• 0

BTW nummer CV met buitenlandse eigenaar

Ik hou me bezig met een transactie tussen een CV met een buitenlandse eigenaar (braziliaans) en een italiaanse onderneming. Het factureren vindt plaats vanuit een Italiaanse onderneming.

 

Het probleem is dat wij een BTW nummer nodig hebben van de CV maar deze stelt er geen te hebben omdat ze een buitenlandse eigenaar heeft? Kan dit kloppen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iedereen kan in europa een btw nummer hebben... daar hoef je niet eens voor ingeschreven te staan in het (locale) handelsregister. Als deze onderneming desondanks geen btw nummer heeft kan de locale belastingdienst dit verklaren via een document....

 

verder weet ik niet wat voor een transactie dit is maar...... waarom heb je een btw nummer nodig als de goederen (???) toch buiten de EU gaan??? Kan ook prima zonder (dan)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een betaling die deze Nederlandse CV dient te ontvangen van de Italiaanse onderneming voor een percentage van inkomsten van een huizenverkoop. Italiaanse onderneming weigert geld te sturen zonder een BTW nummer.

 

dan vraagt deze Nederlandse CV toch een BTW nummer aan... Volgens mij krijgt ze die "zo" het is natuurlijk anders als het een CV is die een eenmalige transactie doet....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.