• 0

Internationaal gaan

Bezoekersaantal van mijn Benelux site (mod edit, url is overbodig voor de vraag) is toch al aardig. Stabiele bezoekersaantallen zonder al teveel moeite van handige tools zoals Google Adwords en dergelijke.

 

Nuja Benelux is eenmaal Benelux. Kleine markt. Dusja daarom zou ik heel mijn website willen vertalen in het Engels onder een internationale domeinnaam. Welke domeinnaamextensie is het meest interessantste internationaal? :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dusja daarom zou ik heel mijn website willen vertalen in het Engels onder een internationale domeinnaam.

 

Internationaal verkopen houdt meer in dan alleen een engelse tekst (door een native speaker geschreven) op je web site en een .com domeinnaam. Internationaal heb je te maken met cultuurverschillen, die de verkoop zeer kunnen beinvloeden.

Bijvoorbeeld, Amerikaanse web sites hebben altijd onder "about" een pagina waarin ze het management voorstellen. Dan zie je met wie je zaken doet. Ik vind het erg jammer dat Europese bedrijven, en met name Nederlandse bedrijven, dat meestal niet hebben.

 

Overigens zou ik als ik een nieuwe web site zou beginnen, die alleen op NL is gericht, toch altijd gelijk het .com domein ook registreren. Je weet nooit wat je gaat doen, en dan voorkom je ook verwarring als een ander dan een site begint met dezelfde naam als jij, met .com. Dwz, ik zou een domeinnaam kiezen waarvan zowel .nl als .com nog vrij is.

 

Link naar reactie
  • 0

.eu wordt steeds meer gebruikt en geaccepteerd voor zo'n dergelijke site.

Rare dingen als .org zou ik niet doen - die is bedoeld voor nonprofit organisaties.

 

Kun je niet proberen om de .com domeinnaam over te nemen?

Afhankelijk van de naam kun je dat meestal vanaf een paar honderd dollar doen.

Ik vind die .eu beetje plaats gebonden namelijk ja Europa. Terwijl mijn website niet bepaald plaats gebonden is maar overal ter wereld een plaatsje heeft.

 

Voorbeeld Carrefour.eu:

Ja Carrefour heeft hier en daar vestigingen in Europa en niet buiten Europa dus in deze context is .eu meer dan logisch.

 

Ik heb reeds .org al ingenomen.

 

Ik zal eens een mail sturen naar de huidige eigenaars van deze domeinnamen. Ik vrees dat ze het niet bepaald goedkoop gaan overleveren.

 

@Christine

 

Ik zou bij de internationale versie me meer willen focussen op de kwantiteit en kwaliteit van recepten. Om zo een behoorlijk aantal bezoekersaantal te genereren en op deze manier adverteerders op de internationale website te plaatsen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.