• 0

Webshop ; wél bezoekers géén verkopen.

Beste forumleden,

 

Sinds drie weken heb ik een webshop : http://www.schilderijgalerij.nl . Ik krijg bezoekers, zowel organisch als direct en ook via verwijzingsverkeer ( via Admarkt ). Ik heb echter nog geen verkopen gezien. Ik hoor graag uw 'tips and tricks' en adviezen of gedachten hoe het komt dat er (nog) geen bestellingen zijn. Nu weet ik dat het kopen van een schilderij iets subjectiefs is en een ander beslissingsverloop heeft dan bijvoorbeeld het kopen van een koffer oid. Nogmaals, ik zie uit naar uw bemerkingen. Bedankt. Yakoov.

http://www.schilderijgalerij.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Bij Kunst (met een hoofdletter) gaat het ook over de kunstenaar:

Wie is het? Waar heeft hij geëxposeerd? Wat is zijn opleiding? Reputatie? Wat is zijn motivatie/visie op kunst? Etc, etc.

 

Dat staat nergens (volgens mij).

 

Als je op Koninginnedag een schilderij meeneemt voor een 10tje, dan zal je dat misschien worst zijn. Maar als je echt gaat zitten kijken in een virtuele galerie…

Ik zou niet gauw iets zomaar bestellen, ook ziet het er best leuk uit allemaal.

 

Kan je dat er niet toevoegen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je ook al onderzoek gedaan naar de markt zelf? Worden er veel schilderijen via internet gekocht zonder dat mensen er eerst naar gekeken hebben in het echt? Ik kan me zo voorstellen dat mensen het eerst in het echt willen zien.

 

Maak je de kunst zelf? Internet biedt namelijk heel leuke mogelijkheden om je kunst te verkopen. Thijme Termaat bijvoorbeeld, maakt hele leuke timelapse filmpjes van hoe hij een schilderij maakt. Zo bereikt hij een enorm publiek en weet hij zijn kunst te verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Bij Kunst (met een hoofdletter) gaat het ook over de kunstenaar:

Wie is het? Waar heeft hij geëxposeerd? Wat is zijn opleiding? Reputatie? Wat is zijn motivatie/visie op kunst? Etc, etc.

 

Dat staat nergens (volgens mij).

 

Als je op Koninginnedag een schilderij meeneemt voor een 10tje, dan zal je dat misschien worst zijn. Maar als je echt gaat zitten kijken in een virtuele galerie…

Ik zou niet gauw iets zomaar bestellen, ook ziet het er best leuk uit allemaal.

 

Kan je dat er niet toevoegen?

 

 

 

Het is nu juist géén kunst met een grote 'K'. Het is decoratie , i.c. woondecoratie. Kunst met een grote 'K' heeft m.i. een ander prijskaartje. Ik ben dé voordeligste of één van de voordeligste met de webshop.

Link naar reactie
  • 0

Als eerste even een complimentje voor de website die op het eerste gezicht er professioneel, goed verzorgd en betrouwbaar uitziet. Als tweede de tip om je url alleen in je signature te zetten en niet te veel in je topic zelf te noemen zodat men je niet van spamming verdenkt.

 

Je hebt je webshop nu (nog maar) drie weken en je krijgt bezoekers. Maar hoeveel krijg je er? Is dat inclusief robots?

Bij de meeste websites heb ik honderd(en) bezoekers nodig voor een klikje op een advertentie en duizend(en) bezoekers voor een aankoop. Bezoekers heb je in alle soorten en maten en je zult merken dat sommige bezoekers toevallig langskomen terwijl andere gericht op zoek zijn. Hoe verder men in de verkoop-trechter zit, hoe hoger de conversie-ratio.

 

Om te weten wat er aan de hand is zul je meer moeten weten. Meten is weten! Gebruik je al Google analytics? Daar kan je snel goede cijfers mee achterhalen. Wat zijn jouw exacte cijfers?

 

Ik heb net je collectie bekeken en zie er wel een paar leuke bij hangen. Aan je prijzen zal het denk ik niet liggen want b.v. 119,- euro voor een Van Gogh (Olieverf op canvas, handgeschilderd en gesigneerd door de kunstschilder) lijkt mij niet duur. (Hopelijk is het wel de echte handtekening van van Gogh en geen chinese reproductie... ;) )

De website zelf en de koop-afhandeling lijktt ook prima in orde.

 

Tip: zet er ook bij of het een reproductie is en noem evt. bij originelen de naam van de schilder. Nu is het onduidelijk wat een reproductie is en wat niet. Worden ze per 100 gemaakt of is er maar eentje van? Minder dan 100,- voor een handgeschilderd origineel en uniek stuk vind ik zeker betaalbaar, maar ik mis nog wat informatie. Natuurlijk is alles wat handgeschilderd is uniek, maar als men 100 keer hetzelfde naschildert dan lijkt het toch op elkaar. Zo kan ik op bv. het best leuke schilderij van de Eiffeltoren geen handtekening of indicatie van het aantal exemplaren ontdekken. Misschien wil ik 'm wel kopen, maar als ik bij familie precies dezelfde afbeelding zie, dan klopt dat niet met mijn verwachtingen.

 

Al met al is mijn vermoeden dat je nog onvoldoende gerichte bezoekers trekt, dus ik ben benieuwd naar je cijfers...

 

Edit: met 10-15 bezoekers per dag heb je nog heel wat promotiewerk te doen. Zorg dat het er 100 per dag worden en dat het natuurlijk gerichte bezoekers zijn waar je ook wat aan hebt. Als ik nu google naar "betaalbare schilderijen", dan staat jouw website nog niet op de eerste pagina. Gebruik naast Analytics ook de Webmaster tools om te zien hoe je website het doet.

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn die bezoekers potentiële kopers of toevallige passanten?

Ik heb Google Analytics eraan gekoppeld. Een aantal is direct verkeer, terugkerend en verwijzingsverkeer. Hoe meet ik of het potentiële kopers zijn ?? Hoe valt dit te bepalen ?

Met name via het organische verkeer. Waar zoeken je bezoekers op? Bezoekers die zoeken op "Online schilderij kopen" zijn 9 van de tien keer potentiele klanten. Bezoekers die zoeken op "Hoe maak ik een schilderij" gaan niet snel over tot aankoop.

 

Daarnaast kan je via Google Analytics meten welke pagina's worden bezocht en op welke pagina men afhaakt zodat je deze pagina's kunt verbeteren.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

5 tot 10 bezoekers is ook wel erg weinig om daaruit goede informatie te kunnen halen. In eerste instantie zou ik de focus op het verhogen van de aantallen gooien, liefst natuurlijk zo specifiek mogelijk, maar uiteindelijk heb je een bepaalde massa nodig om tot resultaat te komen.

Overigens heb ik zojuist gekeken en is zowel het prijsniveau als de kwaliteit van de website etc vooralsnog ruim voldoende om klanten binnen te kunnen krijgen (let op: ik heb niet naar het bestelproces gekeken)

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling van m'n eerdere opmerkingen. Drie weken is nog niet zo lang. Voor een goede ranking heb je tijd nodig. Die tijd moet je besteden aan promotie. Zorg dat je website op voldoende relevante andere websites wordt genoemd met de juiste sleutelwoorden. Admarkt is redelijk betaalbaar en zorgt voor gericht verkeer, maar is misschien niet voldoende. Op lange termijn wil je een significant deel organisch verkeer en dan met name gerichte bezoekers die van plan zijn te kopen.

Besteed in dit stadium niet al je budget aan adwords, maar kijk waar je jouw website kan promoten...

Link naar reactie
  • 0

Als eerste even een complimentje voor de website die op het eerste gezicht er professioneel, goed verzorgd en betrouwbaar uitziet. Als tweede de tip om je url alleen in je signature te zetten en niet te veel in je topic zelf te noemen zodat men je niet van spamming verdenkt.

 

Je hebt je webshop nu (nog maar) drie weken en je krijgt bezoekers. Maar hoeveel krijg je er? Is dat inclusief robots?

Bij de meeste websites heb ik honderd(en) bezoekers nodig voor een klikje op een advertentie en duizend(en) bezoekers voor een aankoop. Bezoekers heb je in alle soorten en maten en je zult merken dat sommige bezoekers toevallig langskomen terwijl andere gericht op zoek zijn. Hoe verder men in de verkoop-trechter zit, hoe hoger de conversie-ratio.

 

Om te weten wat er aan de hand is zul je meer moeten weten. Meten is weten! Gebruik je al Google analytics? Daar kan je snel goede cijfers mee achterhalen. Wat zijn jouw exacte cijfers?

 

Ik heb net je collectie bekeken en zie er wel een paar leuke bij hangen. Aan je prijzen zal het denk ik niet liggen want b.v. 119,- euro voor een Van Gogh (Olieverf op canvas, handgeschilderd en gesigneerd door de kunstschilder) lijkt mij niet duur. (Hopelijk is het wel de echte handtekening van van Gogh en geen chinese reproductie... ;) )

De website zelf en de koop-afhandeling lijktt ook prima in orde.

 

Tip: zet er ook bij of het een reproductie is en noem evt. bij originelen de naam van de schilder. Nu is het onduidelijk wat een reproductie is en wat niet. Worden ze per 100 gemaakt of is er maar eentje van? Minder dan 100,- voor een handgeschilderd origineel en uniek stuk vind ik zeker betaalbaar, maar ik mis nog wat informatie. Natuurlijk is alles wat handgeschilderd is uniek, maar als men 100 keer hetzelfde naschildert dan lijkt het toch op elkaar. Zo kan ik op bv. het best leuke schilderij van de Eiffeltoren geen handtekening of indicatie van het aantal exemplaren ontdekken. Misschien wil ik 'm wel kopen, maar als ik bij familie precies dezelfde afbeelding zie, dan klopt dat niet met mijn verwachtingen.

 

Al met al is mijn vermoeden dat je nog onvoldoende gerichte bezoekers trekt, dus ik ben benieuwd naar je cijfers...

 

Edit: met 10-15 bezoekers per dag heb je nog heel wat promotiewerk te doen. Zorg dat het er 100 per dag worden en dat het natuurlijk gerichte bezoekers zijn waar je ook wat aan hebt. Als ik nu google naar "betaalbare schilderijen", dan staat jouw website nog niet op de eerste pagina. Gebruik naast Analytics ook de Webmaster tools om te zien hoe je website het doet.

 

 

Bedankt voor je compliment én voor de uitvoerige bemerkingen. De schilderijen zijn opnieuw bestelbaar, d.w.z. dat je een tweede exemplaar kan bestellen met dezelfde afbeelding. Echter, niet één exemplaar is hetzelfde aangezien het handwerk is door zeer geoefende schilders. Ik heb de prijs bewust - zeer - laag gehouden ( zeker als ik naar andere shops kijk ) omdat ik voor de prijs van een ingeframede poster de mensen wil laten kennismaken met echte olieverschilderijen die m.i. een veel hogere decoratieve waarde hebben. Ik dacht wellicht moeten er meer koopsignalen uitgaan van de webshop. Ik hen in eerste aanleg bewust gekozen voor een niet schreeuwerige en rustige webshop. De omschrijving van ieder schilderij - bij de productomschrijving - staat op mijn lijst om dit te doen. Ik heb 310 productpagina's . Tevens denk ik dat een klein filmpje of fotoreportage van hoe een doek wordt geschilderd ook kan bijdragen.

Link naar reactie
  • 0
Ik dacht wellicht moeten er meer koopsignalen uitgaan van de webshop. Ik hen in eerste aanleg bewust gekozen voor een niet schreeuwerige en rustige webshop. De omschrijving van ieder schilderij - bij de productomschrijving - staat op mijn lijst om dit te doen. Ik heb 310 productpagina's . Tevens denk ik dat een klein filmpje of fotoreportage van hoe een doek wordt geschilderd ook kan bijdragen.

Kijk uit. Meer koopsignalen lijkt mij onnodig. Rustig is prettig en professioneel. De omschrijving zal bijdragen aan de vindbaarheid in zoekmachines (zorgt voor een betere long-tail).

 

Een filmpje kan zeker bijdragen aan de beleving bij de bezoeker en het gevoel om voor een redelijke prijs een echt schilderij te kunnen bezitten. De doelstelling om voor posterprijzen olieverf te verkopen vind ik persoonlijk ernom goed. Zelf hang ik liever een schilderij aan de muur dan een poster, maar meestal zijn schilderijen nogal prijzig. Degene die ik ooit kocht kostten toen 500 tot 1500 euro en betroffen oa. een groot decoratief stuk voor boven de bank en een mooi op maat gemaakt surrealistisch werk van een bevriend kunstenaar. Ooit wil ik nog wel een mooie reproductie aan de muur hangen, maar dat moet dan geen poster of afdruk op canvas zijn, maar een klodderige olieverfschilderij.

 

Als ik me even als potentiele klant gedraag: Na mijn bezoek aan de website is mijn gevoel positief. Ik wil wel kopen maar ben niet echt op zoek en momenteel moet elk dubbeltje worden omgedraaid. Misschien dat ik de website voor een speciale gelegenheid in gedachte houd (verjaardag- of kerstkado), maar nu koop ik nog even niet. Hopelijk kan ik tzt de website wel terugvinden (o ja, ik moet dan googlen naar "betaalbaar schilderij"). Momenteel heb ik eerst andere uitgaven die voor gaan en is er wat onzekerheid over het besteedbare inkomen in de toekomst. Ik kan me voorstellen dat dit niet de beste tijd is voor schilderkunst, maar als je in deze tijd je website goed kan laten lopen zal het later alleen maar beter gaan!

 

Laatste tip: zet een tijdelijke kortingscode op Higherlevel. Misschien kan je daar eerste verkoop ervaringen mee loskrijgen. Vraag die koopbereide mede-ondernemer dan wel om zijn ervaring even kort te vermelden zodat je op je website ook nog wat reacties van tevreden kopers kunt plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je met 10 bezoekers per dag niet teveel verwachten.

Hoeveel zijn uniek? Dat is nog meer van belang.

 

Vooral in het begin zie je vaak dat vrienden, familie even op je site komen omdat ze gehoord hebben dat die eindelijk online is.

Hoe vaak ben je zelf op je site geweest (bv om wijzigingen te checken?)

Die 10/15 is eigenlijk verwaarloosbaar, daar kun je niet veel van verwachten.

 

De vraag is ook hoe (via welke site) en waarop (welke zoekwoorden) komt men.

Iemand die via kunstmest binnenkomt zit qua term half goed maar zal geen schilderij kopen.

Ook is het handig dat je site links op een relevante andere sites heeft staan. Schilders.startpagina.nl oid.

Dat schiet meer op dan een link op de plaatselijke voetbalvereniging.

 

Dan speelt je product ook mee. Een aantal webshops van mij hebben meer dan 300 bezoekers per dag maar verkopen soms een dag niks. De producten wil men eerst goed doorlezen, vergelijken, enz.

Schilderijen lijkt me iets wat je misschien wel 10x bekijkt voordat je het koopt.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je met 10 bezoekers per dag niet teveel verwachten.

Hoeveel zijn uniek? Dat is nog meer van belang.

 

Vooral in het begin zie je vaak dat vrienden, familie even op je site komen omdat ze gehoord hebben dat die eindelijk online is.

Hoe vaak ben je zelf op je site geweest (bv om wijzigingen te checken?)

Die 10/15 is eigenlijk verwaarloosbaar, daar kun je niet veel van verwachten.

 

De vraag is ook hoe (via welke site) en waarop (welke zoekwoorden) komt men.

Iemand die via kunstmest binnenkomt zit qua term half goed maar zal geen schilderij kopen.

Ook is het handig dat je site links op een relevante andere sites heeft staan. Schilders.startpagina.nl oid.

Dat schiet meer op dan een link op de plaatselijke voetbalvereniging.

 

Dan speelt je product ook mee. Een aantal webshops van mij hebben meer dan 300 bezoekers per dag maar verkopen soms een dag niks. De producten wil men eerst goed doorlezen, vergelijken, enz.

Schilderijen lijkt me iets wat je misschien wel 10x bekijkt voordat je het koopt.

 

Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook dat de aankoop anders verloopt dan bij bijvoorbeeld een stofzuiger o.i.d., Die heb je gewoon nodig. Een schilderij is een beleving. Daar kan een ander aankoopgedrag aan ten grondslag liggen.

Link naar reactie
  • 0

En ik denk dat mensen niet snel een schilderij kopen zonder het fysiek gezien te hebben.

 

TIP: Maak een foto van het schilderij in de ruimte met een referentiekader qua groote. Dan krijg je een idee van hoe groot is het.

Iedereen kent de Mona Lisa maar als iedereen het ziet valt het tegen, het is namelijk best klein. Maar dat zie je aan de foto niet.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Wie weet hoeveel mensen je al hebben proberen te mailen via de link op de FAQ pagina. Die link gaat ogenschijnlijk naar jouw e-mailadres, maar onder die link zit het e-mailadres "info (at) hotmail.com" ...

 

Misschien moet je je site hier eens laten beoordelen in het "Wat vind je van mijn ..." forum. Er valt wel het een en ander over te zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Wie weet hoeveel mensen je al hebben proberen te mailen via de link op de FAQ pagina. Die link gaat ogenschijnlijk naar jouw e-mailadres, maar onder die link zit het e-mailadres "info (at) hotmail.com" ...

 

Misschien moet je je site hier eens laten beoordelen in het "Wat vind je van mijn ..." forum. Er valt wel het een en ander over te zeggen.

Bedankt voor de opmerkzaamheid. Email is direct aangepast . 'Er valt wel het een an ander over te zeggen.' Wat zijn uw bemerkingen ?? Ik hoor het graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Van die 10-15 bezoekers, hoeveel komen er op een pagina waar een bestelknop zit en hoeveel gaan het betaalformulier in en waar struikelen ze dan? Via events in google analytics zou je inzichtelijk kunnen maken hoe de mensen door de stappen in je betaalformulier heengaan. Ik zou in dit geval benieuwd zijn waar je bezoekers blijven.

 

Daarnaast mis ik nog een grote weergave van het schilderij. Je hebt nu een thumbnail en een soort zoomfunctie waarmee je het schilderij goed kan bekijken. Ik zou echter het schilderij in zijn geheel groter willen zien. Je zou ook eens kunnen testen met de bestelknop, andere kleuren en tekst, etc.

 

En zoals hierboven al gezegd werk aan veel meer bezoekers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.