• 0

Prijzen bij doorverkoop: richtlijnen?

Wij hebben een webwinkel waar wij allerlij houten figuren en voorwerpen maken. Dit loopt vrij goed als ik dat mag zeggen. Nu willen wij graag toch wat vaste klanten hebben en tegelijk zoeken wij ook doorverkoop punten.

 

Ik weet alleen niet goed hoe dat met de prijzen gaat. Stel wij bieden zelf op onze website een product voor €5,00 aan. Dan lijkt het mij logisch dat iemand die met korting bij ons inkoopt, of die voor ons verkoopt nooit onder deze prijs gaat.

 

Zijn er handvaten welke ik kan hanteren bij het maken van prijsafspraken? Wat is een goede richtlijn om een prijs af te spreken indien anderen producten voor ons verkopen; dus bijv dat ze een bepaalde percentage van de opbrengst krijgen (hoeveel %)

 

Of dat een derde partij producten goedkoop bij ons koopt om ze dan zelf te kopen. Stel wij vragen €5,00 p.st. incl BTW. Wat zou dan een mooie inkoopprijs voor een derde partij zijn? (wij produceren en de ander doet inkoop-verkoop)

 

Zijn hier vuistregels voor?

 

 

Ps. excuses als ik de verkeerde categorie heb gekozen, ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen :-[

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit hangt natuurlijk ook erg af van jou kostprijs voor het product. Kijk goed wat jou marge is en welke marge je over wil houden. Het percentage dat hier tussen in zit zou je als ´bonus´ aan jou doorverkoper kunnen geven per verkocht product. Dan kan je de verkoopprijs naar de eind consument op 5 euro houden.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik handel voornamelijk in goud en ben dan al snel tevreden met een doorverkoop marge van 10%. Dit heeft met de risico factor te maken. Goud wordt immers altijd verkocht.

 

Ik zou dus een risico analyse doen op jouw producten en aan de hand hiervan een marge bepalen. Toch zal ik niet snel met jullie zakendoen omdat ik dan de producent ook als conccurent heb. Dit werkt vrijwel nooit leren mijn ervaringen.

 

Toch ben ik zeer benieuwd naar jullie producten gelieve via pm mij de site toe te sturen.

 

Nasi sudah menjadi bubur

Link naar reactie
  • 0

goud is natuurlijk een compleet andere handel. Dat blijft altijd waarde houden, andere producten kunnen al dan niet snel compleet worden afgeschreven. Is iets niet meer hip bijvoorbeeld, etc etc

 

Bij een netto verkoop prijs van 4.20 zou ik een inkoop verwachten van ronde de 2.80 euro.

 

Prijsafspraken zijn trouwens verboden, je mag je afnemers niet een verplichte verkoopprijs geven. (info)

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Goede dag!

 

Ik bedoel natuurlijk niet dat ik zeg wat zij ervoor moeten vragen. maar ik kan natuurlijk wel de inkoopprijs voor doorverkopers dusdanig houden dat het niet erg aantrekkelijk is een lagere prijs te vragen. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Maar als iemand verlies wilt maken of minder wilt verdienen, ik houdt ze niet tegen. Als ze daardoor meer verkopen verkoop ik indirect ook meer :-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bijinstore marketing werden we pas gelukkig van een marge vanaf 35%, maar dat is hele andere business. Wat wel een mooie regel is: verkoopprijs minus je marketingkosten. Dit doen zij immers voor je. Let wel op dat je voor de partner genoeg ruimte over laat om ook wat te verdienen. De bovenstaande regel is dus eigenlijk je maximum prijs...

 

Succes!

 

http://www.compasscourse.nl | Projectbegeleiding voor webdesign en marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.