• 0

Franchise kledingwinkel

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag, lang heb ik gewerkt voor een bepaalde kledingzaak nu is denk ik er over om een franchise winkel te gaan openen in een stad.

Echter ben ik echt niet rijk, moet je gten alle tijde eigen vermogen hebben of wat is realistisch om te bedenken hoeveel je nodig heb qua eigen vermogen, het is een bekende zaak het zit bijna wel in alle grote steden in Nederland.

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Claire, welkom.

 

Het is geen verplichting om eigen vermogen te hebben maar zonder eigen vermogen ga je geen financiering bij een bank loskrijgen. Ook ga je een onzekere toekomst tegemoet. Na een tegenslag de deuren sluiten omdat je geen reserve hebt is geen optie lijkt mij.

 

Een antwoord op je vraag kan ik niet geven want dit is sterk afhankelijk van je wensen en doelstellingen. Heb je al een ondernemersplan geschreven? Door het schrijven van een ondernemingsplan krijg je vanzelf inzicht hoeveel je voor de start nodig hebt en wanneer breakeven draait.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Dank je wel en voor je reactie!!

 

 

Ja ik heb een ondernemingsplan gemaakt mijn doelstelling is om een winkel te openen en daar van echt te kunnen leven het is voor mij een droom die uit zal komen mocht het lukken.

En hopelijk zo goed te kunnen draaien dat ik na Jaren nog een winkel zou kunnen openen maar dat terzijde haha, ik heb zelf jaren ervaring in die winkel het is een kledingzaak voor vrouwen die behoorlijk bekend is onder vrouwen.

Maar ik heb sterk vermoeden dat ik bij hen echt wel ongeveer 30.000 nodig heb qua eigen vermogen maar als ik een lening zou aanvragen bij een andere bank en dat als mijn eigen investering zou nemen is het dan als nog mogelijk?

 

 

 

 

Groet

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je hierover al contact gehad met het bedrijf zelf? Denk dat die wel specifieke eisen stellen over dit soort onderwerpen.

Als er meerdere franchise filialen zijn kan je ook eens contact opnemen met één die ver genoeg zit om jou niet als concurrentie te zien. Ik neem aan dat andere franchisenemers wel willen hebben als het hun niet schaad.

Link naar reactie
  • 0

Waarop baseer je die 30.000 euro? Heb je al informatie ingewonnen bij de franchisegever en huidige (en oud?) klanten van deze franchisegever?

 

als ik een lening zou aanvragen bij een andere bank en dat als mijn eigen investering zou nemen is het dan als nog mogelijk?
Zou je deze zin willen toelichten?

 

Sorry voor de verwarring, ik heb zelf geen geld helaas. Als ik een 'kleine' lening zou nemen voor de onderneming zou dat dan ook mogelijk zijn voor opstart van het bedrijf? Geld dat ook als vermogen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je hierover al contact gehad met het bedrijf zelf? Denk dat die wel specifieke eisen stellen over dit soort onderwerpen.

Als er meerdere franchise filialen zijn kan je ook eens contact opnemen met één die ver genoeg zit om jou niet als concurrentie te zien. Ik neem aan dat andere franchisenemers wel willen hebben als het hun niet schaad.

 

Heb het bedrijf benaderd en krijg volgende week alle informatie toegezonden. Dat is een hele goede tip!! Dat ga ik doen, dank je wel!

Link naar reactie
  • 0

Die kleine lening van bank 1, zou moeten gelden als eigen vermogen voor een grotere lening bij bank 2? Ik denk/hoop dat er wel maatregelen zijn tegen dit soort piramideleningen.

Wat geloof ik wel zou kunnen is een 'tante agaath lening', deze lening staat wel achtergesteld aan alle andere leningen bij een eventueel faillissement.

Link naar reactie
  • 0
Sorry voor de verwarring, ik heb zelf geen geld helaas. Als ik een 'kleine' lening zou nemen voor de onderneming zou dat dan ook mogelijk zijn voor opstart van het bedrijf? Geld dat ook als vermogen?

 

Denk niet dat de franchisegever dit als eigen vermogen gaat zien. Als je een lening afsluit wordt die geregistreerd bij het BKR in Tiel. Als er dan via de franchisegever een krediet aangevraagd wordt om de winkel te financieren komt dit vanzelf bovendrijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja inderdaad, ben bang dat deze droom niet gaat uitkomen. Maar goed, ik had al zo een vermoeden en het is ook niet slim om een lening voor lening te doen.

Via fam/vrienden helaas niet mogelijk maar ik ga sowieso 10.000 zelf sparen en zo ver mogelijk proberen te komen ermee qua verder sparen en bekijken wat mogelijkheden zijn/

 

bedankt mensen voor adviezen!!

Link naar reactie
  • 0

Goeie franchise-ondernemingen zijn dol op enthousiaste werknemers die een eigen zaak willen beginnen. Je werkgever wil wellicht geen sterke kracht kwijtraken, maar ik zou zeker in gesprek gaan met de mensen die nieuwe vestigingen helpen openen. Zij hebben er belang bij jou te helpen, want het maakt een groot verschil of ze een nieuwe ondernemer moeten inwerken of een bestaande kracht moeten bijstaan.

 

Dit glas is niet half leeg maar bijna vol!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

mee eens met bovenstaande reactie, een ervaren kracht met kennis van de formule kan je zelf korting opleveren in de entree-fee, dat moet je uitonderhandelen.

Je ontkomt niet aan een stukje eigen vermogen, als je zeker van je zaak bent en je hebt daar ook goed onderzoek naar gedaan is een achtergestelde lening in mijn ogen geen probleem.

je moet natuurlijk zeker een stuk onvoorzien inbouwen, dus opnieuw rekenen, zoek evt hulp bij andere franchisenemers zoals eerder ook al genoemd.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

sorry voor late reactie.

 

Oh ik ben en blijf enthousiast, ben op internet aan uitpluizen wat er dan eventuele mogelijkheden zijn. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat het niet niet mogelijk is.

Nu is mijn idee om zelf 10.000 euro te sparen dat is haalbaar en te bekijken of ik toch ergens 10.000 kan lenen, nee ik was al bang voor en gisteren was ik even bang maar dacht ga even rusten dan komen weer ingevingen hahaha.

 

Droom moet je nooit laten varen toch hahha? thanksQ!

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel!!!

 

Ik heb ook zoiets vanne, moet mijn voordeel uit halen dat ik de winkel al ken!

Daarnaast wil ik het gewoon niet gaan opgeven en ga ik alle opties bekijken, volgende week gesprekken aangaan en de tip van andere ondernemers kennis mee gaan maken vind ik echt goede en ga ik ook doen.

Duurt altijd iets van jaar voordat alles rond is dus heb mooi de tijd voor sparen, eigen vermogen opbouwen, nog meer kennis en marktonderzoek doen. Moet goed komen!

 

Heel erg bedankt!!!

Link naar reactie
  • 0

Als je verstandig bent maak je alvast een afspraak met betreffende franchiseketen voor een oriënterend gesprek.

 

In dat gesprek zal je horen hoeveel eigen vermogen en hoe hoog de lening, meestal via de franchiseorganisatie, wordt die nodig is om deel te kunnen nemen aan de franchise. Op deze wijze weet je of je jouw droom snel waar kunt maken of dat het toch nog een aantal jaren gaat duren alvorens je franchiser kan worden.

 

Vergeet daarbij niet dat de aflossing op de lening meestal zo hoog is dat jouw inkomen de eerste jaren op minimum niveau zit.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.