• 0

Nederland in top drie stijging faillissementen

Nederland in top drie stijging faillissementen

 

DEN BOSCH – Nederland staat internationaal in de top drie van landen waarin het aantal faillissementen voor het komende jaar gaat stijgen.

 

http://www.nu.nl/economie/2886130/nederland-in-top-drie-stijging-faillissementen--.html

 

 

 

 

 

Wat doen we fout? Alleen griekenland en portugal doen het slechter dan ons, rest van de wereld doet het beter qua ondernemen. Ik ben zelf nog steeds gewoon overeind , maar wat ik mij afvraag is , wat doen de Nederlanders fout dat ze zo slecht presteren?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

Aantal werklozen = mensen die werk zoeken. Tenminste , in Turkije is dit wel het geval.

 

Aantal mensen dat werkt zoekt, of aantal mensen dat werk zou moeten zoeken? Alle uitkeringstrekkers, of alleen diegenen die actief solliciteren? Tel je zieke werklozen ook mee? Oudere kansloze werklozen? Vrijwillig werklozen? Het blijkt dat iedere statistiek die wordt gepubliceerd, de werklozen anders telt. Dus met het vergelijken van simpele percentages kom je niet zo ver.

Link naar reactie
  • 0

Aantal mensen dat werkt zoekt, of aantal mensen dat werk zou moeten zoeken? Alle uitkeringstrekkers, of alleen diegenen die actief solliciteren? Tel je zieke werklozen ook mee? Oudere kansloze werklozen? Vrijwillig werklozen? Het blijkt dat iedere statistiek die wordt gepubliceerd, de werklozen anders telt. Dus met het vergelijken van simpele percentages kom je niet zo ver.

 

Specifiek voor de Nederlandse situatie is dat we relatief veel deeltijdwerkers hebben en veel arbeidsongeschikten. Iemand die bv 12 uur werkt, maar eigenlijk 40 uur zou willen werken, is officieel niet werkloos. Hoewel die persoon dat anders kan voelen.

 

Ik kan me nog herinneren dat het CBS een andere definitie van werkloosheid ging hanteren, waardoor het aantal werklozen plotseling fors daalde.

 

Het aantal werklozen in absolute cijfers zegt dus niet zo veel. De trendmatige ontwikkeling is veel belangrijker en die is momenteel negatief voor Nederland.

 

Link naar reactie
  • -1

Turkije heeft een grotere economie als Nederland. Turkije heeft veel meer te zeggen , politiek, economisch + militair + aantal inwoners. Binnen 10-15 jaar zal Turkije een grote baas worden. En ze zullen de komende eeuwen gewoon door groeien terwijl NL telkens maar moet gaan bezuinigen en afschrijven/verlies maken.

 

In tien jaar kan er een hoop veranderen, maar wat gaat Turkije precies doen om Nederland economisch voorbij te stoten?

 

De economie van Turkije is maar iets groter dan die van Nederland, maar heeft toch wat meer monden te voeden met dat geld. Het BBP per inwoner is echter veel lager, 8700 (in $) tegenover 48000 in NL. Ook qua opleiding en corruptie doet Turkije het een stuk slechter.

 

Politiek weet ik niet zoveel van Turkije, maar de banden met Europa zijn wel eens beter geweest en Syrie, tja. Militair een economie vergroten klinkt eng.

 

Ik ben wel benieuwd wat er op stapel staat!

 

Ja in tien jaar gaat er zeker veel veranderen. Nederland gaat richting de moeras waar ze niet meer uit zullen komen. (zie huizencrisis + pandencrisis , rest hoef ik niet mee te tellen)

 

De economie van Turkije zal de komende eeuwen doorgroeien en Nederland juist totaal niet. De reden waarom NL zo machtig is geweest , komt door de kolonisatie tijden. Maar die tijden zijn nu voorbij , en dat is ook 1 van de redenen waarom Nederland etc nog veel verlies zullen lijden komende 70 jaar. Er zal vast wel hier en daar corruptie aanwezig zijn , maar Nederland zal Turkije niet inhalen met corrupt zijn. (zie: geld leningen aan bewoners die het nooit meer kunnen terug betalen in de westerse wereld)

 

Politiek gezien heeft Turkije zeker weten veel meer te zeggen. Dat komt door de ligging van Turkije + dat Turkije meer dan 80miljoen inwoners heeft , die binnenkort de 100 miljoen zal aantikken. En een economie die door groeit en niet in een crisis zit. Over 10 á 15 jaar is Turkije een grote baas.

 

 

Turkse immigranten zullen binnenkort massaal terug keren naar hun eigen land. Zie:

 

 

 

Hier een video van de world bank president die een college geeft bij stanford university waarbij hij aangeeft dat de einde van de westerse almacht is gekomen , nog paar jaartjes en azie is machtiger als de westen:

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het immigratiebeleid van rijkere landen is vaak strenger dan dat van arme landen. Over 15 jaar zit Turkije misschien niet meer op mensen als jou te wachten. Terwijl je nu nog met je geld en jeugdige energie iets op zou kunnen bouwen. Als je nu vertrekt heb je een goede kans veel geld te verdienen. Dat zal je in Nederland niet lukken. En over 15 jaar in Turkije ook niet meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.