieve verhalen over. Maar om te starten is misschien wel een idee. E-book dus nu om voor te betalen, maar als promotie vind ik ook interessant. Die ga ik zeker gebruiken. Toch zoek ik nog naar andere manieren om inkomsten te generen. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Link naar reactie
  • 0

Inkomsten via je website zijn meestal doormiddel van:

- reclame inkomsten

- affiliates

- producten verkopen

 

Wat je kunt doen is:

- zorgen dat er meer mensen naar je site komen

- affiliates opzetten

- zelf producten gaan verkopen (web winkel)

 

Mocht je tijd over hebben:

- Solliciteren voor een baan

- Evenementjes organiseren

- Boek schrijven en verkopen (zet er gelijk een link in naar je website, twee vliegen in één klap)

- Onderzoek doen naar de behoefte van je klant/bezoekers (misschien zoeken ze meer informatie over een ander onderwerp)

 

Meer kan ik zo even niet voor je verzinnen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je bezoekers het erg fijn zullen vinden als ze dingen kunnen kopen op een informatieve site, zonder dat ze verder hoeven te zoeken. Het is wel even zoeken naar de juiste verhouding tussen informatief en webshop.

 

Ikzelf ben op dit moment ook bezig met een "informatieve webshop". Waarbij ik in de webshop een cursus geef hoe een techniek toegepast dient te worden, en de middelen die je ervoor kan gebruiken staan er gewoon bij te koop. Ik probeer hierbij het informatieve eruit te laten springen, maar ik moet uiteraard ook gewoon kunnen verkopen. Dus ik heb naast het informatieve gedeelte ook een duidelijke webshop die puur gericht is op verkopen.

 

Qua groot of klein beginnen. Ik denk dat je het beste klein kan beginnen. Als je telkens nieuwe artikelen toevoegt, kan je daar ook een stukje marketing aan vast plakken namelijk.

 

Ik ben zelf overigens nog bezig met hoe ik het ga aanpakken. Ik heb nog niet echt een voorbeeld hoe ik dit exact ga toepassen. Ik wil de webwinkel wel starten, maar ik zit met een soort van logistiek probleem (Lees: te weinig opslagruimte) en ik wil niet gaan dropshippen of uitbesteden. Maar mocht je vragen hebben, mag je me altijd een PB sturen. Misschien kunnen we qua ideeen wel wat voor elkaar betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Danny. Dat is zeker een idee!

De informatie staat bewust op de site centraal.. Ik denk aan een blok op elke pagina, vanwaar je kan doorklikken naar de webshop. Daarnaast kan ik in bepaalde artikelen producten adviseren. Wel streef ik er naar om zoveel mogelijk uit te besteden. Ook daarom klinkt affiliate interessant.

 

Mijn vraag klinkt misschien wat naïef, maar je kan natuurlijk van alles en nog wat over het hoofd zien. Vandaar mijn vraag. Hier zitten mensen met veel meer ervaring dan ik, die kunnen mij wellicht op zaken wijzen waar ik niet aan gedacht heb. Ik lees van alles op internet (bijvoorbeeld over affiliate), maar daar worden zaken toch mooier voorgesteld dan ze in de praktijk zijn.

Enne, voorlopig alles in de avonduren naast mijn baan en 3 kleine kinderen ;) Maar ik zou graag volledig vanuit huis willen werken (en nee, daar heb ik geen droombeeld bij na jaren als freelancer gewerkt te hebben), vandaar dat ik naar andere manieren zoek. Een eerste concrete stap is dat ik de site nu vertaal in het Engels om ook die markt te bedienen. Daarbij is affiliate zeker een serieuze optie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.