• 0

Facebook Ads: vraag over bodvoorstel CPC.

1) Ik adverteer mbv Facebook Ads op basis van CPC. Als het bodvoorstel ergens tussen de 0,16 - 0,42 ligt dan bied ik altijd veel hoger dan het hoogste voorstel (in dit geval 0,42). Ik begrijp dat als de advertentie goed in mekaar steekt zoals visueel aantrekkelijk en goede wervende tekst dat uiteindelijk de CPC na verloop van tijd minder wordt. Van 1 advertentie was de CPC gezakt naar 0,11 (mijn bod bleef staan op 0,50). Mijn vraag is nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat de CPC rond de 0,11 blijft hangen? Dien ik mijn bod van 0,50 te handhaven?

 

Heeft het invloed op de CPC als ik mijn bod (wat ik voor een click wil betalen) verlaag van 0,50 naar 0,40 (bij een bodvoorstel van 0,12 - 0,31)? Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoordt.

 

2) Wat moeten mijn doelstellingen zijn om voor CPC of CPM te kiezen?

 

3) Waarom en wanneer kiezen jullie voor Google Adwords of Facebook Ads?

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

1) Je cpc wordt bepaald door de CTR van je advertentie. Als je 11 cent of minder wilt blijven betalen, dien je bannermoeheid tegen te gaan. Blijf innoveren met je advertenties en doelgroepen.

 

2) CPC of CPM kiezen is kwestie van een klein rekenmodel toepassen. Als je een CPM van 1 dollar hebt en je kan per 1000 views 10 kliks halen, dan ben je goedkoper uit dan CPC (op basis van 11 ct/klik) namelijk 10 ct per klik.

 

3) Google Adwords. Fans zijn leuk, maar probeer die maar eens om te zetten in omzet. Mensen op facebook zijn niet op zoek naar jouw product/dienst. Als je jouw keywords inkoopt op Google dan krijg je relevanter verkeer. Ik denk dat je daar dus beter kunt adverteren dan op FB.

 

FB is leuk als je echt een flinke toko hebt en je doormiddel van "echte waarde toevoegen" je fanbase kunt opbouwen en niet door advertenties.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nog bedankt voor je antwoord. Ik was deze discussie bijna vergeten. Inmiddels heb ik de Facebook Ads volledig gestopt en wil het geld daarvoor in Twitter Ads stoppen mede vanwege het grotere viraal bereik. Mijns inziens is Twitter toch laagdrempeliger dan Facebook om contact te maken met je volgers. Google Adwords laat ik mij nog niet mee in gezien de kosten die daar mee gepaard gaan. Ik heb begrepen dat Adwords echt veel duurder is dan Facebook Ads. Corrigeer me als ik het fout heb.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het fout :)

 

Je kunt zelf je budget bepalen... Waar het op FB meerdere Euro kost voor 1 "Like", kost het bij Adwords meerdere Euro voor 1 conversie... Het ziet er goedkoper uit, maar in werkelijkheid kost het je veel meer voor je omzet uit FB haalt. Probeer die like maar eens om te zetten.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Google Adwords laat ik mij nog niet mee in gezien de kosten die daar mee gepaard gaan. Ik heb begrepen dat Adwords echt veel duurder is dan Facebook Ads. Corrigeer me als ik het fout heb.

 

Ik heb advertenties draaien op Adwords die mij 6 cent per click kosten en met prima conversie. Het is een kwestie van de juiste zoekwoorden vinden en kijken wat het beste voor jouw site/product werkt. Wil je meer weten/leren over Adwords kan ik je de volgende site zeker aanbevelen: http://www.newbieppc.com/

www.nurture.nl, www.prijswijzer.com

Link naar reactie
  • 0

Facebook en Twitter werken (naar mijn mening) hetzelfde.

 

Als je iets post op facebook en twitter moet je er rekening mee houden dat meer dan de helft van de volgers het bericht niet eens heeft gezien. Die het wel gezien hebben, is nog maar de vraag of de inhoud wel boeiend genoeg is. Verder vermoed ik dat de gebruikers die op woorden zoeken in Twitter, eerder zoeken om hun doelgroep (potentiële klanten) te vinden dan te zoeken naar een product.

 

Dan werkt google en wellicht marktplaats beter.

Bij marktplaats heb ik mijn vergoeding op 1 cent per klik gezet, je wil niet weten hoeveel mensen het hebben gekeken en vervolgens op mijn site zijn geweest. Het voorstel dat de aanbieder doet, is natuurlijk met name bedoeld voor de aanbieder. Speel gewoon met de vergoeding (laat dit een week lopen zo) en vergelijk dan de resultaten met elkaar.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Google Adwords laat ik mij nog niet mee in gezien de kosten die daar mee gepaard gaan. Ik heb begrepen dat Adwords echt veel duurder is dan Facebook Ads. Corrigeer me als ik het fout heb.

 

Je moet niet kijken naar alleen de kosten. Je moet kijken wat de kosten je opleveren.

Op Facebook en Twitter zijn de mensen niet op zoek naar je product, jij zoekt hun op.

Bij Google zijn de mensen al geintresseerd je product (daar zoeken ze op) en is de kans veel hoger op een daadwerkelijke verkoop.

 

Google zal wellicht duurder zijn maar levert misschien ook meer op. Bovendien kun je bij Google een max gebruiken en stopt de campagne als dat bedrag is bereikt. Zo betaal je nooit meer dan je max.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.