• 0

Invoerrechten op kleding

Ik doe op het moment kinderkleding van uit China.

 

Ik heb nu kleding gekocht in China, nu ben ik in China bij de fabriek. Kom ik een andere klant tegen die is naar Bangladesh overgestapt, want die zei dat je daar geen invoerrechten hoeft te betalen een dat scheelt 10%.

 

Weet iemand hier iets meer van of is dit een cowboy verhaal?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Even voor de zekerheid:

 

Kleding is 12% invoerrechten normaal vanuit alle landen. Met diverse landen zijn er afspraken gemaakt waaronder Bangladesh. Vanuit Bangladesh met een GSP Form A is het inderdaag 0%.

 

Tevens zijn er meerdere landen waar de zelfde of andere afspraken zijn gemaakt!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Guido,

Oorsprongs certificaten zijn officiële documenten. Het daarmee "rotzooien" is dus fraude. Daarnaast voert de douane regelmatig controles uit. Neem aan dat er in de labels nog steeds made in China staat? Dus best kans dat je dan door de mand valt en dan meer dan behoorlijk nat bent. Dit soort "praktijken" zijn ten zeerste af te raden! Enige echte optie is om de goederen in Bagladesh te laten produceren. Daarvoor kan je dan een legaal Form A oorsprongs certificaat krijgen

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Guido,

Ja wij doen inderdaad transport regelen. Echter heb nog altijd mijn vraag tekens over het "Form A verhaal".

Dit staat echter los van het transport dus zou je svp de volgende zaken kunnen e-mailen naar operations@logic4l.com

 

Leverings conditie wordt dit dan FOB Chittagong of willen jullie dit op een andere manier organiseren?

Hoe groot is de zending(hoeveel pll, afm van de pallets, gewicht)?

Willen jullie dat wij ook de douane formaliteiten verrichten?

Wat is de waarde van de zending?

 

Worden de goederen nu in Bangladesh geproduceerd of in China?

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een Nederlands bedrijf gevonden die al veel kleding laat produceren in Bangladesh. Zij klaren het in voor mij en ik heb mijn volgende productaanvraag bij hun neergelegd in Bangladesh. Hun klaren het dus ook in op hun bedrijfsnaam in Nederland.

 

Qua transport gaat het om 28 cbm, dus net geen 20ft container en dit gemixte kleding. Wat is de prijs voor een 20ft FOB Shanghai naar Rotterdam geleverd en wel in Boxmeer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Guido,

 

Ik zou zeggen reken nu maar met die 12% want wie ze ook zijn hun gaan geen GSP FORM A voor jouw regelen voor goederen gemaakt in China. Doen ze dit wel zou ik er geen zaken mee doen als ik jouw was want als ze 1 partij oplichten kan het zo maar eens zijn dat ze er meer oplichten.

 

Het komt mij allemaal nog al rommelig over wellicht is het goed om eens iemand te bellen en daar eens het hele verhaal tegen te doen om zo te kijken wat er op je afkomt. Want als ik dit allemaal lees vraag ik me af of je wel op het goede spoor zit.

 

Groeten,

 

Roy

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Dit draadje is een treffende illustratie bij een discussie die elders gevoerd wordt op HL over het al-dan-niet toestaan van discussies over illegale praktijken. De praktijk dat partijen kleding ingevoerd worden via landen waar een apart BTW-regiem voor bestaat komt redelijk vaak voor. Voor fietsen, auto's, sieraden en consumer electronics bestaan ook allerlei stepping stones om invoerrechten te omzeilen. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen uit de praktijk. Wat zijn de mogelijkheden, wat zijn de risico's en hoe wordt daar mee omgegaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

I

s het mogelijk om het papierwerk Form A te regelen voor deze bestelling. Dat ik de producten eerst naar Bangladesh verscheep, want de transportenkosten vallen wel mee. Dit scheelt me dan 12%.

 

Topic heeft inderdaad een louche insteek. Tot nu toe had ik het topic nog niet gelezen en misschien de mod's ook niet. slotje?

Link naar reactie
  • 0

Sluit me helemaal aan bij Blous. Zijn een hoop mensen die denken dat je de belastingen bij invoer op allerlei aparte wijzen kan omzeilen. Zoals ik al eerder melden is het "rommelen" met o.a oorspongscerticaten iets wat valt onder belastingfraude. Idem voor het creatief proberen te verlagen van de douane waarde. Heb hier ook wel eens gelezen dat bedrijven hele containers willen importeren als een partij samples om op die manier de invoerrechten niet te hoeven betalen. Allemaal leuke methodes maar de douane is niet gek en de douane voert geen 100% controles uit maar de kans dat je een keer tegen de lamp loopt is zeer aanwezig en dan loop je een grote kans dat de douane ook eens naar al je vorige aangiften gaat kijken.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Wil wel nog benadrukken dat er ook een heleboel regels zijn om de invoerrechten wel op een legale manier op 0% te krijgen. Echter dit heeft bijna altijd met de oorsprong te maken. Kijk dus bij het bepalen van de leverancier/productie locatie niet alleen naar de prijs maar wellicht kan het een afweging zijn om in een ander land te laten produceren waarmee de EU een handelsovereenkomst heeft waardoor er een gunstiger percentage van toepassing is.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Topic heeft inderdaad een louche insteek. Tot nu toe had ik het topic nog niet gelezen en misschien de mod's ook niet. Slotje?

 

Er komt anders heel nuttige info voorbij. Er wordt gepraat over wat wettelijk mag, wat de risico's zijn van duty-omzeiling en ondertussen lees ik ook nog eens wat van mensen met verschillende praktijkervaringen. Waarom moet daar een slotje op?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad waarom zou hier een slotje op moeten?

Ben wellicht een kleine speler in deze wereld, ik bestel voor nog geen 12.000euro, maar die 12% is voor mij een hoop geld.

 

Even terugkoppelend op TwaBla: die invoerrechten qua fietsen hoe doe je dat dan? Want ben momenteel bezig met een kleine partij fietsen uit China. Misschien zijn het voor veel mensen wilde verhalen, maar als je het niet uitzoekt weet je het nooit.

 

Ik ben nu rond aan het vragen bij ondernemers die een Form A uit Bangladesh kunnen regelen en hier blijken best veel mensen wat van af te weten. Hoe zit dit met fietsen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Guido,

Let op op o.a fietsen uit China zitten antidumpheffing(48.50% bovenop 14% invoerrechten) hier is al wat over geschreven dus gebruik de zoek functie even.

Hier alvast 2 draadjes.

 

1

2

 

Daarnaast staat mij iets bij dat er een mogelijkheid bestaat om een vergunning aan te vragen bij de douane indien het om een incidentele kleine partij fietsen gaat echter hierover zou je de douane eens kunnen bellen?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hangt er vanaf wat onder makkelijk wordt verstaan. Optie is vaak om de fiets in delen te laten komen en hier pas in Nederland in elkaar te zetten! Daarnaast is die antidumpheffing van toepassing voor goederen die uit China komen overige landen geldt dit niet voor. betreffende de aantallen daarover zou je eens met de douane moeten bellen als die regel nog bestaat.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Optie in delen is onzin wanneer je dit in een keer binnenhaalt. Dan zul je ook in delen moeten binnen laten komen en dan nog kan de douane alsnog het classificeren als fiets wanneer hun denken/merken dat in delen laten komen alleen is om de anti dump te omzeilen.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.