• 0

mobiel internet welke provider?

Ik heb mijn desktop ingeruild voor een laptop zodat ik ook buiten de deur kan werken. Ik sta op het punt om een dongel met mobiel internet aan te schaffen maar twijfel tussen de verschillende aanbieders. Voor mijn gsm zit ik bij t mobile maar ik merk regelmatig dat ik daarop slecht internetbereik heb. Dat betreft dan de omgeving zaanstreek en daarboven in noord holland. In amsterdam is het doorgaans prima te doen. Voor mijn gevoel was het internetbereik bij kpn hier in de omgeving beter.

 

Ik heb geen zwaar abonnement nodig, de meeste plaatsen waar ik werk daar is wifi voorhanden (maar dat ligt er ook wel eens uit) maar het is wel fijn dat wanneer ik het nodig heb, dat het dan ook werkt. Wie heeft tips, ervaringen? Alvast dank.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

 

Ik heb geen zwaar abonnement nodig, de meeste plaatsen waar ik werk daar is wifi voorhanden

 

Ik gebruik mijn telefoon als wifi modem en kan dus op plekken waar geen internet is gewoon beschikken over internet waar ik ook ben. Ik heb KPN met een 2 gig databundel,echt overal bereik en de snelheid van internet met de laptop is top. Geen dongel nodig dus .

 

Wellicht ook iets voor je om over na te denken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Danny, dank het is in ieder geval het proberen waard. Naar aanleiding van jouw bericht ben ik nog even in de hotspot gedoken, voorheen was het niet mogelijk via t mobile maar nu blijkt het sinds kort wel te moeten kunnen. Met de nadruk op zou moeten :-\ . Volgens t mobile medewerker staat alles goed ingesteld maar op mijn iphone is nog geen hotspot functie zichtbaar. Op advies van t mobile vanavond maar even de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als ik de berichten op inet lees is de kans dat dat een oplossing gaat bieden niet zo groot maar toch maar proberen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen Apple gebruiker, maar ik kan mij wel herinneren dat je voor tethering op de iPhone een jailbreak moest hebben. Of dat met de laatse IOS versies ook nog zo is, weet ik niet zeker.

 

Over tethering icm T-Mobile ook nog het volgende berichtje: http://www.iphoneclub.nl/181836/t-mobile-komt-met-gratis-tethering-voor-de-iphone/

 

Maar aangezien het aanbod elke maand wijzigt (zo lijkt het wel) is dit misschien oude koek.

Link naar reactie
  • 0
Maar aangezien het aanbod elke maand wijzigt (zo lijkt het wel) is dit misschien oude koek.

 

En dat is exact ook de reden waarom we als moderatoren op HL terughoudend zijn met topics over welke aanbieder te kiezen voor internet, telefonie, energie et cetera: afgezien van ieders persoonlijke ervaringen en meningen en het uitwisselen van een enkele nuttige tip over tethering, blijven het toch heel erg plaats en tijdgebonden adviezen.

 

Ik ben geen Apple gebruiker, maar ik kan mij wel herinneren dat je voor tethering op de iPhone een jailbreak moest hebben. Of dat met de laatse IOS versies ook nog zo is, weet ik niet zeker.

Is dat een vraag voor een ondernemersforum of meer iets voor de Iphoneclub of Tweakers?

Het antwoord op jouw vraag is overigens: beide. Er zijn providers die tethering als extra functie aanbieden, meestal tegen meerkosten. De nieuwe IOS-versies (vanaf IOS4 of 5) ondersteunen deze optie. Daarnaast kun je met een gejailbreakte Iphone gebruik maken van MyWi.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben geen Apple gebruiker, maar ik kan mij wel herinneren dat je voor tethering op de iPhone een jailbreak moest hebben. Of dat met de laatse IOS versies ook nog zo is, weet ik niet zeker.

Is dat een vraag voor een ondernemersforum of meer iets voor de Iphoneclub of Tweakers?

Het antwoord op jouw vraag is overigens: beide. Er zijn providers die tethering als extra functie aanbieden, meestal tegen meerkosten. De nieuwe IOS-versies (vanaf IOS4 of 5) ondersteunen deze optie. Daarnaast kun je met een gejailbreakte Iphone gebruik maken van MyWi.

 

 

 

Het was niet mijn vraag (het was zelfs helemaal geen vraag). Ik heb geen iPhone ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan een provider trouwens zien dat je je telefoon gebruikt voor tethering? Het is toch gewoon een feature van de telefoon zelf en heeft verder niets met een bepaald soort internet protocol van doen? Zelfde geldt voor de mogelijkheid om van je foon een wifi hotspot te maken. Ik heb geen abonnement, die die mogelijkheid toe laat, maar ik kan prima tetheren en wifihotspotten op mijn foon.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Tethering maakt lokaal een lan aan, en een lan heeft niet publieke IP adressen. Ook aan http headers kan je wel aflezen of het een ander toestel is dat de info opvraagt. Maar ik denk dat de controle nooit zover gegaan is (daar is meer voor nodig dan eenvoudig netwerkprotocol controleren). Volgens mij was het meer bedoeld om grootverbruikers af te schrikken.

Link naar reactie
  • 0

Het is een kwestie van tijd dat we vrijwel overal beschikking hebben over gratis publieke wifi. Met uitzondering van de middle of nowhere plekken dan. Veel steden/dorpen zijn daar al druk mee bezig. En ik vind het zelf een welkome aanwinst. Brengt wel weer een security aspect met zich mee, maar dat zien we dan wel weer.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
Het is een kwestie van tijd dat we vrijwel overal beschikking hebben over gratis publieke wifi. Met uitzondering van de middle of nowhere plekken dan. Veel steden/dorpen zijn daar al druk mee bezig. En ik vind het zelf een welkome aanwinst. Brengt wel weer een security aspect met zich mee, maar dat zien we dan wel weer.

 

Een mooie afsluiting van dit vluchtige topic.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.