Ik vraag mij af welke kosten ik redelijkerwijs mag verwachten te maken bij het uitbesteden van o.m mijn administratie.
Achtergrond: zelfstandige dienstverlener (schrijven van Engelse teksten voor ondernemingen en hun executives), zonder personeel in dienst, werkend in een eenmanszaak. Ik werk vanuit huis, mijn kostenstructuur is simpel en mijn investeringen minimaal. Mijn klanten zitten in vijf landen. Ik factureer per opdracht.
Aangezien financieën niet mijn sterkste kant zijn, wil ik hierbij hulp van een externe specialist. Specifiek heb ik drie dingen nodig:
a) opzetten en bijhouden van administratie met rapportage per kwartaal (bonnetjes....)
b) het schrijven van de financiële paragraaf bij mijn business plan (vertalen van mijn ambities, aannames, strategie etc in liquiditeitsbegroting en budget voor de komende drie jaar)
c) opmaken jaarrekening tbv belastingdienst.
Ik heb inmiddels gesprekken gehad bij twee administratie- en accountancybureaus, die mij offertes hebben toegezegd.
Kunnen de experts op Higherlevel mij een indicatie geven van wat ik redelijkerwijs zou moeten betalen (wat is een redelijk tarief, hoeveel tijd per bezigheid)?
Waar moet ik verder op letten bij uitbesteden van dit soort werkzaamheden?
Alvast hartelijk bedankt,
Ilja
p.s. Gaarne geen offertes oid naar aanleiding van deze posting!
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Ilja van Roon
Ik vraag mij af welke kosten ik redelijkerwijs mag verwachten te maken bij het uitbesteden van o.m mijn administratie.
Achtergrond: zelfstandige dienstverlener (schrijven van Engelse teksten voor ondernemingen en hun executives), zonder personeel in dienst, werkend in een eenmanszaak. Ik werk vanuit huis, mijn kostenstructuur is simpel en mijn investeringen minimaal. Mijn klanten zitten in vijf landen. Ik factureer per opdracht.
Aangezien financieën niet mijn sterkste kant zijn, wil ik hierbij hulp van een externe specialist. Specifiek heb ik drie dingen nodig:
a) opzetten en bijhouden van administratie met rapportage per kwartaal (bonnetjes....)
b) het schrijven van de financiële paragraaf bij mijn business plan (vertalen van mijn ambities, aannames, strategie etc in liquiditeitsbegroting en budget voor de komende drie jaar)
c) opmaken jaarrekening tbv belastingdienst.
Ik heb inmiddels gesprekken gehad bij twee administratie- en accountancybureaus, die mij offertes hebben toegezegd.
Kunnen de experts op Higherlevel mij een indicatie geven van wat ik redelijkerwijs zou moeten betalen (wat is een redelijk tarief, hoeveel tijd per bezigheid)?
Waar moet ik verder op letten bij uitbesteden van dit soort werkzaamheden?
Alvast hartelijk bedankt,
Ilja
p.s. Gaarne geen offertes oid naar aanleiding van deze posting!
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3786-redelijke-kosten-uitbesteden-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag