• 0

Adverteren op Twitter?

Sindskort heb ik pas echt de mogelijkheden van Twitter ontdekt. Er zijn tal van grote accounts met wel 30.000 tot 300.000 volgers (voornamelijk jongeren in de leeftijd 13 tot 25) waarop voor 1 euro tot 20 euro per tweet/retweet/shoutout geadverteerd kan worden. Voor mij extra handig omdat dit ook mijn beoogde doelgroep is. Hebben jullie daar ervaring mee en is het wel zo effectief? Ben aan het overwegen om hiervan gebruik te maken.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nog nooit gebruik van gemaakt. Maar wel bekend met het fenomeen dat bekende mensen met een groot aantal volgers bereidwillig zijn om tegen betaling zeer positief over een bedrijf/product te twitteren. Een beetje sneaky is het natuurlijk wel omdat onder de tweet niet iets staat als ''advertorial/paid tweet''.

 

Wordt de mogelijkheid geboden om het resultaat te meten zodat je weet hoeveel extra producten je hebt verkocht vanwege een tweet? Stel dat je Britt een blije foto laat maken met een roze mobiel en een link naar jouw webwinkel, dan zal dat een positief effect hebben op de verkoopaantallen en naamsbekendheid van de site.

Link naar reactie
  • 0

Meetbaar evt via een code. Laat een actiecode twitteren en kijk hoeveel er dan besteld wordt met de actiecode. Het spreekt mij niet zo aan, maar dat is niet onderbouwd, is meer gevoelsmatig. Op twitter (waar ik vrij actief ben met 5000 volgers) wordt reclame niet gewaardeerd en daarbij is het ook erg vluchtig. Op het moment dat iemand meerdere keren over je tweet wordt het alleen maar nog vervelender qua reclame. Maar goed , jouw doelgroep is anders.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ff snel door wat pagina's s gebladerd van de desbetreffende profielen en zie foto's van jongeren die wel actief zijn en veel berichten plaatsen. Uiteraard heb ik ook gezien dat er wat fake accounts tussen zitten. Momenteel heb ik een weggeef-actie lopen waarbij je wat hoesjes kunt winnen. Dat laat ik ook tweeten.

 

@manonGJ: das wel een hele goeie tip. Ik zal dat van de week eens uitproberen met zo'n actiecode.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel via twitter geadverteerd.

Vooral humor accounts en zogenaamde Swag accounts hebben veel volgers en dit zijn vaak echte bezoekers (is te controleren dooreen paar honder volgers naar beneden te scrollen)

 

Vaak tweeten deze accounts om de paar minuten. Als je adverteerd raad ik je aan om een tijd af te spreken waarin ze na je tweet niet twitteren. Sommigen bieden dat al standaard aan. Op die manier blijft je tweet langer zichtbaar in de tijdlijn.

Geef ook een tijd aan wanneer de tweet moet komen. Bepaalde tijden hebben meer succes bij een doelgroep dan andere.

Zelf zou ik niet op een account twitteren dat veel reclame tweet, 2x per dag oid is meer dan genoeg.

 

Daarnaast is het niet zo verstandig om alleen de reclame te tweeten. Maak een actie waarin ze iets kunnen winnen oid of tweet een reclame actie die bij het onderp past (bv een mop over een mobieltje + link naar je moebieltjes site)

Ik heb vooral het laatst gedaan en zag dan een paar duizend bezoekers extra die dag.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik ben je voor gegaan en ik kan je zeggen dat het geld het dubbel en dwars waard is! Adverteren voor een paar euro met een bereik van al snel 100.000 volgers is een mooie manier meer aandacht te krijgen. Samen met de eigenaren van deze accounts (voornamelijk jongeren van 15 tot 18 jaar) heb ik een actie bedacht waarmee ik trending topic ben geworden op twitter. Aangezien de tweets al snel ruim 300x worden geretweet is dit ook een goede manier hoger in de zoekmachines te komen (indien een URL wordt rondgetweet).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een aantal accounts waar ik 'reclame' op maak voor eigen websites en afhankelijk van het onderwerp zijn er momenten bij dat er tussen de 300 en 700 bezoekers per tweet binnen komen op een totaal van zo'n 20.000 volgers. (heb in totaal zo'n 30.000 echte volgers)

 

De kunst is natuurlijk om de reclame zodanig te tweeten dat het geen reclame lijkt.

 

Meten kun je met codes maar ook met gebruik van bit.ly url's. Als ik online ben en er is een trending url dan krijg ik vanaf 100 clicks automatisch een melding in mijn browser. Maar ook via google analytics kun je tegenwoordig realtime volgen.

 

Maar voor een paar tientjes kun je natuurlijk geen buil vallen om het eens uit te proberen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Adverteren op deze manier lijkt me super, ik kan echter op google alleen maar prof advertentie bedrijven vinden. Iemand tips/zoekwoorden? Of is het de bedoeling dat je de accounts zelf een bericht stuurt?

 

Groet,

 

Thijs

 

Op Sitedeals staat er elke dag advertentie aanbiedingen voor Twitter. Lid worden is gratis.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel via twitter geadverteerd.

Vooral humor accounts en zogenaamde Swag accounts hebben veel volgers en dit zijn vaak echte bezoekers (is te controleren dooreen paar honder volgers naar beneden te scrollen)

 

Vaak tweeten deze accounts om de paar minuten. Als je adverteerd raad ik je aan om een tijd af te spreken waarin ze na je tweet niet twitteren. Sommigen bieden dat al standaard aan. Op die manier blijft je tweet langer zichtbaar in de tijdlijn.

Geef ook een tijd aan wanneer de tweet moet komen. Bepaalde tijden hebben meer succes bij een doelgroep dan andere.

Zelf zou ik niet op een account twitteren dat veel reclame tweet, 2x per dag oid is meer dan genoeg.

 

Daarnaast is het niet zo verstandig om alleen de reclame te tweeten. Maak een actie waarin ze iets kunnen winnen oid of tweet een reclame actie die bij het onderp past (bv een mop over een mobieltje + link naar je moebieltjes site)

Ik heb vooral het laatst gedaan en zag dan een paar duizend bezoekers extra die dag.

 

Ik heb gisteravond voor 6 euro een retweet laten plaatsen en in een uur 150 volgers bij gekregen. Op zich een mooi aantal gezien ikzelf in 2 maanden tijd met moeite 70 volgers erbij heb kunnen sprokkelen, maar ik heb het gevoel dat er nog meer uitgehaald kan worden. De tweet werd op 20 uur op een account met 90.000 volgers geplaatst en na 2 uurtjes weer verwijderd. Nu zul je denken: Leuk, veel volgers maar wat heb je eraan als ze niet met je in gesprek gaan. Da's weer een uitdaging net zoals met Facebook. Continu leuke en/of goede content blijven aanbieden denk ik dan. Maar zonder volgers kom je natuurlijk ook weer nergens en ik ben ervan overtuigd dat een bepaald % na een tijdje mij ook weer zullen ontvolgen. Ik heb nu meerdere interessante accounts gezien waarbij ik eigenlijk best weinig reclame voorbij zien komen. Dat komt natuurlijk ook doordat zulke tweets na 1 of 2 uurtjes weer verwijderd zullen worden. Nu tweet ik vooral een weggeefactie. Over een uurtje heb ik nog een 'reclame'-tweet op een groot account lopen. Ik ben benieuwd wat dat zal gaan opleveren. Ik hou jullie op de hoogte!

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Uit eigen ervaring (beschik zelf een website die allemaal advertenties aanbied voor op twitter en facebook) merk ik dat er toch wel ingegaan wordt op reclame tweets, niet alleen op grote accounts maar zelfs op particulieren accounts (met zo'n 100 tot 200 volgers) worden zelfs sales behaald.

 

Het is inderdaad zoals hierboven wordt gezegd een beetje afhankelijk van je doelgroep, zo zal een campagne voor een telefoonwinkel beter aanslaan dan dat je hondenbrokken verkoopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel via twitter geadverteerd.

Vooral humor accounts en zogenaamde Swag accounts hebben veel volgers en dit zijn vaak echte bezoekers (is te controleren dooreen paar honder volgers naar beneden te scrollen)

 

Vaak tweeten deze accounts om de paar minuten. Als je adverteerd raad ik je aan om een tijd af te spreken waarin ze na je tweet niet twitteren. Sommigen bieden dat al standaard aan. Op die manier blijft je tweet langer zichtbaar in de tijdlijn.

Geef ook een tijd aan wanneer de tweet moet komen. Bepaalde tijden hebben meer succes bij een doelgroep dan andere.

Zelf zou ik niet op een account twitteren dat veel reclame tweet, 2x per dag oid is meer dan genoeg.

 

Daarnaast is het niet zo verstandig om alleen de reclame te tweeten. Maak een actie waarin ze iets kunnen winnen oid of tweet een reclame actie die bij het onderp past (bv een mop over een mobieltje + link naar je moebieltjes site)

Ik heb vooral het laatst gedaan en zag dan een paar duizend bezoekers extra die dag.

 

Ik heb gisteravond voor 6 euro een retweet laten plaatsen en in een uur 150 volgers bij gekregen. Op zich een mooi aantal gezien ikzelf in 2 maanden tijd met moeite 70 volgers erbij heb kunnen sprokkelen, maar ik heb het gevoel dat er nog meer uitgehaald kan worden. De tweet werd op 20 uur op een account met 90.000 volgers geplaatst en na 2 uurtjes weer verwijderd. Nu zul je denken: Leuk, veel volgers maar wat heb je eraan als ze niet met je in gesprek gaan. Da's weer een uitdaging net zoals met Facebook. Continu leuke en/of goede content blijven aanbieden denk ik dan. Maar zonder volgers kom je natuurlijk ook weer nergens en ik ben ervan overtuigd dat een bepaald % na een tijdje mij ook weer zullen ontvolgen. Ik heb nu meerdere interessante accounts gezien waarbij ik eigenlijk best weinig reclame voorbij zien komen. Dat komt natuurlijk ook doordat zulke tweets na 1 of 2 uurtjes weer verwijderd zullen worden. Nu tweet ik vooral een weggeefactie. Over een uurtje heb ik nog een 'reclame'-tweet op een groot account lopen. Ik ben benieuwd wat dat zal gaan opleveren. Ik hou jullie op de hoogte!

 

Volgers krijgen en houden zijn twee verschillende dingen. Het is van belang dat je tweets nu ook interessant blijven.

Maar waarom gaat de tweet na 2 uur al weer weg? Ik weet zeker dat als je het wat langer laat staan het nog meer effect heeft. Ik krijg soms twee dagen later nog retweets van een actie.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Kan je een screenshot maken van zo'n tweet zelf, incl. het aantal retweets? Aangezien hij kennelijk verwijderd wordt na 2 uur. Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet en door wat voor een twitteraars zoiets nou geretweet wordt.

 

Je moet vooral denken aan jeugd van 12-18. Die volgen veel en retweeten veel.

Je zal niet snel volwassenen of zakelijke accounts met zoveel retweets krijgen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Kan je een screenshot maken van zo'n tweet zelf, incl. het aantal retweets? Aangezien hij kennelijk verwijderd wordt na 2 uur. Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet en door wat voor een twitteraars zoiets nou geretweet wordt.

 

Je moet vooral denken aan jeugd van 12-18. Die volgen veel en retweeten veel.

Je zal niet snel volwassenen of zakelijke accounts met zoveel retweets krijgen.

 

Ik gaf al aan dat het juist van belang is om continu goede/interessante tweets te blijven posten. Ik las namelijk ook dat als je je inmengt in de conversaties dat je dan ook gewoon zou moeten meepraten en als er niks uitkomt, so be it. Om dan gelijk na 1-2 tweets een url in je tweet te plaatsen die doorlinkt naar je website wordt niet gewaardeerd. Dus gewoon laagdrempelig converseren ipv zelfpromotie.

 

Waarom een tweet na 1-2 uur wordt verwijderd is afhankelijk van de accounts die ze plaatsen. Bij een groot account (90.000 users) gaven ze aan dat het na 2 uurtjes wordt verwijderd maar bij een klein account van 30.000 users mocht die tweet blijven staan. Wellicht wilt het ene account niet overkomen als reclamemaker?

 

In mijn voorgaande post had ik nog beloofd mede te delen of de tweet van vanavond een groot effect heeft gesorteerd of niet. De tweet zou om 19 uur worden geplaatst maar werd wederom niet geplaatst. Waarom wederom? Gisteren zou de tweet geplaatst moeten worden maar de beheerder was het 'vergeten' en zou het vanavond doen. Een account van 100.000 users waar ik 10 euro voor het betaald. Tien euro is dan wel te overzien maar ik voel me ontzettend genaaid. Ik wil heel graag de naam van dat account hier willen noemen maar doe het toch maar niet. Misschien had de beheerder wel om 19 uur een stroomstoring in zijn regio of had ie toevallig op dat moment zijn wijsvinger gebroken dat ie niet op het ENTER-knopje kon klikken.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Gek dat ze hem niet geplaatst hebben. Er zijn zat tools om tweets in de toekomst te plaatsen oftewel in te plannen. Er is dus geen reden om niet een tweet op de afgesproken tijd te kunnen publiceren.

 

Tien minuten nadat ik de post had geplaatst zag ik dat de tweet wel werd geplaatst. Ik kreeg toen ook gelijk een email van de beheerder dat ie het weer was vergeten. Ik had 'm vanavond om half 8 al een pittig mailtje gestuurd. Aanvankelijk dacht ik precies hetzelfde als jou. Zo'n groot account, nog nooit gehoord an een automatisch twitter tool oid? Maar goed, dit was ook gelijk de laatste keer om bij deze big boy te adverteren.

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Gek dat ze hem niet geplaatst hebben. Er zijn zat tools om tweets in de toekomst te plaatsen oftewel in te plannen. Er is dus geen reden om niet een tweet op de afgesproken tijd te kunnen publiceren.

 

Tien minuten nadat ik de post had geplaatst zag ik dat de tweet wel werd geplaatst. Ik kreeg toen ook gelijk een email van de beheerder dat ie het weer was vergeten. Ik had 'm vanavond om half 8 al een pittig mailtje gestuurd. Aanvankelijk dacht ik precies hetzelfde als jou. Zo'n groot account, nog nooit gehoord an een automatisch twitter tool oid? Maar goed, dit was ook gelijk de laatste keer om bij deze big boy te adverteren.

 

Het zijn meestal gewoon jonge jongens die niet heel zakelijk zijn. Goede service is niet direct waar je op moet rekenen.

ben benieuwd naar de gevolgen van je tweet!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Gek dat ze hem niet geplaatst hebben. Er zijn zat tools om tweets in de toekomst te plaatsen oftewel in te plannen. Er is dus geen reden om niet een tweet op de afgesproken tijd te kunnen publiceren.

 

Tien minuten nadat ik de post had geplaatst zag ik dat de tweet wel werd geplaatst. Ik kreeg toen ook gelijk een email van de beheerder dat ie het weer was vergeten. Ik had 'm vanavond om half 8 al een pittig mailtje gestuurd. Aanvankelijk dacht ik precies hetzelfde als jou. Zo'n groot account, nog nooit gehoord an een automatisch twitter tool oid? Maar goed, dit was ook gelijk de laatste keer om bij deze big boy te adverteren.

 

Het zijn meestal gewoon jonge jongens die niet heel zakelijk zijn. Goede service is niet direct waar je op moet rekenen.

ben benieuwd naar de gevolgen van je tweet!

 

Het is echt jammer dat hij het 2x was vergeten. Hierdoor begon ik echt vraagtekens te krijgen over de betrouwbaarheid van zulke accounts. Het resultaat was ongeveer 85 meer volgers en wel 70x een retweet. Mijjn tweet werd geplaatst om 21.30 uur en zou er na een uur weer afgehaald worden. Ik zie nog steeds dat ie niet is verwijderd. Uiteindelijk vind ik de resultaten toch wel wat magertjes. Ik had eenzelfde boodschap eergisteren op eenzelfde groot account laten plaatsen en kreeg het dubbele aantal volgers terug. Ik tweette toen een weggeefactie (Wil je een trendy iPhone of Samsung hoesje winnen? RT deze tweet, volg @phonegeekNL en maak kans...). Wellicht heeft het ook te maken dat de inhoud van de tweet niet aantrekkelijk genoeg is. Gisteravond liet ik nog een Shout Out plaatsen voor een euro via een kleiner account (30.000 volgers). Weinig extra volgers erbij gekregen maar wel heel snel tot 150 extra bezoekers binnen een uur door kunnen linken naar mijn webshop.

 

Ik heb gelezen dat het dan wel goed voor je SEO is als men op je website komt door de link in je tweet. Maar het kwam de bounce rate zeker niet ten goede (54% tov ongeveer 20% op een normale dag zonder een link in een tweet). De mensen verlieten weer net zo snel mijn webshop als toen ze zijn binnen gekomen. Ik ben niet goed op de hoogte of ik op de goede weg zit met 20%. Iemand die daar meer verstand van heeft?

 

@Maarten S: je zei dat een tweet van jou met over een mop + link naar je site veel bezoekers heeft getrokken. Heb jij een voorbeeld wat ik zou kunnen gebruiken?

Telefoonhoesjes blog: http://www.phonegeek.nl/blogs/blog/

Link naar reactie
  • 0

Een voorbeeld:

Ik heb bijvoorbeeld geadverteerd op een #kenjedat account voor een gedichten website.

Dat was iets in de trant van:

#kenjedat Heb je eindelijk je liefdesgedicht af, is de relatie uit

 

Het account begon elke tweet met #kenjedat dus ik heb het ook zo gedaan. Met een beetje humor werkt het vaak beter.

Ik had ook kunnen doen: "Meld je nu aan bij deze geidchtensite" maar dat had minder effect gehad.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.