Boek over het analyseren van bedrijfsprocessen.

Aanbevolen berichten

 

 

ik ben op zoek naar een goed boek over het analyseren, vastleggen en optimaliseren van bedrijfsprocessen. Heeft iemand ervaring met een goed boek? Wellicht ook boeken over een van de hierboven beschreven aspecten.

 

Waar heb je het voor nodig? Boeken over dat onderwerp verouderen nogal snel. Ik heb hier planken vol, maar die zijn meer dan 20 jaar oud, dus daar kun je niet meer mee aankomen, hoewel ik niet denk dat ze slechter zijn dan wat er nu in de winkels ligt.

Link naar reactie

 

 

Ga in september een stage lopen waarbij het de bedoeling is bedrijfsprocessen vast te leggen van een bedrijf. Bij mn studie heb ik hier les over gehad, maar wil graag nog meer over dit onderwerp weten.

 

Ik denk dat je docent dan het beste kan vertellen welke boeken aansluiten bij wat je hebt geleerd. Wat ik kan zeggen is dat je bij boeken over analyse van bedrijfsprocessen niet teveel moet focussen op methodieken en details, maar op globale richtlijnen en ideeen. Of je het op manier A documenteert of op manier B, dat maakt helemaal niks uit. Waar het om gaat is dat je de juiste observaties doet, met de juiste mensen praat, en die mensen de juiste vragen stelt. Ik was vroeger een fan van Michael Hammer ("business process redesign") en Tom Peters, maar die zijn waarschijnlijk te globaal voor jouw doel. Ik kan je overigens in het algemeen Tom Peters wel aanbevelen. Het meest compact om te lezen is "the Tom Peters Seminar", waarin hij al zijn andere boeken samenvat.

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.