• 0

Nederland in top drie stijging faillissementen

Nederland in top drie stijging faillissementen

 

DEN BOSCH – Nederland staat internationaal in de top drie van landen waarin het aantal faillissementen voor het komende jaar gaat stijgen.

 

http://www.nu.nl/economie/2886130/nederland-in-top-drie-stijging-faillissementen--.html

 

 

 

 

 

Wat doen we fout? Alleen griekenland en portugal doen het slechter dan ons, rest van de wereld doet het beter qua ondernemen. Ik ben zelf nog steeds gewoon overeind , maar wat ik mij afvraag is , wat doen de Nederlanders fout dat ze zo slecht presteren?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedoel je dat ondernemers die failliet gaan, daardoor slechte ondernemers zijn? Ondernemers nemen risico, en inherent aan risico is dat het wel 's fout gaat. Bovendien hoeft een failliet bedrijf cumulatief niet slecht te zijn voor de economie. Als een ondernemer tien jaar lang honderd mensen aan het werk heeft, en dan met een schuld van een paar ton failliet gaat, dan is de netto bijdrage van die ondernemer aan de economie positief. Maar jij vind zo iemand een "slechte ondernemer".

 

 

ps

Nu de titel van het topic is gewijzigd, hangt mijn bijdrage een beetje in de lucht....

Link naar reactie
  • 0

Overigens geef ik toe dat ik in het begin me zelf ook schuldig maakte aan wat ik net zei. Gelukkig ben ik tijdig tot inkeer gekomen.

 

Wat ik heel veel zie is dat ondernemers te veel als werknemer fungeren en zich alleen maar druk maakten om hun 'salaris' elke maand (welke ze dachten zelf te kunnen bepalen). Maar dat geld moet ergens vandaan komen, toch?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je dat ondernemers die failliet gaan, daardoor slechte ondernemers zijn? Ondernemers nemen risico, en inherent aan risico is dat het wel 's fout gaat. Bovendien hoeft een failliet bedrijf cumulatief niet slecht te zijn voor de economie. Als een ondernemer tien jaar lang honderd mensen aan het werk heeft, en dan met een schuld van een paar ton failliet gaat, dan is de netto bijdrage van die ondernemer aan de economie positief. Maar jij vind zo iemand een "slechte ondernemer".

 

Individueel gezien heb je vast wel goeie ondernemers ertussen zitten. Maar de overgrote gedeelte = een last voor de Nederlandse economie.

 

En daarnaast is het wel erg vreemd dat Nederland in de top 3 zit. Dat is gewoon ongelooflijk. De rest van de wereld is gewoon beter in ondernemen dan Nederland. Vind je dat niet raar?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je dat ondernemers die failliet gaan, daardoor slechte ondernemers zijn? Ondernemers nemen risico, en inherent aan risico is dat het wel 's fout gaat. Bovendien hoeft een failliet bedrijf cumulatief niet slecht te zijn voor de economie. Als een ondernemer tien jaar lang honderd mensen aan het werk heeft, en dan met een schuld van een paar ton failliet gaat, dan is de netto bijdrage van die ondernemer aan de economie positief. Maar jij vind zo iemand een "slechte ondernemer".

 

Wat je zegt klopt wel, maar dat is geen verklaring voor het hoge aantal faillissementen t.o.v. de ons omringende landen.

Link naar reactie
  • 3

Raar stuk. Nederland staat in de top 3, maar tevens worden Griekenland (30 procent) , Portugal (50 procent) en Brazilië (28%) genoemd die een hoger percentage faillissementen hebben. Volgens mij zijn we dan iig 4de...

 

Percentages zeggen natuurlijk ook niet zoveel. Als we van 100 naar 125 faillissementen gaan is de stijging 25%. Een net zo'n groot land dat dan van 10.000 naar 12.000 faillissementen gaat heeft een percentueel lagere stijging; maar doet het aanzienlijk minder.

Link naar reactie
  • 1
Raar stuk. Nederland staat in de top 3, maar tevens worden Griekenland (30 procent) , Portugal (50 procent) en Brazilië (28%) genoemd die een hoger percentage faillissementen hebben. Volgens mij zijn we dan iig 4de...

 

Percentages zeggen natuurlijk ook niet zoveel. Als we van 100 naar 125 faillissementen gaan is de stijging 25%. Een net zo'n groot land dat dan van 10.000 naar 12.000 faillissementen gaat heeft een percentueel lagere stijging; maar doer het aanzienlijk minder.

 

Hehe, eindelijk iemand die oplet. Het gaat om de procentuele stijging van het aantal faillissementen, niet om het aantal faillissementen zelf. een land waarvan vorig jaar 50% van de ondernemers failliet ging en dit jaar van het restant weer de helft telt in totaal 75% failliete ondernemers in 2 jaar tijd, maar de procentuele stijging is NUL Hulde, 75% van het land failliet, maar geen procentuele stijging van het aantal faillissementen!

 

maar wat ik mij afvraag is , wat doen de Nederlanders fout dat ze zo slecht presteren?

Ze lezen erg slecht ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • -1

Ik herinner me nog dat er hier op deze forum vaak van die lui aanwezig waren die telkens gingen praten hoe je moest ondernemen. En nou blijkt dat Nederland extreem slecht presteert (alleen Griekenland en Portugal presteren slechter, rest van de wereld presteert beter.) en waarbij de toekomst er ook nog is erg ''zwart'' uitziet voor Nederland. (zie artikel)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

En het klopt , de artikel is een beetje onduidelijk.

 

met andere woorden gaan er dit jaar 25% meer bedrijven failliet dan vorig jaar

conclusie: percentage faillissementen vorig jaar + 25 = percentage totaal aantal faillissementen

 

brazilie is percentage voor deze jaar

 

nederland = percentage vorig jaar + 25%=deze jaar

 

deze jaar in nederland 25% meer faillissementen

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het is maar hoe zwart je het zelf ziet. ;D

 

Hoe bedoel je dan? Ik bedoel , ik ben maar 1 individuele persoon. Ik heb geen echte effect op de Nederlandse economie. Dus hoe ik zelf denk doet er niet echt aan toe.

 

Maar volgens al die analisten economen wetenschappers rating bureau's IMF etc etc wordt er beweerd dat de toekomst er zeer slecht uit ziet voor Nederland.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

 

 

Individueel gezien heb je vast wel goeie ondernemers ertussen zitten. Maar de overgrote gedeelte = een last voor de Nederlandse economie.

 

 

Je onderbouwt deze stelling niet met argumenten, en je stelling is ook onwaar. Alle banen waarmee geld wordt verdiend zijn gecreeerd door ondernemers, en door bedrijven die door ondernemers zijn gestart. Ik denk eigenlijk niet dat je weet waar je het over hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Individueel gezien heb je vast wel goeie ondernemers ertussen zitten. Maar de overgrote gedeelte = een last voor de Nederlandse economie.

 

 

Je onderbouwt deze stelling niet met argumenten, en je stelling is ook onwaar. Alle banen waarmee geld wordt verdiend zijn gecreeerd door ondernemers, en door bedrijven die door ondernemers zijn gestart. Ik denk eigenlijk niet dat je weet waar je het over hebt.

 

 

Ik heb het over de ondernemers die massaal kantje boord gaan hé.

 

Het blijkt uit onderzoek , dat Nederlandse ondernemers gewoon prutsers zijn. Nederland staat niet voor niets in de top 3 slechtst presterende ondernemers ter wereld. Als je het slecht aanpakt met zijn alle , dan is het snel over met de gehele economie.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan TS: hoeveel faillissementen telt Nederland op hoeveel ondernemers? Arbeidsparticipatie van ondernemers lijkt me in het algemeen ook vrij hoog! ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Daarvoor heb je toch google? Alles wat statistisch is kun je opzoeken. Maar de reden waarom Nederland het veel slechter doet dan vele andere landen + de reden waarom de toekomst er niet goed uitziet , kun je nergens vinden. Alsof niemand weet wat de reden hiervoor is.

 

(Naast de analisten/politicologen/wetenschappers) Volgens wetenschappers is het een kwestie van tijd tot de boel inelkaar zal klappen en/of vele malen minder machtig zal zijn dan Azië.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Nou ik zie het niet zo zwaar Altan. Zolang jij hier nog je geld kunt verdienen met jouw jammerhandel gaat het nog redelijk. Voor elk faillissement staan weer twee starters klaar. Dat moet ook wel, want op redelijk niveau zijn natuurlijk niet veel banen meer te vinden.

Link naar reactie
  • -1

Nou ik zie het niet zo zwaar Altan. Zolang jij hier nog je geld kunt verdienen met jouw jammerhandel gaat het nog redelijk. Voor elk faillissement staan weer twee starters klaar. Dat moet ook wel, want op redelijk niveau zijn natuurlijk niet veel banen meer te vinden.

 

Ik geloof erin dat als alles zo doorgaat , dat ik na 10 jaar? Misschien 15 jaar , geen centjes meer kan verdienen in Nederland. Daarom heb ik plannen gemaakt om te emigreren. En dit heb ik al besproken met me ouders. Die zijn namelijk hierheen gekomen als gastarbeiders. Dus puur voor de money. Dus wanneer money op , dan vliegtuig terug.

 

Overal kun je lezen dat de toekomst er slecht uitziet. Ik zie het gewoon zo: ''Ik leef waar ik mijn centjes verdien. Klaar.'' Maakt niet uit welke land , zolang er maar centjes te verdienen valt.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ongeveer 860.000 bedrijven in Nederland (cijfers 2010).

In 2011 gingen 9531 bedrijven failliet.

Dus 25% meer faillissementen betekent een stijging van ongeveer 1 naar 1,25% van alle Nederlandse bedrijven.

 

 

 

Maar als het maar 1% is en de komende jaren +- 5% kan worden , waarom maken al die analisten en politicologen en wetenschappers zich zo druk dan?

 

Want ze zeggen dat tot +- 2050 , dat China India Turkije Arabische landen etc etc gezamenlijk veel machtiger als de westerse wereld zullen worden.

 

Ik bedoel , er moet dan toch wel iets heel ergs gaan gebeuren ofzo? Dat dus vele mensen ver onder het armoede grens zullen moeten leven etc etc.

 

 

 

 

toevoeging:

 

 

zie bijv huizen crisis , kantoorpanden crisis etc etc spanje die in 2015 500 miljard euro nodig heeft etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.