Anonieme profielen, moderatie en de grenzen van wat is toegestaan op HL

Aanbevolen berichten

Worden er ineens onder vreemde voorwendsels allerlei topics gestart die niks met ondernemen te maken hebben. Net op het randje, bij voorkeur over een thema dat tweespalt veroorzaakt - en dit soort discussies aan de zijlijn.

 

Inderdaad en die werken dan als een rode lap op een stier :-\ Negeren is vaak moeilijk :-[ Dus dan blijft er eigenlijk maar een mogelijkheid open. snel afkappen. :P

Link naar reactie
Klinkt als een grappenmaker of aandachttrekker die provoceert. Daar zijn er meer van. Worden er ineens onder vreemde voorwendsels allerlei topics gestart die niks met ondernemen te maken hebben. Net op het randje, bij voorkeur over een thema dat tweespalt veroorzaakt - en dit soort discussies aan de zijlijn. Dan zijn topic en context inderdaad HL onwaardig.

 

Goh, blijkt dezelfde grappenmaker te zijn.

 

Ik vind die topics van Altan/StankvoorDank een mooie stresstest voor het zogenaamde zelfreinigende vermogen van dit forum.

 

en van die 38 modsmeldingen waren er 31 in topics met een bepaald iemand ? ;) Danny

0 voor Altan, wel een een stuk of 6-7 voor een RVA-lid.

 

Inderdaad en die werken dan als een rode lap op een stier Negeren is vaak moeilijk Dus dan blijft er eigenlijk maar een mogelijkheid open. snel afkappen

Lastig hoor Henk. Jij roept om een strafschop, maar iemand anders wil dat ik de wedstrijd niet te snel doodfluit. Dit is dus precies het dilemma van iedere mod, en waarom moderatie per definitie ondankbaar is met al die betere stuurlui en ex-kapiteins aan de wal :)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Lastig hoor Henk. Jij roept om een strafschop, maar iemand anders wil dat ik de wedstrijd niet te snel doodfluit. Dit is dus precies het dilemma van iedere mod, en waarom moderatie per definitie ondankbaar is met al die betere stuurlui en ex-kapiteins aan de wal

 

Helemaal met je eens Iedereen het naar de zin maken zal nooit lukken. Ik hou het wel bij organiseren. Ben benieuwd of we het 1 september iedereen dan naar hun zin kunnen maken. ;)

Link naar reactie

Goedenavond,

 

Ik ben nog niet zolang aanwezig op Higher Level. De enkele maanden dat ik dit forum volg heb ik het idee gekregen dat dit een serieus en zeer nuttig forum is voor ondernemers en asprirant ondernemers. Er wordt met veel geduld en respect aandacht gegeven en indien nodig verwezen naar oudere topics.

 

Toen ik vandaag deze discussie onder ogen kreeg was is erg verbaasd en begrijp het niet helemaal. Regelmatig worden discussies afgesloten waarvan ik dit jammer vind. Nu is er al zes pagina's een, in mijn ogen, onbegrijpelijke discussie. Het zal wel aan mij liggen maar ik wilde het even laten weten omdat ik het HL als forum hoog heb zitten.

 

NB ik besef dat ik nu ook een bijdrage lever aan het behalen van de volgende pagina van deze discussie...sorry

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie

 

Vergelijk het met een zelfbedieningsrestaurant. Voor veel mensen een plek waar je binnenwandelt en wat eet, maar voor sommigen een stamkroeg met zo zijn eigen dynamiek. Dit soort discussies is de stamkroeg. Maar je hebt groot gelijk om er even op te wijzen dat zo'n forum voor de meeste bezoekers gewoon een snackplek is. Die moeten we helemaal niet lastig vallen met dit soort beslommeringen.

 

Misschien een suggestie om bepaalde categorieën standaard af te zetten, tenzij de bezoeker ermee geconfronteerd wil worden. Dat het dus een keuze is om 'Over Higherlevel' te volgen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Vergelijk het met een zelfbedieningsrestaurant. Voor veel mensen een plek waar je binnenwandelt en wat eet, maar voor sommigen een stamkroeg met zo zijn eigen dynamiek. Dit soort discussies is de stamkroeg. Maar je hebt groot gelijk om er even op te wijzen dat zo'n forum voor de meeste bezoekers gewoon een snackplek is. Die moeten we helemaal niet lastig vallen met dit soort beslommeringen.

 

 

 

Een stamkroeg is ooit begonnen als leeg cafe. Het was aantrekkelijk om daar binnen te lopen. En als het gezellig is kom je daar weer terug. Maar als je eerste ervaring met dit cafe een ervaring is waar de vaste klanten aan het discusseren zijn over voor jou niet relevante zaken, die je het gevoel geven dat je er niet bij hoort, dan zal de afweging om terug te komen wellicht geen grote kans hebben. Ik vind jouw uitleg trouwens wel creatief en doeltreffend. Nogmaals ik vind HL naast een nuttig forum ook leuk om te lezen.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
Een stamkroeg is ooit begonnen als leeg cafe. Het was aantrekkelijk om daar binnen te lopen. En als het gezellig is kom je daar weer terug. Maar als je eerste ervaring met dit cafe een ervaring is waar de vaste klanten aan het discusseren zijn over voor jou niet relevante zaken, die je het gevoel geven dat je er niet bij hoort, dan zal de afweging om terug te komen wellicht geen grote kans hebben. I

 

huh? ??? ??? Het moet toch niet gekker worden zeg!

 

In een bomvol café met naar keuze 20,40, 80 of 250 statafels zijn in een klein hoekje 4 stamgasten aan het praten over het café en jij voelt je buitengesloten of stoort je aan hun al dan niet langdradige conversatie? Doe of lekker mee, of zoek een van de vele andere tafels op, maar laat mij a.u.b. aan mijn tafel in mijn waarde. Ik heb ook het recht om in mijn hoekje te converseren over dingen die IK relevant vind. Vind jij het voor jou niet relevant? Dan sla je die tafel over en luister en stoor je je er gewoon niet meer aan.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
oops, sorry dat ik aan het verkeerde tafeltje ben gaan staan.... Maar ja, ik was nog niet zo vaak in deze kroeg geweest

 

Je bent er van harte welkom, maar als je inderdaad meent dat de discussie voor jou niet relevant is, en je je er een beetje aan stoort, zou ik een van de andere tafeltjes proberen.. :)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

 

Dhaz heeft wel een punt. Als een willekeurige bezoeker niet heeft aangegeven welke onderwerpen hij wel en niet wil volgen, krijgt hij de complete index te zien - die trouwens ook op taloze andere plekken meedraait. In die index zitten ook de stamkroeg-onderwerpen, die door fanatiek postende stamgasten voortdurend naar boven gekickt wordt. Gevolg is dat nieuwkomers steeds weer tegen die stamtafel aanlopen die voor in de kroeg staat. Dat schrikt sommige mensen af en trekt anderen aan, en misschien wel helemaal niet de mensen waar dit forum op mikt.

 

Vandaar mijn suggestie: maak Over Higherlevel pas actief nadat bezoekers ervoor kiezen om mee te praten over huiszaken. Haal die stamtafel weg van de voordeur. Dan hoeven we ook niet tegen nieuwkomers te zeggen: "als het je niet bevalt ga je maar ergens anders naar toe..."

 

Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Misschien het feit dat alle 'Over HL' discussies op alle mogelijke plekken in het forum kunnen beginnen? Zoals deze, bijvoorbeeld.

 

Misschien zou het beter zijn als er vanuit HL zelf wat meer duidelijkheid zou komen. Het is over het algemeen pappen en nathouden, wat berichtjes opschonen, misschien zelf eentje verwijderen, en dan het zou weer business as usual moeten zijn, toch?

 

Dat eerder genoemde zelfregulerende vermogen van HL is een mooi iets als het zou werken, en dat doet het niet. Dat kan ook niet, want met de diversiteit aan sterke karakters die we hier hebben kun je dit soort situaties simpelweg niet vermijden.

 

En dan moet je dus een streep zetten, als management. Er zal daarbij altijd iemand zich op zijn taas getrapt voelen, maar so be it. Gezien de oorsprong van dit draadje, bijvoorbeeld - vindt HL het posten vanaf zowel eigen als anonieme accounts in een onderwerp acceptabel? Dan heeft Peter dat maar te pikken. Zo niet, dan heeft Henk dat maar te pikken. Punt.

 

Zo simpel kan het zijn.

 

Ik persoonlijk sta misschien een klein beetje bekend als iemand die zo heel af en toe wel eens voorzichtig wil porren om te kijken wat er gebeurt, maar dat wordt natuurlijk mogelijk gemaakt omdat er geen duidelijkheid is over wat wel en niet kan - als dat er wel was hoeft er ook niet gepord te worden, immers...

Link naar reactie

Misschien het feit dat alle 'Over HL' discussies op alle mogelijke plekken in het forum kunnen beginnen? Zoals deze, bijvoorbeeld.

 

En dan afgesplitst worden naar Over Onszelf. Zoals een panne-auto weggesleept wordt van de Brienenoord.

 

Misschien zou het beter zijn als er vanuit HL zelf wat meer duidelijkheid zou komen. Het is over het algemeen pappen en nathouden, wat berichtjes opschonen, misschien zelf eentje verwijderen, en dan het zou weer business as usual moeten zijn, toch?

 

Aha, het Noord-Koreaanse model!

 

Dat eerder genoemde zelfregulerende vermogen van HL is een mooi iets als het zou werken, en dat doet het niet. Dat kan ook niet, want met de diversiteit aan sterke karakters die we hier hebben kun je dit soort situaties simpelweg niet vermijden.

 

Valt reuze mee als die stijfkoppen op een gegeven moment mee gaan denken over een oplossing. Niet drie jaar later nog eens verwijzen naar een oud meningsverschil. Dus even fel discussiëren en dan eventjes ademhalen en door. Er zijn belangrijker zaken.

 

En dan moet je dus een streep zetten, als management. Er zal daarbij altijd iemand zich op zijn taas getrapt voelen, maar so be it. Gezien de oorsprong van dit draadje, bijvoorbeeld - vindt HL het posten vanaf zowel eigen als anonieme accounts in een onderwerp acceptabel? Dan heeft Peter dat maar te pikken. Zo niet, dan heeft Henk dat maar te pikken. Punt.

 

Het antwoord ken je al jaren. Dus ga je het nu pikken? En dan niet bij elke gelegenheid opnieuw oprakelen? Die taas even laten herstellen? Of wil je wat strakker aangestuurd worden misschien? Peter: nog één keer zeuren over die anonieme accounts en er volgt een ban!

 

Van mij hoeft dat allemaal niet. Blijf je punt tot herhalens maken en zie hoe zo'n forum zich organisch ontwikkelt.

 

Het aanvankelijke probleem was helemaal niet die anonimiteit, maar simpelweg wederzijds respect.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Beste heer Tabla u is/wordt op uw wenken bediend, zag ik.

 

heb nog wel een vraag:

Is het voor u mogelijk om samen met de heer Bonjermoor een pilsje te pakken de hier aangehaalde problematiek door te spreken en kort samen te vatten en te presenteren?

Ben bang dat het hier anders een oeverloze discussie gaat worden, die ook al eerder gevoerd is geworden en die blijkbaar maar enkele van de vele gebruikers hier interesseert.

 

En voor de duidelijkheid, ter voorkomining van misverstanden, ik plaats dit op persoonlijke titel.

 

marco van den maagdenberg

Link naar reactie
Als een willekeurige bezoeker niet heeft aangegeven welke onderwerpen hij wel en niet wil volgen, krijgt hij de complete index te zien - die trouwens ook op talloze andere plekken meedraait. In die index zitten ook de stamkroeg-onderwerpen, die door fanatiek postende stamgasten voortdurend naar boven gekickt wordt. Gevolg is dat nieuwkomers steeds weer tegen die stamtafel aanlopen die voor in de kroeg staat. Dat schrikt sommige mensen af en trekt anderen aan, en misschien wel helemaal niet de mensen waar dit forum op mikt.

 

 

TwaBla je omschrijft precies waarom ik deze reactie heb gegeven. In de korte tijd dat ik hier rondhang heb ik veel plezier in het lezen van de berichten en geef af en toe een reactie. Ik merk dat (aspirant)ondernemers soms erg open zijn en hun serieuze problemen open op tafel leggen. De adviezen die worden gegeven zijn doorgaans ook serieus en adviserend. Oftewel in mijn ogen is HL één van betere mogelijkheden om een ondernemersvraag te deponeren. Zelf geef ik lezingen aan ondernemers en op Hoge Scholen en verwijs dan ook regelmatig naar dit forum.

 

Als iemand voor het eerst HL bezoekt ziet men dit:

Wat is Higherlevel.nl?

 

De gedachte achter Higherlevel.nl is om ondernemers te helpen elkaar naar een hoger niveau te brengen.

 

De overheid doet haar best om goede voorlichting te geven, maar ondernemers zitten vaak met heel andere vraagstukken. Naast wat de overheid voor ondernemers kan betekenen, is het belangrijk om voor de hele ondernemerscyclus, van goed idee tot marktsucces, ondersteuning te bieden.

 

Ondernemers hebben behoefte aan kennis, informatie en contacten. Higherlevel.nl is een virtuele ontmoetingsplaats waar ondernemers en experts uit zowel de private als de publieke markt elkaar helpen.

 

TwaBla merkt terecht op dat de stamkroeg gesprekken door de korte reakties steeds omhoog worden gekickt waardoor serieuze vraagstukken naar beneden gaan en al snel van de eerste pagina verdwijnen. Niet iedereen, waaronder ik, hebben de instellingen veranderd en komen incidenteel op het forum en zien dan inderdaad alle berichten op de voorpagina.

 

NB: Ik houd ook van een biertje en kan ook best gezellig zijn hoor.. ...

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie

 

Is het voor u mogelijk om samen met de heer Bonjermoor een pilsje te pakken de hier aangehaalde problematiek door te spreken en kort samen te vatten en te presenteren? Ben bang dat het hier anders een oeverloze discussie gaat worden, die ook al eerder gevoerd is geworden en die blijkbaar maar enkele van de vele gebruikers hier interesseert.

 

 

Dat is de essentie van mijn suggestie. Schuif die stamtafel naar een plekje waar je d'r niet meteen over struikelt. Kunnen liefhebbers meepraten, en kunnen nieuwkomers en mods die dat op persoonlijke titel allemaal niet zo boeit zich met zaken bezig houden waar ze wel interesse in hebben.

 

Waar Tabla op zijn wenken bediend wordt, zie ik niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

TwaBla doet in een eerdere post de suggestie dat "stamgasten" de doelstelling van HL kunnen vertroebelen, waardoor de doelgroep van HL mogelijk niet wordt bereikt. En in het kader van dit topic doelt hij waarschijnlijk ook op het feit dat er soms anonieme profielen worden ingezet om via een "alter ego" op een andere manier op de zaak in te gaan.

Zolang iemand geen misbruik maakt van een "alter ego", zie ik geen enkel negatieve invloed. Ik heb zelf geen "alter ego", alhoewel ik moet bekennen dat ik hier niet zomaar alles open en bloot kan gaan posten. Dus doe ik dat dan maar niet. Ik begrijp maar al te goed dat de openheid van mijn eigen naam, mij dus ook begrenst in het posten van vragen e.d.

 

Laat TwaBla nu eens duidelijk uitleggen wat hij eigenlijk wil.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.