• 0

Franchise winkel financiering

Hallo allemaal,

 

Voor die gene die hadden gereageerd of gevolgd. Ik wil graag een franchise winkel gaan openen dit is een kledingzaak voor vrouwen wat behoorlijk groot is internationaal en nationaal.

Momenteel heb ik kunnen uitvinden dat het nodig is om 500.000 euro te investeren, ik weet even niet waar ik moet beginnen om eerlijk te zijn.

Ben zo geschrokken van het enorme bedrag, ik dacht dat franchise winkels juist toegankelijker is voor startende ondernemers?? Ik zou echt heel graag alsnog zo'n onderneming willen en heb contact gezocht met de directeur in NL van hem krijg ik informatie alsnog toegestuurd.

Maar denk nu wel over na, waar kan ik beste beginnen, is het alsnog wel realistisch heb zelf echt geen geld, een goede vriendin die ik al jaren ken die ook een onderneming wil en ook de winkel kent wil ook helpen maar is zelf ook niet rijk.

 

Sorry voor de vraag maar hoop hier toch wat wijzer te worden.

 

Adviezen zijn erg welkom.

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Claire,

Vaak hebben franchise-organisaties een arrangement voor toetredende/aspirant franchisers en daar horen vaak ook bank-arrangementen bij. Wacht even de toegestuurde informatie af voor je voorbarige conclusies trekt ;-)

€ 500.000,- klinkt als een onoverkoombare barrière , maar we kennen de context en de voorwaarden niet, houdt moed. En bekijk de info even rustig en kom dan met gerichte vragen.

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Claire,

 

Ga er maar vanuit dat er bij zulke bedragen minimaal een eigen vermogen beschikbaar moet zijn van ongeveer 30%. Ook als een organisatie een arrangement heeft bij een bank.

 

Maar geef niet op! De echte komen er altijd!

 

Wellicht is het een optie om je interesse's in het ondernemerschap kenbaar te maken aan hun. Dat doe je nu al door het aanvragen van de informatie. Misschien zijn er mogelijkheden om filiaalmanager te worden. Soms zijn daar intern opleidingsmogelijkheden voor.

 

Succes!!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ja kan mij echt serieus niet voorstellen dat alle franchise winkels 500.000 euro zo 'makkelijk' hebben als startende ondernemer maar goed.

Je hebt gelijk moet even afwachten, ik had het namelijk op de site zelf gezien vandaar.

 

(...) Quote weggehaald op verzoek van TS i.v.m. vind- en traceerbaarheid via zoekmachines.

 

Maar goed heb nog geen ander informatie binnen gekregen wat ik zou binnen krijgen van het bedijf.

Link naar reactie
  • 0

Maar denk nu wel over na, waar kan ik beste beginnen, is het alsnog wel realistisch heb zelf echt geen geld, een goede vriendin die ik al jaren ken die ook een onderneming wil en ook de winkel kent wil ook helpen maar is zelf ook niet rijk.

 

Je begroot op voorhand 500/m te moeten investeren! Zonder voldoende eigen middelen/ risicokapitaal (30%), maak je bij de reguliere kredietverstrekker, een bank met mogelijk een arrangement voor de franchise, geen enkele kans.

 

Tracht voordat je een kredietaanvraag indient ergens middelen te vergaren die als risicokapitaal te oormerken zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.