• 0

software

Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een goede webwinkel software, die makkelijk bedienbaar is en waar ik niet heel veel aan hoef uit te geven. ik kom er echt niet uit. verschillende prijzen functies koppelingen etc.

ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand tips ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk heb je al wel een idee van wat je van de software verwacht/ wat je er exact mee wilt gaan doen. (eventueel in de toekomst)

Deze punten zou je eens op papier kunnen zetten. Dit kunnen dus bijvoorbeeld zijn:

- (Makkelijk) een eigen layout te implementeren *

- Producten te sorteren op prijs, naam, etc. door de klant.

- Mogelijkheid om producten toe te voegen aan een verlanglijst

- Nieuwsbrieven integratie

- De mogelijkheid om zonder een account producten te bestellen *

- Zoekmachine vriendelijke website *

- Voorraadbeheer in de webshop

 

De punten met een * zijn punten die ik zou adviseren minimaal van de software te verwachten. De overige zijn afhankelijk van je eigen wensen, en je kan (en moet) er hier natuurlijk nog een hoop bij verzinnen. Je zou je lijst ook kunnen opdelen in twee delen. Een deel met eisen die er zeker in voor moeten komen en een deel met wensen.

 

Probeer het hele keuze proces op te delen in kleine, gemakkelijk te overziene, stappen. Er is zoals je al aangaf er veel keuze in webshop systemen en door eerst je eigen eisen op een rijtje te zetten kan je waarschijnlijk al erg veel systemen af laten vallen.

Link naar reactie
  • 0

De punten die pentagon noemt zijn relevante punten, maar slaan allemaal op het uiterlijk van de shop. Het uiterlijk van een shop is weliswaar niet onbelangrijk, maar het is maar een heel klein onderdeel van het totale pakket. Kijk alsjeblieft veel verder dan alleen of het er leuk uit ziet.

 

Hoe beheersbaar is de productendatabase?

In het begin wil je best een paar avondjes nieuwe producten toevoegen en opmaken. Maar het worden er meer. Kan je makkelijk artikelen toevoegen? Wijzigen? Kopieren? Verplaatsen? Aanpassen? En wat als je er 2000 op een dag wilt doen? Kan dat ook nog?

 

Welke stappen moet jij als webwinkelier telkens doorlopen om een bestelling af te ronden?

In het begin is het super spannend als je bestellingen binnen krijgt. Dan vind je het helemaal niet erg om bij elke bestelling te klikken om de bestelling te bevestigen. En dan twee keer te klikken om de pakbon er uit te laten rollen. Vervolgens te klikken als je hem ingepakt heb. En dan handmatig een adres etiket over tikken/kopieren. Om vervolgens de order op verzonden te zetten. En dan de klant een mail te sturen met de traceercode.

 

Maar wat als je nou 50 bestellingen per dag binnen krijgt? Kan dat niet makkelijker?

 

Kortom, simuleer wat je zou moeten doen om een bestelling af te ronden en probeer elk pakket uitgebreid zelf uit. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, dus wij kunnen niet voor jou zeggen welke het beste bij je past.

Link naar reactie
  • 0

Hoewel je met de antwoorden hierboven waarschijnlijk al goed uit de voeten kunt, lijkt het me niet handig om een herhaling van zetten te doen terwijl er al verschillende topics hierover zijn. Zoek maar eens op 'welke webshop' en je vind al diverse topics met vragen, ideeën en tips. Deze doe ik op slot, eventuele verdere inhoudelijke vragen kunnen natuurlijk in die al bestaande topics.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.