• 0

(Online) adverteren voor specifieke niche met specifieke doelgroep

Ik ben zeer recent gestart met een adviesbureau binnen een kleine niche in het bouwadvies. Het gaat om bouwkundige brandveiligheid. Mijn doelgroep zijn meestal architecten, grotere bouwbedrijven, projectontwikkelaars en collega adviesbureau's die bepaalde kennis niet in huis hebben.

 

Ik moet dus zeer specifiek adverteren. Op dit moment adverteer ik via adwords, waar ik heel doelgericht kan adverteren op de vragen die potentiele opdrachtgevers hebben. Daarnaast ben ik langzaamaan ook aan de SEO aan het werken. Maar dit is uiteraard een langetermijn project. Ik blijf deze zaken, SEA, SEO en ook de website voor conversie optimaliseren. Maar ik zoek ondertussen ook nog naar andere adverteer mogelijkheden die het liefst alvast op korte termijn een goede roi bieden.

 

Weet iemand nog een mooi verkoop kanaal waar ik heel specifiek kan adverteren precies op de plek waar mijn potentiele opdrachtgever zoekt?

Waar ik over heb gedacht is:

De gevestigde Architecten en Bouw tijdschriften. Ik heb hier ooit voor iets anders in geadverteerd, en dit bood destijds geen enkele lead, terwijl de klassieke vakbladen wel stervensdeur zijn.

Ik heb ook even gedacht aan affiliate marketing, dus aanmelden bij M4N of een soortgelijke dienst, maar ik vermoed dat mijn niche te klein is en nagenoeg geen afffiliate marketeers hier een passende website voor hebben.

 

Ik zoek echt iets voor de korte termijn, voor de lange termijn ben ik al met een aantal leuke projectjes bezig om mijn naam te vestigen, maar dit brengt nu even geen geld in het laatje.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

In plaats van adverteren kun je beter een direct mailing doen. Ten eerste weet je zeker dat je de goede doelgroep bereikt en niet veel geld uitgeeft aan advertenties die door de verkeerde personen geklikt en gelezen worden.

Tevens kun je dicht bij huis beginnen zodat je ook op afspraak kan. Daarna het kringetje steeds groter maken.

Lijkt mij veel effectiever dan adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik erg van het "online zakendoen" ben heb ik hierin toch het idee dat persoonlijk contact het meeste gaat verkopen. Vakbeursen, mond-op-mond reclame, enz.

 

Maar dat is niet een antwoord op je vraag.

M4N of Daisycon, dat lijkt me niet zo veel opbrengen. Weinig goede site (voor jou goed dan) zullen daar zitten en je advertenties zullen veel op sites staan waar je doelgroep niet komt. Ook zijn er best flinke opstartkosten aan verbonden.

 

Als je dan wil adverteren zou ik dat bijvoorbeeld bij NAI.nl of BNA.nl doen. Op de site, in een nieuwsbrief van de organisatie of in een blad van ze. Wellicht kun je een artikel krijgen oid.

 

Veel succes in iedergeval!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je niet van de een op de andere dag hiermee bent begonnen? Je zult ongetwijfeld al ervaring hebben en dus ook een netwerk hebben...

Zo ja, zal ik voor de wat kortere termijn meer kijken naar je bestaande netwerk. Zorg voor goede documentaties, presentaties, en ga dan langs, geef een borrel, of biedt workshops aan om mensen van het belang te overtuigen.

 

zo maar even wat korte ideetjes...

 

 

 

http://www.compasscourse.nl | Projectbegeleiding voor webdesign en marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je niet van de een op de andere dag hiermee bent begonnen? Je zult ongetwijfeld al ervaring hebben en dus ook een netwerk hebben...

Zo ja, zal ik voor de wat kortere termijn meer kijken naar je bestaande netwerk. Zorg voor goede documentaties, presentaties, en ga dan langs, geef een borrel, of biedt workshops aan om mensen van het belang te overtuigen.

 

zo maar even wat korte ideetjes...

 

Dit doe ik op zich in zekere mate ook. Helaas ben ik wat gehinderd door twee relatiebedingen van mijn twee laatste werkgevers.

Link naar reactie
  • 0

Dus je moet volledig nieuwe klanten hebben...?

 

Voor klanten op korte termijn zou ik wat verkoop technieken toepassen. Wederom, zorg voor een goed (en creatief) verhaal, documentatie etc. en bel potentiële klanten op. Ik weet niet of je goede verkoop-skills bezit, maar anders kunnen we daar altijd even over van gedachten wisselen!

 

Gr.

 

Steven

 

http://www.compasscourse.nl | Projectbegeleiding voor webdesign en marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.