• 0

Experts gevraagd voor beoordelen site

Omschrijving van je concept:

Hoi!

Sinds kort ben ik de site 123aandeel.nl gestart. De site heeft als doel om door middel van Crowd-Sourcing koop-en verkoop argumenten voor aandelen te genereren. Verder heeft het columns, filmpjes en een Android app.

De site is ontstaan uit onvrede voor slecht beargumenteerde argumentatie voor het kopen of verkopen van aandelen, voornamelijk op fora.

De visie van de site is dat het voor iedereen inzichtelijk moet zijn waarom een aandeel gekocht of verkocht moet worden en dat dit niet alleen beperkt blijft tot financiele instellingen en professionals, maar ook voor de thuisbelegger inzichtelijk is. De missie is dan ook om speciaal voor de thuisbelegger een interactieve site te maken waarop de belegger eenvoudig kan zien welke aandelen gekocht of juist verkocht moeten worden en op basis van welke argumenten dit gedaan zou moeten worden.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- SEO en linkbuilding

- Facebook

- Actief op Twitter

- Blog schrijven voor andere sites

- Samenwerking aangegaan met verschillende partijen

- Android applicatie gemaakt ( in the market)

- ios app is in de maak.

( dit alles samen met 2 vrienden )

( we staan onder verschillende handelsnamen ingeschreven, bijv ook Innovating4 Media).

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging zit al opgesloten in de visie en missie. Maar kortgezegd is het om informatie over aandelen inzichtelijker te maken voor particuliere beleggers ( thuisbeleggers). Ook is het een uitdaging om deze informatie objectief weer te geven en te laten zien op welke manier argumenten zijn beoordeeld door andere bezoekers.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zover ik weet is dit concept uniek in Nederland.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat ik graag wil weten is of onze HTML goed is en of de website goed is opgebouwd. Een algemene kritische kijk zou ik uiteraard zeer op prijs stellen. Ik ben nog erg bezig om 'Crowd' te creëren, wellicht dat iemand daar ook tips voor heeft.

Het aantal bezoekers is goed, alleen het aantal mensen wat daadwerkelijk argumenten mag nog wat meer van de grond komen. Alle tips zijn welkom!

(Waarschijnlijk zal de site niet goed werken in IE3)

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37776-experts-gevraagd-voor-beoordelen-site/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Je wilt niets verkopen, er is geen verdienmodel en je doelstellingen zijn louter ideëel? Als dat zo is vraag ik me af waarom je voor feedback naar een ondernemersforum komt en niet naar een community die meer gericht is op webdesign.

Inhoudelijk wil ik beginnen met dat mij totaal niet duidelijk wordt wat je met je site wilt bieden. Zelfs op de homepagina zie ik alleen maar vakjes en tabellen, nergens een heldere boodschap wat ik van je site mag verwachten. Dus als je een uniek concept hebt dan doe je aardig je best om dat voor de bezoekers te verbergen. :)

En als ik dan de argumenten gevonden heb wil ik wel eens weten wie het roept en waarom. Ik zie geen helder reputatiesysteem en bij de stemmen zie ik niet of er twee of 2000 mensen gestemd hebben. Niet bepaald overtuigend.

Qua layout heb ik ook nog wel wat opmerkingen maar ik denk dat het helder voor het voetlicht brengen van je concept het bepangrijkste is.

• 0

Jazzy, onze doelstellingen zijn wellicht van ideeele aard maar net als elke ondernemer willen wij van dit idee een succes maken. Een probleem waar we tegen aan lopen is dat weinig mensen op vaste basis koop- dan wel verkoop argumenten plaatsen voor aandelen. Ik denk dat het reputatiesysteem hier zeker aan zal bijdragen. Dit is een zeer terechte opmerking waar zeker werk van gemaakt zal gaan worden!

Heb je/hebben jullie ook andere tips die hier aan bij kunnen dragen?

Sabra, verdienmodel is afwezig. Heb je goede ervaring ten aanzien van SEO en het gebruik van title tags?

• 1

Ik weet dat dit een ondernemersforum is, maar waarom moet elke website een verdienmodel hebben.

Ik heb een paar websites om geld mee te verdienen en een paar die ik leuk vindt om te maken, onderhouden, nuttig vind, etc. Als ondernemer kun en mag je toch ook leuke dingen doen zonder dat het direct geld moet opleveren?

Over de website: je doel is duidelijk, maar ik, als bezoeker, schiet er niet zoveel mee op. Als ik bij een aandeel 2 voor- en 2 tegenargumenten zie weet ik nog niet wat ik doen moet. En hoe betrouwbaar zijn de beoordelaars?

Je zou de de beoordelaars moeten ranken om een echte waarde aan hun oordeel te kunnen geven.

• 0
De visie van de site is dat het voor iedereen inzichtelijk moet zijn waarom een aandeel gekocht of verkocht moet worden en dat dit niet alleen beperkt blijft tot financiele instellingen en professionals, maar ook voor de thuisbelegger inzichtelijk is.

Dat dient je hele site dan uit te stralen. Als ik lees dat ik een bepaald aandeel moet verkopen met als argument "Op basis van TA. Met het zetten van de dubbele top op de koersgrafiek onder negatieve divergentie tussen de koersgrafiek en de RSI werden we al gewaarschuwd" vraag ik me af of een willekeurige thuisbelegger dat kan volgen ...

• 0

Ik weet dat dit een ondernemersforum is, maar waarom moet elke website een verdienmodel hebben.

Ik heb een paar websites om geld mee te verdienen en een paar die ik leuk vindt om te maken, onderhouden, nuttig vind, etc. Als ondernemer kun en mag je toch ook leuke dingen doen zonder dat het direct geld moet opleveren?

Over de website: je doel is duidelijk, maar ik, als bezoeker, schiet er niet zoveel mee op. Als ik bij een aandeel 2 voor- en 2 tegenargumenten zie weet ik nog niet wat ik doen moet. En hoe betrouwbaar zijn de beoordelaars?

Je zou de de beoordelaars moeten ranken om een echte waarde aan hun oordeel te kunnen geven.

dit is een goed punt! Ik heb genoeg sites (gehad) die geen -direct- verdienmodel hebben/hadden ... als het een goede site is (misschien juist wel DOOR het ontbreken van een verdienmodel) creëert de site achteraf toch waarde....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Dat dient je hele site dan uit te stralen. Als ik lees dat ik een bepaald aandeel moet verkopen met als argument "Op basis van TA. Met het zetten van de dubbele top op de koersgrafiek onder negatieve divergentie tussen de koersgrafiek en de RSI werden we al gewaarschuwd" vraag ik me af of een willekeurige thuisbelegger dat kan volgen ...

Je hebt gelijk. Dit is een van de punten waar wij mee zitten. Wanneer er voldoende mensen op de site actief worden dan zullen de argumenten beter 'geranked' worden aan de hand van de 'duim omhoog'/'duim omlaag'. Een argument als deze zal dan waarschijnlijk niet in de top 5 argumenten terug te vinden zijn. Ik hoop hier veel kritiek/tips te krijgen zodat er meer bezoekers hun research zullen gaan delen. Eén van de punten is zeker de uitstraling. Wij dachten een overzichtelijke uitstraling te hebben die de thuisbelegger zal aanspreken, maar wat kun je ons aanraden hieromtrent? Mijn insteek is (zo blijkt ook uit de actieve leden) onvoldoende..

• 0

Wij dachten een overzichtelijke uitstraling te hebben die de thuisbelegger zal aanspreken, maar wat kun je ons aanraden hieromtrent?

Om maar eens ergens te beginnen: je uitleg volgt geen logische lijn. Op je homepagina is het eerste dat ik zie de term "sentiment". Als ik op het vraagtekentje daarachter klik, begin je een uitgebreide uitleg over "argumenten". En als ik in de tekst dan uiteindelijk de term "sentiment" heb gevonden, begin je over "het gemiddelde van de opgegeven koersdoelen". Ik raak het spoor volledig bijster ...

De werking van je site is ook niet intuïtief. Als ik bijvoorbeeld bij een koers op een handje klik omdat ik denk dan meer informatie te krijgen over bijvoorbeeld het aantal stemmers of wie er allemaal gestemd hebben, blijk ik opeens zelf gestemd te hebben, terwijl ik nog helemaal niet bedacht heb of ik het wel met het argument eens of oneens ben. Het lijkt er zelfs op dat ik meerdere keren positief en negatief kan stemmen. En dat terwijl ik helemaal niet ingelogd ben, dus iedereen kan ongecontroleerd zo'n parameter beïnvloeden. Dat maakt mij een beetje huiverig voor de gegeven adviezen. Daarbij helpt het ook niet echt dat ik zie dat er mensen zijn die zowel een koop- als verkoopadvies geven.

Ik vermoed dat je nog een keer om de tekentafel moet gaan zitten en per doelgroep moet bedenken wat die op jouw site zoekt. Is een professional bereid om zijn argumenten in jip-en-janneke taal te presenteren? En wat vindt die professional ervan dat zijn goed onderbouwde argumenten tussen talloze meningen van volslagen leken terechtkomen (die vervolgens zijn weloverwogen argumenten ook nog eens met een thumbs-down gaan belonen)? Wil een thuisbelegger liefst alleen argumenten van professionals lezen of ook de goedbedoelde wishful-thinking van andere thuisbeleggers? En zo zijn er nog veel meer vragen te stellen.

Kijk vervolgens of die verwachtingen wel te combineren zijn. Ik verwacht dat dat nog een hele uitdaging zal blijken te zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar