• 0

Wat vinden jullie van mijn visie voor de opstart van het magazine CLICK

Omschrijving van je concept:

Vooraf.

1.   Joop, gepensioneerd en dus veel tijd om van dit magazine iets moois te maken. Mijn MKB achtergrond : 20 jaar werkzaam geweest als zelfstandig gevestigd belastingconsulent in het MKB segment Micro ( 1- 10 werknemers). 25 jaar in loondienst gewerkt als interim finance consultant bij KPMG Interim Management en Atos Consulting in het MKB segment Middelgroot en bij Nederlandse multinationals.

2.   Ik weet inmiddels dat de site zelf door de professionals geheel wordt afgekeurd. Ik heb daarom een andere template gevonden waarin ik Click nu wil gaan opzetten. In mijn feedback vraag jullie om een oordeel over deze nieuwe template.

 

 

Omschrijving van mijn concept:

De visie is om voor de ondernemer in het MKB Micro segment een digitaal magazine te maken zoals het magazine MT en Elsevier. De doelgroep is het MKB Micro segment, dus niet een platform waar b.v. de CEO van de multinational zich presenteert maar een platform voor de kleine onderneming. Dit is dus een duidelijke keuze omdat er naar mijn mening op dit niveau nog geen breed magazine op de markt is zoals als ik het wil maken.

Natuurlijk zijn er al platforms waar b.v. starters of zzp ‘ers elkaar treffen, maar die contacten blijven daar binnen de eigen groep. Click wil een bredere groep lezers bereiken om zo ook voor de starters en zzp ‘ers meer podium te creëren.

De onderliggende gedachte ( visie ) van het magazine is om links te leggen die bij toeval onstaan.

De lezer van Click is niet doelgericht naar bepaalde informatie op zoek want daar heeft hij Google voor. De lezer leest Click zoals hij ook periodiek naar MT, Elsevier of de Volkskrant clickt, hij weet welk soort inhoud hij gepresenteerd zal krijgen.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

-   informatieve artikelen geselecteerd en op de site geplaatst ( www.specialties4you.nl)

-   korte links gemaakt naar bedrijven die voor de doelgroep interessant kunnen zijn

-   tientallen informatie site’s geselecteerd die dagelijks bezocht worden voor content

-   contacten gelegd met zakelijke partners en affiliates

-   contacten gelegd met marketingbureau’s voor de follow-up

-   SEO bureau opdracht gegeven om backlinks te plaatsen

-   de site en de visie voorgelegd aan derden ter beoordeling

-   eerste aanzetten gemaakt om via Facebook en LinkedIn het magazine te gaan promoten

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om een leesbaar en informatief magazine te maken op MKB micro niveau en om een zo’n breed mogelijke groep van lezers aan te trekken, niet alleen de ondernemer, starter of zzp ‘er.

De uitdaging is ook om de lezer periodiek te laten terugkeren naar het magazine. Dit omdat de lezer weet dat daar links naar interessante informatie op staan, die verzameld zijn uit tientallen andere informatie bronnen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Naar mijn weten is dit concept er op dit niveau nog niet.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

A )

Ik hoop feedback te krijgen over mijn visie om dit magazine op deze 3 pijlers op te zetten, t.w.

1. Informatief nieuws voor de doelgroep uit tientallen bronnen verzameld;

2. Platform waar de starter en zzp ‘er zich gratis kan presenteren;

3. Gevestigde ondernemers die tegen een kleine vergoeding zich als partner in Click willen presenteren omdat zij Click willen steunen in de verdere ontwikkeling van het magazine en omdat zij zich betrokken voelen met de starters en zzp ‘ers.

 

B )

Ik hoop feedback te krijgen over mijn keuze om Click in onderstaande template te gaan opzetten:

http://osc4.zign.nl/wt_28817/index.html ( type de link links boven, via een zoekmachine werkt het niet )

Ik heb bewust voor dit template gekozen omdat de starter hierin ook de mogelijkheid heeft om zich middels een video te presenteren.

Ik dank jullie voor al de moeite die jullie in mijn project steken.

Wat mij betreft krijgt HigherLevel.nl een bijzondere presentatie in CLICK , natuurlijk na goedkeuring door de beheerder van HigherLevel.

 

 

 

7enderjaguar

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het selecteren van artikelen en op je website plaatsen, biedt geen toegevoegde waarde. Zonder eigen content zou ik hier niet aan beginnen.

 

Ofwel biedt je zelf unieke content. Ofwel maak je de website interactief en bieden de lezers unieke content.

 

Bedrijfspresentaties zijn geen unieke content. Niemand die hier enige interesse voor heeft.

 

Ik ben zelf een kleine ondernemer. Ik ben op zoek naar oplossingen en goede ideeën. Hiervoor bezoek ik websites zoals higherlevel.

 

Wat ik vooral niet zoek, zijn leveranciers. Leveranciers zijn tijdverlies. Net hijgende honden die achter je aan lopen en over je heen kwijlen. Ik voer dagelijks een gevecht om mijn telefoon en email vrij te houden van deze onzin.

 

Ik heb 2 soorten leveranciers.

 

1) Handelsgoederen. Deze hoop ik vooral niet terug te vinden op websites zoals die van jou. Ik wil zo weinig mogelijk concurrentie.

2) Diensten. (boekhouding / juridisch/ Financieel/.......) Deze leveranciers vind ik via mijn netwerk. Ik ga echt niet met een onbekende in zee.

 

Mijn advies; Zoek een niche. MKB is geen niche. MKB is een verzamelwoord en iedere MKB'er heeft andere behoeftes.

 

De uitbater van www.kabeltje.com heeft heel andere expertises nodig dan de lokale vloerder.

 

Kijk naar je eigen achtergrond. In dit geval financieel. Zoek een Niche en maak een website met unieke financiële content speifiek voor deze niche.

 

Een bedrijfspresentatie doet niet kopen. Een band met je lezers wel. Stel dat jij een band met je lezers hebt en kunt bewijzen dat jij succesvol bent in wat je doet, dan zullen je lezers je geloven en kopen.

 

unieke content en een strak afgelijnde doelgroep is de enige manier om te overleven.

 

Anders roept pagina 175 op google en heb je 1 bezoeker per maand.

Link naar reactie
  • 0

ff 3 opmerken

 

3. SEO van de multinational - ???

2. volgens mij bestaat dit al

1. backlinks via een marketingbureau plaatsen?

 

Suc6

Sorry, 1. het moet n.l. zijn CEO, maar ik ben ben ook zo met SEO bezig.

2. dan kan ik dus stoppen

3. Het bedrijf doet aan SEO marketing zeggen ze.

Mijn fout, ik denk dan dat het een marketingbureau is. Ik zal het voortaan een SEO bureau noemen.

 

bedankt, joop

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

 

Je spiegelt je initiatief aan uitgaven die enorme redactiebudgetten hebben. Daar wil je zonder enige redactionele ervaring inhoudelijk mee concurreren, en wel zodanig dat het voor je doelgroep interessant is. Verdiep je eens in vergelijkbare initiatieven als Bizz/Zibb, De Zaak, Ondernemen en talloze anderen die mikken op kleinere bedrijven.

 

Gewoon een kleinere pet opzetten en een leuk blog beginnen. Van daaruit kun je altijd groeien, bv door een groepsblog te worden en er gidsen aan te koppelen. Maar onderschat het belang van goede content niet. Goede redactie betekent dat CEO niet geschreven wordt als SEO.

 

Overigens hoeven starters zich niet aan elkaar te presenteren als ze hun diensten niet op die doelgroep afstemmen. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om een leesbaar en informatief magazine te maken op MKB micro niveau en om een zo’n breed mogelijke groep van lezers aan te trekken, niet alleen de ondernemer, starter of zzp ‘er.

 

Hoe breder, hoe minder kans op succes. Test het uit. Zet een aantal heel algemene artikelen op je website en kijk hoe goed je gevonden wordt in google en hoeveel bezoekers je aantrekt. Vervolgens zet je heel specifieke artikelen op je website naar heel specifieke doelgroepen. Vergelijk beide resultaten.

 

Praat hierover met mensen die reeds online actief zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Je spiegelt je initiatief aan uitgaven die enorme redactiebudgetten hebben. Daar wil je zonder enige redactionele ervaring inhoudelijk mee concurreren, en wel zodanig dat het voor je doelgroep interessant is. Verdiep je eens in vergelijkbare initiatieven als Bizz/Zibb, De Zaak, Ondernemen en talloze anderen die mikken op kleinere bedrijven.

 

Gewoon een kleinere pet opzetten en een leuk blog beginnen. Van daaruit kun je altijd groeien, bv door een groepsblog te worden en er gidsen aan te koppelen. Maar onderschat het belang van goede content niet. Goede redactie betekent dat CEO niet geschreven wordt als SEO.

 

Overigens hoeven starters zich niet aan elkaar te presenteren als ze hun diensten niet op die doelgroep afstemmen. ::)

 

 

bedankt TwaBla, bedankt voor jouw inzet.

Ik zal de mogelijkheden van een blog gaan onderzoeken.

Wat jouw reactie betreft nog dit. Ik wil het magazine niet vergelijken met een MT of Elsevier, het enige wat ik doe is de lezer attenderen op voor hem mogelijk interessante informatie die her en der op het net te vinden is. Bizz en Zibb en zo ook FEM zijn gestopt omdat het onvoldoende opleverde. Geld dus. De zaak en Ondernemen vragen contributie. Geld dus. Click is gratis, wordt low-budget in de lucht gehouden. Geen Geld dus!

 

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het misschien wel leuk vinden als je zoekbare interviews plaatste. Stel ik zocht ervaringen van ondernemers in een straal van 25 kilometer rond mijn woonplaats, of ondernemers in mijn branche. Of ik zocht ondernemers om zaken mee te doen. Dan is een persoonlijk, zoekbaar, geredigeerd verhaaltje met een paar foto's of een video heel wat uitnodigender dan de zoveelste nietszeggende bedrijfswebsite.

 

Een soort marktplaats maar dan met bedrijfsinterviews. Geen bedrijfspresentaties, want dan krijg je toch weer marketingese.

Link naar reactie
  • 0
De uitdaging is ook om de lezer periodiek te laten terugkeren naar het magazine. Dit omdat de lezer weet dat daar links naar interessante informatie op staan, die verzameld zijn uit tientallen andere informatie bronnen.

 

Bezoeker actief laten terug keren naar een site waarop geen unieke content wordt aangeboden is een van de moeilijkste dingen die er is. De Elsevier/Volkskrant/grotebazenbladen hebben als voordeel dat ze ook nog iedere dag/week/maand in de kiosk liggen. Jij niet. Je zult dus actief (en langdurig consequent) moeten zijn in je informatiestroom. Zorg voor een RSS feed, een social media plan en andere manier om in het oog te (blijven) springen.

 

Qua layout een tip: Kies een theme met zwarte letters op een witte achtergrond. Niemand leest artikelen op een zwarte achtergrond, het is te vermoeiend.

Link naar reactie
  • 0

 

Qua layout een tip: Kies een theme met zwarte letters op een witte achtergrond. Niemand leest artikelen op een zwarte achtergrond, het is te vermoeiend.

 

Dank je Sabra, ik heb inderdaad gekozen voor een theme met zwarte letters op een witte achtergrond. Ik ben op dit moment alles aan het overzetten.

 

Over het periodiek laten terugkeren van de lezer ben ik aan het brainstormen, het zal in ieder geval middels alle social media, nieuwsbrieven, backlinks plaatsen, blog en marketingbureau's gaan.

Zodra het magazine redelijk gevuld is zal ik hiervoor tijd en een budget gaan uittrekken.

 

joop

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het misschien wel leuk vinden als je zoekbare interviews plaatste. Stel ik zocht ervaringen van ondernemers in een straal van 25 kilometer rond mijn woonplaats, of ondernemers in mijn branche. Of ik zocht ondernemers om zaken mee te doen. Dan is een persoonlijk, zoekbaar, geredigeerd verhaaltje met een paar foto's of een video heel wat uitnodigender dan de zoveelste nietszeggende bedrijfswebsite.

 

Een soort marktplaats maar dan met bedrijfsinterviews. Geen bedrijfspresentaties, want dan krijg je toch weer marketingese.

 

dank je voor jouw feedback. ik hou e.e.a. in het achterhoofd. Nu eerst de content overzetten in een andere template en aanvullen tot 150-200 links.

Ik heb zelf jouw idee van de bedrijsintervieuws al een beetje ingebouwd door de partners en zzp 'ers / starters ( in de rubiek Informatief > artikelen partners ) in de gelegenheid te stellen om zelf een artikel/presentatie te plaatsen.

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is om een leesbaar en informatief magazine te maken op MKB micro niveau en om een zo’n breed mogelijke groep van lezers aan te trekken, niet alleen de ondernemer, starter of zzp ‘er.

 

Hoe breder, hoe minder kans op succes. Test het uit. Zet een aantal heel algemene artikelen op je website en kijk hoe goed je gevonden wordt in google en hoeveel bezoekers je aantrekt. Vervolgens zet je heel specifieke artikelen op je website naar heel specifieke doelgroepen. Vergelijk beide resultaten.

 

Praat hierover met mensen die reeds online actief zijn.

 

dank je , ik ga met het e.e.a. aan het werk

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

Je zegt o.a. dat je via marketingbureau's wil gaan zorgen dat bezoekers naar jouw site (terug) komen. Hoe ga je dat doen en kost dat niet enorm veel geld?

 

Peter,

 

ik ga eerst tm 1 jan.a.s. alle andere kanalen bewandelen, social media , backlinks, zelf bedrijven benaderen etc.

Alles low-budget, alleen tijd, moeite en minimale kosten.

Pas als eind v.h. jaar blijkt dat er muziek in de ontwikkeling zit zal ik gaan investeren in marketing e.d.

Dit kan natuurlijk ook via advertentie's op bepaalde site's en b.v. in Facebook e.d.

Ook zal ik tegen die tijd onderzocht hebben hoeveel partners bereid zijn in het geheel te investeren c.q. bereid zijn een onkostenvergoeding te betalen voor de presentatie in het magazine.

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

En vooral actief blijven op Higherlevel ;) Reclame maken voor je eigen toko mag niet volgens de gebruiksvoorwaarden van HL maar er is niets mis mee om je website in je handtekening te vermelden :)

 

Het zou zo maar kunnen dat je grootste doelgroep op HL mee leest. ;D

 

Beste Henk,

 

ik ben op dit moment bezig alles over te zetten naar een ander theme ( professioneler, media template met zwarte letter op witte achtergrond). Hierin is tevens de mogelijkheid ingebouwd van video presentatie door partners en zzp 'ers.

Ik wil zeker een mooie gratis link naar HigherLevel.nl gaan plaatsen als ik hiervoor toestemming krijg van de beheerder. Mijn ervaringen met HigherLevel.nl zijn dermate positief dat het voor mijn doelgroep ook interessante informatie moet zijn.

Ook ik kende HigherLevel niet, liep er bij toeval tegenaan.

 

joop

7enderjaguar

Link naar reactie
  • 0

BesteJoop,

 

Jaren geleden ben ik ook bij toeval op Higherlevel gekomen. Ik zat toen in een moeilijke periode en de adviezen en informatie die ik hier vond hebben mij uiteindelijk weer de juiste richting in geholpen. Momenteel ben ik ook druk bezig met mijn plannen voor 2013 en ook nu weer haal ik een hoop nuttige info van HL.

 

Tegelijkertijd probeer ik ook anderen weer te helpen met mijn kennis en ervaring. Hoewel HL een soort van "verslavend" is, geeft het altijd een goed gevoel als je iemand van nuttige tips kan voorzien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.