• 0

Wat vinden jullie van mijn website? (metaalbewerking)

Omschrijving van je concept:

Mijn website is door de jaren heen al een paar keer compleet vernieuwd, deze versie is de eerste die ik door een bedrijf heb laten bouwen. De site is vooral bedoeld om bekendheid te genereren en om te laten zien wat wij zoal maken. Uiteraard hoop ik door de website in contact met nieuwe klanten te komen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf de teksten , het logo en de foto's gemaakt. De gebruikte kleuren en de google maps vermelding op de contactpagina zijn dingen die ik graag wilde gebruiken. De websitebouwer heeft de rest gedaan (indeling, werking en uiterlijk van de site)

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil de mensen laten zien dat wij veel vakkennis en machines in huis hebben om mooie producten te maken. Ik hoop het vertrouwen uit te stralen zodat potentiele nieuwe klanten contact met ons opnemen om hun producten bij ons te laten maken. Verder hoop ik door deze website beter vindbaar te worden in de regio

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik hoop kort maar krachtig in combinatie met wat foto´s uit te leggen wat wij kunnen vervaardigen zonder ingewikkelde termen en ellenlange verhalen neer te zetten. Hierdoor hoop ik de wat "kleinere" klanten over te halen om naar mij te komen en niet naar de meer onbereikbare / stugge grote bedrijven.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom!

 

Nog wat opmerkingen:

 

De facebook link staat er nog maar die laat ik weghalen en ik stop met facebook want facebook is niet mijn ding.

Ik heb wel foto's van mooiere producten maar deze mag/kan ik helaas niet plaatsen omdat ik deze niet direct aan de eindgebruiker lever.

Opmerkingen over het technische gedeelte van de site (codes enzovoort) hoor ik graag zodat ik deze door kan spelen maar ikzelf heb er helaas niet echt verstand van.

Ik hoor graag wat volgens jullie de reden is dat ik niet goed gevonden wordt via google. Ik heb gemiddeld 140 bezoekers per maand waarvan er ook enkele regelmatig terugkerend zijn (waaronder ikzelf op mijn bedrijf en thuis adres)

 

Alvast bedankt voor het bekijken van de site en voor jullie reacties.

 

 

http://www.pvzservice.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Het eerste dat me opvalt is dat je urls allemaal eindigen op "-2". Dat betekend waarschijnlijk dat de pagina in de backend al een keer is aangemaakt, toen weer is verwijderd, en daarna weer aangemaakt waardoor de URL al bezet was. Je webdesigner moet dit gemakkelijk kunnen aanpassen. Ik vind het wel netter staan.

 

Een aantal dingen die je qua SEO nog kunt verbeteren:

 

- Geef je pagina een H1, die ontbreekt nu (of ik kijk er over heen, je pagina titels zijn H2)

- Zorg voor meer content, en bouw die content gestructureerd op dmv koppen.

- Je kunt je logo laten invoegen als plaatje, ipv een achtergrond zodat je ook deze een alt tag kunt geven.

- Bepaal op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden, en pas hier je content op aan.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik vind het wel een heldere website. Ik ben de laatste tijd veelvuldig op websites van metaalbewerkingsbedrijven (ik zoek een metaalbewerkingsbedrijf om de metalen delen onze pelletkachels te produceren) en jouw website hoort dan wel tot de betere qua eenvoud van navigeren en helderheid van informatie.

 

Ik heb toch enkele verbeterpunten:

- in de laatste alinea komt 3 keer achter elkaar "wij hebben ... in huis" voor. Probeer dit telkens iets anders te omschrijven.

- maak alle thumbnails van foto's op de pagina's even hoog - dat ziet er wel zo strak uit. Misschien kun je er ook een kadertje omheen doen - dat ziet er nog beter uit.

- zet bij alle foto's een onderschrift - dat is wel zo duidelijk en helpt je ook weer om gevonden te worden op Google.

 

Succes!!

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

@ Sabra,

 

Bedankt voor je reactie. :)

 

Dat alles eindigd op 2 had ik ook al gezien maar wist niet dat dit erg was. Ik noteer het als verbeter punt.

 

Wat je zegt over de H1 pagina titels begrijp ik niet helemaal maar ook dit zal ik noteren als verbeter punt voor de website bouwer.

 

Dat ik voor meer content moet zorgen is ook iets wat ik eerlijk gezegd al verwachte. Ik moet er dan toch maar eens goed voor gaan zitten om dit op papier te krijgen. (of misschien wel laten schrijven want ik ben daar geen ster in)

 

Het aanpassen van het logo zal ik ook noteren als verbeterpunt voor de website bouwer.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

Link naar reactie
  • 0

Jean ook jij bedankt voor je reactie. Leuk om te horen dat je de site een van de betere vindt qua eenvoud van navigeren en helderheid van informatie. Alleen jammer dat je mijn site niet eerder gevonden hebt ;)

 

De teksten zal ik inderdaad moeten verbeteren. Al vraag ik mij weleens af of een site in deze branche met veel teksten wel helemaal doorgelezen wordt of juist kan afschrikken doordat mensen denken "wat een hoop tekst" en weer van de site vertrekken?

 

De formaten van de thumbnails zijn inderdaad niet overal gelijk. Ligt dat aan de foto's die ik aan lever of moet de website bouwer die op het juiste formaat plaatsen?

 

De onderschriften had ik bij elke foto wel toegeleverd maar die zijn zo te zien niet overal bij geplaatst. Dit zal ik ook noteren voor de websitebouwer om aan te passen.

 

Ik zelf vindt de fotoimpressie onder werkzaamheden een beetje lastig te vinden/ uit de toon vallen in verhouding met de rest van de navigatie op de site. Is het misschien beter om de foto impressie button tussen de werkzaamheden en machines in te zetten op de navigatiebalk?

 

Met vriendelijke groet,

Peter

 

 

Link naar reactie
  • 1

Geef de

tag van de diverse pagina's een betere inhoud, dat helpt voor je vindbaarheid. Nu staat er "Home" en "Werkzaamheden" en dat zijn niet bepaald termen waar mensen jouw expertise op zoeken.

 

Zoekt jouw doelgroep specifiek naar een bedrijf dat een bepaald soort machine heeft? In dat geval snap ik die opsomming, maar het is wel een erg saaie pagina geworden. Misschien kun je iets spelen met de layout, bijvoorbeeld door de plaatjes aan de rechterkant onder elkaar te zetten. Nu staan ze op mijn scherm onder de "fold" (dus buiten beeld).

 

Als ik een fout maak in je contact- of offerteformulier, krijg ik Engelstalige foutmeldingen. "Onderwerp" is een overbodig veld, uit het bericht zal meestal wel blijken wat het onderwerp is. Als je het per se wilt laten staan, maak het dan in elk geval niet verplicht.

 

Hier en daar wat tik-/taalfouten (bijv. industrieële moet industriële zijn, lasdiplomas moet lasdiploma's zijn) en woorden die je los schrijft terwijl ze aan elkaar horen (bijv. constructiewerk, bevestigingsbeugels). En "machines" schrijf je zonder apostrof.

Link naar reactie
  • 0

 

De teksten zal ik inderdaad moeten verbeteren. Al vraag ik mij weleens af of een site in deze branche met veel teksten wel helemaal doorgelezen wordt of juist kan afschrikken doordat mensen denken "wat een hoop tekst" en weer van de site vertrekken?

 

 

Daarom is het belangrijk dat je de tekst goed structureert. Door middel van een inleiding (misschien dikgedrukt), per onderdeel een goede kop en afwisselen met relevante afbeeldingen. Niet iedereen hoeft die tekst helemaal te lezen, zorg er dus voor dat in de eerste alinea de belangrijkste informatie staat. Google is ook een bezoeker: het ziet graag goed opgebouwde (en dus makkelijk leesbare) teksten. (en dat die dan het liefst 300+ woorden zijn is iets waar je nou eenmaal rekening mee moet houden ::) )

Link naar reactie
  • 1

Allereerst zou ik een betere domeinnaam kiezen: pvz-metaalbewerking of zoiets, maar in elk geval metaalbewerking erin.

De pagina Machines zou ik verder naar achteren plaatsen, offerte aanvragen is voor bezoekers belangrijker.

Maak bij alle machines een stukje tekst wat de mogelijkheden met de machine zijn. Levert veel indexeerbare tekst op. laat het inderdaad door een tekstschrijver doen, die weet het voor google optimaal te schrijven.

De pagina PVZ Service verwacht ik iets anders, namelijk Service, niet een herhaling van contactgegevens en wat ander droog leesvoer.

Bij het tabje Werkzaamheden verschijnt een tabje Foto's, maar die staan ook al onder Werkzaamheden.

Ik weet niet of je de website zelf gaat bijhouden, maar anders begrijp ik de keuze van Joomla als CMS niet. Zeer zwaar, veel te veel mogelijkheden, genereert teveel code. Zonder CMS is het net zo goed te onderhouden, het is immers een brochure op internet en niet een interactieve website.

 

Om je voorsprong te behouden op andere metaalbewerkingswebsites zou je tijdens het werken aan een project foto's kunnen maken. Van onderdelen tot eindresultaat. Stukje tekst erbij en je hebt weer een pagina erbij op je website.

Link naar reactie
  • 0

@ John

 

Bedankt voor je reactie,

 

Ik zal over de titels van de pagina's nog eens goed nadenken, wat je zegt is waar ik wil niet gevonden worden op de termen home en werkzaamheden.

 

De foto's op de machines pagina komen inderdaad niet goed tot zijn recht op deze manier. Ook zal ik eens goed nadenken om bij die machines een goed stukje tekst te verzinnen over wat de mogelijkheden met de machine zijn. Soms zoeken klanten een bedrijf die een bepaalde bewerking kan uitvoeren dus vindt ik het belangrijk dat de machines op de site staan.

 

De engelstalige foutmeldingen en het verplichte onderwerp in de contact en offerte pagina zal ik eens uitzoeken en aan laten passen door de website bouwer.

 

De typ en taalfouten zal ik er uit proberen te krijgen (het is niet mijn sterkste punt zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien :-[ ) En misschien dat ik nadat ik eerst mijn teksten geschreven heb deze laat nakijken / beter op laat schrijven door een tekstschrijver.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Peter,

 

In aanvulling op de opmerkingen van de overige HL-ers zou ik de bedrijfsnaam consequent of "PVZ Service" of "PVZ Service Metaalbewerkingen" laten zijn en dat dus niet door elkaar te gebruiken. Een spellingscontrole zoals John aangeeft kan inderdaad de leesbaarheid en betrouwbaarheid vergroten.

 

Ik kan mij voorstellen de website nog iets persoonlijker te maken.

Dat kan onder het kopje "PVZ Service" door bijvoorbeeld iets meer te vertellen over het bedrijf (geschiedenis etc) en de werknemers (hoeveel, welke certificaten hebben zij etc.). Ook eventuele positieve referenties kunnen vermeld worden. Uiteraard voor zover het toegevoegde waarde heeft (10 jaar bestaan is interessant, 1 jaar bestaan veel minder) en de referenten daar toestemming voor hebben gegeven.

 

Soms kunnen een bedrijfsfoto of bedrijfsautofoto en/of pasfoto's en verhalen van u en de medewerkers het bedrijf nog interessanter maken, zeker als u ook als leerbedrijf wilt dienen. Een aparte knop voor vacatures/stages/leerwerkplaatsen kan dan een optie zijn.

 

Als "particulieren" een aparte doelgroep voor u zijn (meestal zonder metaalbewerkingskennis) kan hiervoor misschien ook een aparte knop gebruikt worden, en met een apart verhaal over wat u juist voor particulieren heeft betekend en kan betekenen, met misschien wat mooie (particuliere) verhalen en foto's erbij, gaat het voor de particulier ook meer leven.

 

Veel succes,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 14-8-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 0

@ DaMedia,

 

Bedankt voor je reactie,

 

De domeinnaam heb ik toendertijd genomen maar ik heb er ook al aan gedacht om deze te veranderen. Is het dan slim om deze domeinnaam helemaal niet meer te gaan gebruiken, automatisch door te linken naar de nieuwe domeinnaam of is het misschien zelfs mogelijk / slim om beide sites dezelfde inhoud te geven?

 

De teksten bij de machines ga ik zoals ik ook bij de reactie op John had gezet aanpassen.

 

Wat je zegt over de indeling van de website is iets waar ik over na ga denken. Inderdaad is het zo dat de offerte aanvraag belangrijker is en misschien eerder vermeld moet worden.

 

De website bijhouden doe ik niet meer, de website bouwer heeft gekozen om deze site in joomla te maken maar ik heb hier echt geen verstand van en ik heb me er nog niet echt in verdiept. Een foto plaatsen kan ik zelf al niet meer..

 

Project foto's is op zich wel een goed idee maar ik kan / mag vaak niet de producten op het internet zetten. Ook doordat ik helemaal afhankelijk ben op dit moment van anderen om dit op internet te zetten zal ik dit nog even niet gaan doen maar wellicht in de toekomst wel.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Je kunt de website het beste op de best passende domeinnaam plaatsen: pvz-metaalbewerkingen.nl (is nog vrij, .be wel bezet) en dan pvz-service doorlinken. PVZ-service zegt niet zoveel, je kunt niet zien waarover het gaat (ik zou zelfs mijn hele bedrijfsnaam aanpassen).

 

Voor toekomstige projecten kun je de opdrachtgevers vragen of je foto's mag maken voor op je website. Volgens mij hebben de meeste daar geen problemen mee. Het blijft immers anoniem. Je ziet alleen de onderdelen en het eindresultaat.

 

Joomla is een CMS, bedoeld om zelf het werk te kunnen doen. Als je zelf al geen foto's kunt plaatsen dan is Joomla helemaal de verkeerde keus. Een simpel CMS is veel kleiner en handiger. Maar de websitebouwer heeft deze keus gemaakt met een reden hoop ik.

 

Succes met de website.

Link naar reactie
  • 0

Voor Service in de naam is bewust gekozen, dit zal ik in de verbeterde website ook duidelijk gaan maken ;) Maar dat de domeinnaam beter kan heb je gelijk in want ik wil inderdaad graag gevonden worden op de term metaalbewerkingen.

 

Opdrachtgevers doen wel degelijk moeilijk over het plaatsen van foto´s. Wat ik wel kan gaan doen is detailfoto´s van bepaalde werkstukken maken waarin je de kwaliteit en diversiteit van onze producten kan zien maar niet ziet wat voor product het precies is.

 

Ik heb indertijd gevraagd om een simpele website waarin ik zelf ook makkelijk dingen kan toevoegen, veranderen of wijzigen. De bouwer heeft toen joomla geadviseerd. Ik vond dit prima maar ik wist toen niet dat het voor een leek een best ingewikkeld systeem is.. Misschien moet ik me eens goed gaan verdiepen op het systeem.. Maar daar moet ik dan wel de tijd voor hebben.

Link naar reactie
  • 1

Vraag aan je websdesigner om SEF url's aan te zetten in Joomla. Dan worden url's zoals http://www.pvzservice.nl/index.php/machines-2 -> http://www.pvzservice.nl/machines-2 net iets mooier.

 

Als je wil dat het makkelijker wordt om pagina's te bewerken en toe te voegen dat moet je de webdesigner ook vragen frontpage edditing aan te zetten, hiermee kun je gemakkelijker pagina's bewerken en nieuwe content toevoegen.

 

Ik vind trouwens Joomla (of bijvoorbeeld wordpress) geen overkill en veel voordelen hebben ten opzichte van kale html, als een klant niet in Joomla uit de voeten kan zal html zeker niet werken. Ook voor mij is het vele malen sneller websites te onderhouden via joomla, dan zou kunnen in kale html.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Peter,

 

In aanvulling op de opmerkingen van de overige HL-ers zou ik de bedrijfsnaam consequent of "PVZ Service" of "PVZ Service Metaalbewerkingen" laten zijn en dat dus niet door elkaar te gebruiken. Een spellingscontrole zoals John aangeeft kan inderdaad de leesbaarheid en betrouwbaarheid vergroten.

 

Ik kan mij voorstellen de website nog iets persoonlijker te maken.

Dat kan onder het kopje "PVZ Service" door bijvoorbeeld iets meer te vertellen over het bedrijf (geschiedenis etc) en de werknemers (hoeveel, welke certificaten hebben zij etc.). Ook eventuele positieve referenties kunnen vermeld worden. Uiteraard voor zover het toegevoegde waarde heeft (10 jaar bestaan is interessant, 1 jaar bestaan veel minder) en de referenten daar toestemming voor hebben gegeven.

 

Soms kunnen een bedrijfsfoto of bedrijfsautofoto en/of pasfoto's en verhalen van u en de medewerkers het bedrijf nog interessanter maken, zeker als u ook als leerbedrijf wilt dienen. Een aparte knop voor vacatures/stages/leerwerkplaatsen kan dan een optie zijn.

 

Als "particulieren" een aparte doelgroep voor u zijn (meestal zonder metaalbewerkingskennis) kan hiervoor misschien ook een aparte knop gebruikt worden, en met een apart verhaal over wat u juist voor particulieren heeft betekend en kan betekenen, met misschien wat mooie (particuliere) verhalen en foto's erbij, gaat het voor de particulier ook meer leven.

 

Veel succes,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 14-8-2012

 

Hallo Hans,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Als ik nieuwe teksten ga maken zal ik ook zeker proberen het persoonlijker te maken en in de teksten zal ik ook alleen over PVZ Service Metaalbewerkingen praten. Referenties op mijn site ga ik niet doen, ik vindt dit persoonlijk niet echt een meerwaarde... Als er op een site maar enkele referenties staan (ik heb helaas geen honderden klanten op een jaar die een referentie willen schrijven) geeft mij dat niet echt extra vertrouwen in een bedrijf als wanneer deze referenties er niet staan. Als ik dit helemaal verkeerd zie hoor ik het graag.

 

Een speciaal gedeelte voor particulieren op de site is misschien ook wel een goed idee. Op het moment is 99% van mijn werk voor bedrijven maar misschien is er meer uit de particuliere sector te halen.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan je websdesigner om SEF url's aan te zetten in Joomla. Dan worden url's zoals http://www.pvzservice.nl/index.php/machines-2 -> http://www.pvzservice.nl/machines-2 net iets mooier.

 

Als je wil dat het makkelijker wordt om pagina's te bewerken en toe te voegen dat moet je de webdesigner ook vragen frontpage edditing aan te zetten, hiermee kun je gemakkelijker pagina's bewerken en nieuwe content toevoegen.

 

Ik vind trouwens Joomla (of bijvoorbeeld wordpress) geen overkill en veel voordelen hebben ten opzichte van kale html, als een klant niet in Joomla uit de voeten kan zal html zeker niet werken. Ook voor mij is het vele malen sneller websites te onderhouden via joomla, dan zou kunnen in kale html.

 

Hallo Wouter,

 

Jij ook bedankt voor je reactie,

 

Wat jij zegt over de SEF urls zal ik ook door geven aan mijn website bouwer (Als hij mijn punten straks ziet zal hij zich wel een beetje gepasseerd voelen ben ik bang...) De frontpage edditing staat al aan maar door mijn gebrek aan kennis durf ik niets te doen op deze pagina's

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Die 300 + woorden is dat per alinea?

 

Gelukkig niet man, anders was in allang ander werk gaan doen. ;D Nee, dat is ongeveer het minimaal aantal woorden voor een pagina.

 

Niet mijn vak, maar ik neem aan dat dit het maximaal aantal woorden per pagina zijn?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Een praktijkvraag.

 

Ik heb een stuk aluminium waar een stukje buis lang 50 mm rond 35 inwendig 27mm aan gelast moet worden.

Of ik daarvoor ook bij jou terecht kan, dat zie ik nergens.

 

Verder. ik zou meer aandacht schenken aan de afbeelding van projecten, die geven een veel beter beeld van de werkzaamheden die jullie kunnen doen. Als je per project afbeeldingen sorteert en per project ook iets meer vertellen over jullie betrokkenheid bij het project dan snapt een potentiele klant denk ik meteen wat hij aan jullie heeft.

 

Verder is mij niet duidelijk waar jullie werkzaamheden beginnen. Kan ik bij jullie terecht met een schets van een machine en rekenen jullie vervolgens de constructie door?

Tekeningen, hoe zit het daarmee, breng ik een ouderwetse rol papaier mee of mail ik een AutoCad of ander formaat file dat jullie vervolgens inlezen?

 

Doen jullie stukwerk en of productie reeksen?

 

Link naar reactie
  • 0

Die 300 + woorden is dat per alinea?

 

Gelukkig niet man, anders was in allang ander werk gaan doen. ;D Nee, dat is ongeveer het minimaal aantal woorden voor een pagina.

 

Niet mijn vak, maar ik neem aan dat dit het maximaal aantal woorden per pagina zijn?

Neen. Het minimale. Vanaf dat aantal kan Google een pagina pas goed beoordelen.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Een praktijkvraag.

 

Ik heb een stuk aluminium waar een stukje buis lang 50 mm rond 35 inwendig 27mm aan gelast moet worden.

Of ik daarvoor ook bij jou terecht kan, dat zie ik nergens.

 

Verder. ik zou meer aandacht schenken aan de afbeelding van projecten, die geven een veel beter beeld van de werkzaamheden die jullie kunnen doen. Als je per project afbeeldingen sorteert en per project ook iets meer vertellen over jullie betrokkenheid bij het project dan snapt een potentiele klant denk ik meteen wat hij aan jullie heeft.

 

Verder is mij niet duidelijk waar jullie werkzaamheden beginnen. Kan ik bij jullie terecht met een schets van een machine en rekenen jullie vervolgens de constructie door?

Tekeningen, hoe zit het daarmee, breng ik een ouderwetse rol papaier mee of mail ik een AutoCad of ander formaat file dat jullie vervolgens inlezen?

 

Doen jullie stukwerk en of productie reeksen?

 

 

Hallo Nico,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Jammer dat dit niet duidelijk overkomt. Als meerdere mensen dit onduidelijk vonden heeft mij dit misschien al klanten gekost.

 

Op de website staat: U kunt bij ons terecht van een klein las klusje tot het inmeten en vervaardigen van complete machines. Ook staat er: Wij kunnen de meest uiteenlopende werkzaamheden op het gebied van staal, roestvaststaal (rvs) en aluminium uitvoeren

 

Ik dacht zelf dat hierdoor wel duidelijk was dat klanten vanaf een klein klusje tot ingewikkelde machinebouw bij ons terecht kunnen. Om dus antwoord te geven op je vragen is het inderdaad mogelijk om met dat aluminium laswerk langs te komen. Veel klanten komen met alleen een schets of een probleem en vragen dan bij mij om een oplossing. Dit kan gaan om een simpel steuntje om een lamp aan op te hangen maar op deze manier heb ik ook hele menginstallaties, transportbanden, verdeelkleppen en andere ingewikkeldere machines vervaardigd. De klanten kunnen op vele manieren dus terecht bij ons, de klanten kunnen met papieren tekeningen komen, schetsen, autocad bestanden, pdf files, foto's en soms zelfs alleen met een mondelinge uitleg. Naar gelang de gegeven informatie maken wij dus een product. En als dat nodig is berekenen wij dus ook alle constructies door.

 

We zijn een bedrijf met best veelzijdige werkzaamheden die soms ver uitelkaar liggen. Ik heb nu door dat ik om dit duidelijk te maken ook de website veel uitgebreider moet maken.

 

De foto's plaatsen is zoals eerder gezegd soms best moeilijk. 2/3 van mijn klanten wil echt niet dat ik hun producten op internet zet. Dan zijn van de overige 1/3 deel niet alle klussen interessant genoeg om op internet te zetten vindt ik.

Link naar reactie
  • 0

Niet mijn vak, maar ik neem aan dat dit het maximaal aantal woorden per pagina zijn?

 

Minimaal. Dus warm die vingers maar vast op. ;D Nee, even serieus: Google ziet graag relevante content en hecht daar waarde aan. En Google vindt dat het bijna onmogelijk is om iets waardevols neer te pennen in minder dan pak 'em beet 300 woorden. Je moet Google een beetje zien als die leraar Nederlands van vroeger die je zo'n blik gaf als jij schoorvoetend met je opstel van een krappe 100 woorden zonder koppen, alinea's en opmaak kwam aan zetten. :)

 

 

We zijn een bedrijf met best veelzijdige werkzaamheden die soms ver uitelkaar liggen. Ik heb nu door dat ik om dit duidelijk te maken ook de website veel uitgebreider moet maken.

 

 

Als je dat gestructureerd kunt overbrengen, dan heb je natuurlijk precies wat je wil: meer content, meer uitleg, meer duidelijkheid en openheid naar je bezoeker toe. Zorg er ook voor dat je op elk van je pagina's een duidelijke verwijzing naar het offerteformulier aanbrengt. Op die manier zorg je ervoor dat mensen niet alleen lezen, en vervolgens vergeten tot actie over te gaan.

 

 

De foto's plaatsen is zoals eerder gezegd soms best moeilijk. 2/3 van mijn klanten wil echt niet dat ik hun producten op internet zet. Dan zijn van de overige 1/3 deel niet alle klussen interessant genoeg om op internet te zetten vindt ik.

 

Is het geen idee om dan wat foto's van je bedrijf/mensen aan het werk te maken? Zo geven de foto's iets persoonlijks, ik krijg altijd een beetje het gevoel van 'binnen in de fabriek' kijken. En er hoeven niet perse producten in beeld te komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je heldere uitleg.

 

Als ik nieuwe teksten en indeling op de site heb gezet is het dus raadzaam om op elke pagina een extra verwijzing naar de contact / offerte aanvraag pagina te maken, onderaan elke pagina bijvoorbeeld zodat je deze verwijzing ziet staan en niet weer naar boven moet gaan om de pagina te openen? Ik begrijp dat dit effect heeft bij bijvoorbeeld een webshop maar heeft dat ook extra effect bij bedrijven die een dienst aanbieden?

 

Het idee over de foto's vind ik ook een goede! Product foto's in combinatie met foto's van het bedrijf, bedrijfswagen en werkende mensen maakt het persoonlijker en en je kan al een beetje een indruk van ons krijgen zonder langs geweest te zijn.

Link naar reactie
  • 1

Je bent lid van de koninklijke metaalunie.

Wat heeft de klant daaraan dat je daar lid van bent, ik zie dat nergens op je site beschreven.

 

Een pagina vol machine-benamingen, dat zegt een klant vaak niets, een paar foto's van een werkplaats zegt vaak meer dan alleen benamingen.

 

En wat gebeurt er met die machines, worden ze goed onderhouden, waar nodig gecalibreerd.

Als ik een mooie opdracht voor je heb en je bent niet in het bezit van een machine daarvoor, ben je dan bereid de machine aan te schaffen?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.