• 0

Wat vinden jullie van mijn offerte aanvraag formulier

Omschrijving van je concept:

Ik heb een offerte aanvraag formulier op mijn website staan. Het is erg belangrijk dat dit onderdeel feilloos werkt om geen klanten te missen. Ik adverteer via adwords, en wil iuteraard dat de mensen die vanuit adwords komen op een zo makkelijk mogelijke manier een offerte kunnen aanvragen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De grootste uitdaging bij mij zit hem in het uploaden van grote bestanden bij het aanvragen van een offerte. Men moet in staat zijn grote bouwtekeningen (cad bestanden) up te kunnen loaden bij het aanvragen. Ik ben toen gestart met een standaard "Contact Form 7" (ik gebruik wordpress) formulier met daarin verwerkt de upload. Op zich werkte dit leuk, je kan een aantal bestanden laten uploaden en die worden als bijlage verzonden naar je eigen emailadres.

Hier waren twee problemen mee:

- Mijn email kon maar 25 MB ontvangen;

- Als er iet mis ging met uploaden, of mensen het per ongelijk afbraken omdat dit echt lang duurt, dan kreeg ik geen aanvraag binnen en ben ik waarschijnlijk mijn klant kwijt.

 

Dus toen ben ik na lang uitproberen op de volgende oplossing uitgekomen:

Een formulier met "Contact Form 7", die daarna redirect naar een upload pagina waar men 1 bestand tot 100MB kan uploaden. Het voordeel is, of het uploaden nu werkt of niet, de aanvraag is verstuurd, ik heb dus gegevens van de potentiele klant en kan de bestanden dus nu gewoon zelf bij hem opvragen. Het nadeel is dat twee pagina's achter elkaar niet gebruiksvriendelijk is, en met de upload mod maar 1 bestand tegelijk up te loaden is.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Op een gebruiksvriendelijke manier mensen hun offerte aan laten vragen.

 

Ik ben nog van plan om het volgende aan te passen:

Ik heb verschillende pagina's met verschillende specifieke diensten, deze pagina's zijn vaak landingspagina's van mijn adwords campagne, omdat ik vrij specifiek advcerteer. Ik wil straks nog voor alle diensten een eigen offerte aanvraag formulier maken, zodat men in de offerte aanvraag niet meer de dienst hoeft te vermelden, en ik wellicht nog dienst-specifieke informatie kan vragen in het formulier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik geloof niet dat dit anders is dan bestaande concepten. Dat is ook niet mijn streven. Mijn streven is gebruiksvriendelijkheid.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag willen dat mensen het testen, en kijken of het intuitief werkt en of er verbeterpunten zijn.

 

Ik zou graag hebben dat mensen een echt mailadres gebruiken. Ik doe hier niets mee. Maar dan krijg ik niet nog dagen lang die undeliverable berichtjes in mijn mail en kun je ook meteen de bevestiging beoordelen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Projectnaam? Kun je zonder die naam geen offerte uitbrengen? (Schrappen dus!)

Plaats is niet verplicht? Schrappen dus!

Adviesdienst? CFD? Kennen jouw klanten dat 100% zeker? Of moet je het ze gewoon laten toelichten wat ze willen? En dan ga jij daar wel een adviesdienst aan koppelen?

Aanvullende gegevens? Dit zijn geen aanvullende gegevens maar de belangrijkste gegevens voor je offerte toch?

Adres, PC + plaats zijn niet verplicht? Weglaten dan!

 

En die verzendknop is zo klein, die kon ik bijna niet vinden. Maak em duidelijker en zet em in het kader, niet erbuiten.

 

Dan nog: geef mensen een verwachting. Als mensen op die knop klikken, wat gebeurt er dan? Krijg ik dan binnen 2 werkdagen vrijblijvend een offerte?

 

Succes!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Hoi Emiel,

 

Het belangrijkste van een offerteformulier lijkt mij het verzamelen van NAW-gegevens. Ik zou daar dan ook mee beginnen... 99 van de 100 offerteformulieren beginnen zo, om die rede voelt het dan ook natuurlijk aan voor een (toekomstige) klant.

 

Om als eerste een projectnaam in te vullen komt op mij een beetje vreemd over. Is dit in jullie branche gewoon?

 

Het zinnetje "Na het verzenden kunt u op de volgende pagina uw bestanden uploaden." is blijkbaar voor jouw business heel belangrijk. Het staat er echter heel klein. Ik zou het duidelijker maken en naast de knop "verzenden" plaatsen.

 

Je bevestigingsmail ziet er goed uit. Echter vind ik de zin "Dit is een geautomatiseerd bericht om uw offerte aanvraag te bevestigen." absoluut geen toegevoegde waarde hebben en daarom eruit halen.

 

Groeten

Dennis

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik vind het lettertje aan de kleine kant. Zeker als ik van je homepage kom en daar de tekst in je banner (in een groter lettertype) heb gelezen.

 

Waarom is "Aanvullende gegevens" een verplicht veld? Je vraagt mij immers alleen om dat in te vullen als ik bij Adviesdienst "overig" selecteer.

 

Ik zou een andere formulering kiezen voor "uw bestanden uploaden". Is dit bijvoorbeeld altijd van toepassing en zo ja, wat voor bestanden zijn dit dan? Misschien iets als "op de volgende pagina kunt u eventueel bouwtekeningen ....". Ook zou ik ergens vermelden hoe je met die bestanden omgaat qua intellectueel eigendom.

 

Op je site presenteer je je als "Bureau ...", dat zou ik dan ook als afzender gebruiken voor je bevestigingsmail. Nu gebruik je je voornaam en het vage onderwerp "Offerte aanvraag", waardoor het een beetje als een spammail oogt.

 

Als ik meer bestanden wil uploaden, moet dat via de link "www.bureau....nl/bedankt, dat staat een beetje vreemd.

Link naar reactie
  • 1

Waarom vraag je om zoveel verplichte gegevens? Hoe minder gegevens je vraagt hoe sneller mensen het in zullen vullen.

 

Verwacht niet dat je uit zo'n ingevuld formulier genoeg gegevens haalt om een passende offerte te maken. Ik zou me dus ook beperken tot de velden: naam, e-mail adres, telefoonnummer en beschrijving van gewenste dienst. Vervolgens kun je diegene opbellen om aanvullende informatie te vragen. Overigens krijg je met het e-mail adres ook al meteen duidelijheid over het bedrijf die de aanvraag doet.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Na alle goede adviezen heb ik hier zoveel mogelijk mee gedaan, en vervolgens heb ik ook zelf nog een aanpassing doorgevoerd die in mijn optiek twee aspecten verbeteren.

Ik heb nu het offerte aanvraag formulier onder elke dienst staan met een uitklap knop. Dit heeft als eerste voordeel dat er niet een nieuwe pagina geladen hoeft te worden, dus sneller. Tweede voordeel is dat ik het formulier nu de url waar het word aangevraagd mee laat zenden naar mij. Dus ik kan zien bij welke dienst de aanvrager aan het lezen was toen hij de offerte aanvraag verzond.

 

Zie hier onderdaan de pagina: http://www.bureauvanrossum.nl/advies/brandoverslag-berekening/ voor hoe het nu is geworden. Laat maar weten wat jullie vinden.

Link naar reactie
  • 0

Nette oplossing het formulier direct op de pagina. Alleen is 'adviesdienst' verplicht. Weet jij dat al niet door de pagina waar ik ben. Ik hoop het want ik heb geen idee wat ik in moet vullen. Ook zou ik e-mail of telefoon verplicht maken, dus of iemand vult een e-mailadres in of een telefoonnummer. Net een drempeltje minder.

 

Het formulier past net niet binnen het kader van 'offerte aanvragen' (in Firefox 14 onder Windows 7)

rossum.thumb.PNG.fa3215c7c89f94ba4f1fa58b1ff7e249.PNG

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback Willen.

 

Ik denk dat ik het formulier in de breedte nu wel overal passend heb. Heb even de tabel omgezet naar een div. In FF14, opera 11 en chrome 21 onder win7 doet ie het hier in elk geval goed.

Ik heb verder adviesdienst en organisatie niet meer verplicht gemaakt, om de drempel te verlagen. Nu zijn eigenlijk alleen contactpersoon, emailadres en telefoonnummer verplicht. Die laatste twee wil ik toch graag allebij verplicht houden, want het is toch wel heel practisch om iemand te kunnen bellen en mailen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback Willen.

 

Ik denk dat ik het formulier in de breedte nu wel overal passend heb. Heb even de tabel omgezet naar een div. In FF14, opera 11 en chrome 21 onder win7 doet ie het hier in elk geval goed.

Ik heb verder adviesdienst en organisatie niet meer verplicht gemaakt, om de drempel te verlagen. Nu zijn eigenlijk alleen contactpersoon, emailadres en telefoonnummer verplicht. Die laatste twee wil ik toch graag allebij verplicht houden, want het is toch wel heel practisch om iemand te kunnen bellen en mailen.

Persoonlijk vind ik het irritant, een verplicht telefoon nummer. Ik bel niet graag! Als ik dat dan al deed kon jou toch zelf ook gaan bellen?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.