• 0

Nieuwe webshop voor zeer betaalbare olieverfschilderijen

Omschrijving van je concept:

Webshop met fraaie olieverschilderijen tegen zeer betaalbare prijzen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Van alles : Van diamantindustrie - in het buitenland - tot aan plastics en effectenbeurs ( 25 jaar geleden )

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een breed publiek overhalen om voor de prijs van een ingeframede poster een écht olieverfschilderij aan te schaffen wat zeer goed geschilderd is.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De site is rustig ( niet schreeuwerig ) en zeer makkelijk te begrijpen. De prijzen van mijn schilderijen zijn - mijns inziens - de voordeligste op het web ( en zeker daarbuiten ). Zeer grote collectie en alles op voorraad.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op- en aanmerkingen waar ik iets mee kan, maar natuurlijk hoor ik óók graag dat de site goed gelukt is..

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je collectie is goed, vind ik. Ik vraag me alleen maar af of men werkelijk bereid is om 100,- euro te betalen voor een (ongezien en) anoniem schilderij.

Volgens mij zou het beter zijn om dit meer als kunst (niet met een hoofdletter dan, want je noemt het zelf wanddecoraties) te presenteren. En dan hoort toch de naam van de kunstenaar er bij, lijkt mij dan.

 

(Ik vond je vorige post trouwens beter, duidelijker)

 

Link naar reactie
  • 0

Je collectie is goed, vind ik. Ik vraag me allen maar af of men werkelijk bereid is om 100,- euro te betalen voor een (ongezien en) anoniem schilderij.

Volgens mij zou het beter zijn om dit meer als kunst (niet met een hoofdletter dan, want je noemt het zelf wanddecoraties) te presenteren. En dan hoort toch de naam van de kunstenaar er bij, lijkt mij dan.

 

(Ik vond je vorige post trouwens beter, duidelijker)

 

Bedankt voor je reactie. De prijzen zijn als van een ingeframede poster van redelijk formaat. Het moet óók dienen voor vervanging of i.p.v.. Het publiek wat 'kunst 'aan de muur wil heeft een groter budget, maar wil niet zeggen dat hetgeen hij koopt 'bter 'is. Dat is subjectief. De webshop is bedoeld om een groot publiek tegen zeer voordelige prijzen - vergelijk maar andere shops - soms 2.5 maal zoveel voor vergelijkbaar - kennis te laten maken met olieverfschilderijen.

 

Deze post is anders doordat ik op vragen korte relevante antwoorden heb willen geven.

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder gemeld, ik vind je website professioneel, goed verzorgd en betrouwbaar overkomen.

Het is een overzichtelijke website die duidelijk is in gebruik. De prijsstelling vind ik redelijk.

Misschien moet je nog ergens duidelijk maken wat jouw collectie onderscheidt van de canvas doeken/schilderijen die bij budget winkels als Action, Xenos en Ikea te koop zijn.

 

Bij de schilderijen mis ik nog wat informatie, zoals de naam van de schilder. Indien het een reproductie betreft, dan verwacht ik ook naam en jaartal van het origineel. Idem dito als het een schilderij van een foto is. Is het geen reproductie, dan wat meer info over de schilder. Indien er meerdere exemplaren van zijn, dan verwacht ik een serienummer met maximumaantal (bv. #23/100).

 

De pagina''s lijken goed geindexeerd in Google, maar hebben nog geen toppositie. Een toegevoegde omschrijving kan helpen je "long tail" te vergroten door de site op meer zoekwoord-combinaties vindbaar te laten zijn.

 

Een filmpje van de productie lijkt mij wel interessant, al was het maar om de koper te laten zien dat er heel wat werk wordt verzet voor de gevraagde prijs.

 

Misschien kan je ook nog wat info geven over de afwerking (wel of niet vernist) en hoe het verpakt wordt voor verzending.

 

Verder is een verwijzing naar danwel opname van shop-reviews misschien wel handig om de klant nog meer vertrouwen te geven.

 

Tenslotte mis ik nog wat prijsinformatie en voorbeelden mbt. het in opdracht laten naschilderen van een foto, zoals ik ergens op de site las.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een beetje rondgekeken en ik zal niet in commentaar losbarsten. Ik moet kwijt dat je ergens een 60x90 schilderij presenteert met de naam "Monet" erbij. Ten eerste is dat misleidend (maar dat is flauw want iedereen weet wel dat je geen echte Monet voor die prijs kunt kopen) en ten tweede loop je kans op claims van echte kunst-verkopers, omdat je die naam oneigenlijk gebruikt.

 

Voor gemiddeld 10 dollar per geschilderd doek, kun je op de beurzen stapels doeken meenemen. Mensen hangen dit spul aan de muur omdat ze helemaal geen verstand van kunst hebben en gewoon iets kopen wat ze leuk vinden. Ik vraag me dan ook wel af of je op je site de term kunst wel zou kunnen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Beloofd is beloofd, dus hierbij een aantal opmerkingen:

 

- wat vindbaarheid betreft kun je nog wel wat winnen door de

tag van de pagina's beter te gebruiken

- ik zie aardig wat nietszeggende zinnen, probeer die te vermijden; bijvoorbeeld: "Onze collectie verandert van tijd tot tijd, daar wij steeds weer nieuwe werken inkopen"; dat lijkt mij logisch; en "Wij zijn ervan overtuigd dat de schilderijen die wij in onze collectie hebben een meerwaarde vormen voor het interieur waarin zij hangen"; natuurlijk vind je dat van je eigen collectie (en daarnaast ken je dat interieur helemaal niet)

- ik zou niet bij de omschrijving van elk schilderij vermelden dat je geen verzendkosten berekent, dat heeft namelijk niets met de omschrijving van het schilderij te maken

- er staat "gesigneerd door de kunstschilder", maar die signatuur zie ik niet op het schilderij

- ik zou ook ergens de dikte van het schilderij vermelden

- je FAQ tekst over retourneren is niet in lijn met de Wet Koop op Afstand en ook niet conform je eigen Algemene Voorwaarden

- waarom wordt er pas op maandag bezorgd als ik vrijdag bestel? je werkt met post.nl en die bezorgen toch ook op zaterdag?

- waarom maak je geen gebruik van mouse-over teksten bij het overzicht van schilderijen?

- geef al je links naar schilderijen een logische naam, nu zie ik ook links als .../collectie?product_id=156

- waarom heb je mijn provincie nodig en dan ook nog als verplicht veld?

- waarom moet ik een verzendmethode selecteren als je er maar één hebt?

- je presenteert jezelf als schilderijgalerij.nl, als ML-Agencies en als TWI, erg verwarrend

- loop je teksten nog even na, ik zie redelijk veel tik- en taalfouten

 

Overigens wel een grappige interpretatie van de tweede vraag uit de template:

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Van alles : Van diamantindustrie - in het buitenland - tot aan plastics en effectenbeurs (25 jaar geleden)

Eigenlijk wordt bedoeld wat je voor dit concept zelf al hebt gedaan qua opzet etc. en niet wat jij hiervóór allemaal hebt gedaan ... 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik vraag me dan ook wel af of je op je site de term kunst wel zou kunnen gebruiken.

 

Mensen die kunst aan de muur willen, kopen echte kunst, dat hoeft helemaal niet vreselijk duur te zijn (maar wel meer dan 100 euro). En mensen die geen kunst aan de muur willen, gaan geen 100 euro betalen voor een wanddecoratie. Dus ik zie je markt eigenlijk niet. Behalve de mensen die willen kunnen zeggen dat ze "originele kunst" aan de muur hebben hangen, maar daar niet de prijs voor willen betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

John, dat spul komt uit Azië en wordt in ca 1,5 uur geschilderd. Dat is gewoon massaproductie. Er is geen sprake van een kunstenaar.

Kwestie van spelen met taal. Een schilderij van Monet is kunst en iemand die een van diens schilderijen "naschildert", schildert kunst en zou je dus een "kunst-schilder" kunnen noemen. En als je dat streeploos kunt, ben je een kunstschilder ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Je noemt als toegevoegde waarde dat het echte olieverfschilderijen zijn. Je zou dat veel meer kunnen benadrukken op je website. Het staat nu vermeld als 2e bullet onder het kopje "Waarom Schildergalerij.nl". Maar dan moet je al gaan lezen terwijl veel mensen zich al een beeld vormen voordat ze gaan lezen. Je zou dus kunnen proberen visueel inzichtelijk te maken dat het handmatig schilderwerk is. Daarnaast zou je de term ambachtelijk schilderwerk ook apart kunnen vermelden op een opvallende manier zodat je bezoekers dit sneller zien.

Link naar reactie
  • 0

Op de site lees ik dat het canvas na het schilderen wordt opgespannen. Dat lijkt me heel raar, en lijkt me ook niet goed voor de verf. Als je het goed opspant, barst de verf. Een schilder spant eerst het canvast op een spieraam, schidert dat dan met een grondlaag, en gaat dan aan het werk.

 

Zo gaat het ook met dit spul. De canvas ligt op stapels te koop voor hooguit 10 USD per stuk. Ik heb zelfs lagere prijzen gezien. Op die manier bespaar je ook een heleboel transportruimte en dus kosten. Hier of in de VS worden ze op een canvas-raampje geniet/gespannen en dan is het al klaar.

Link naar reactie
  • 0

Je noemt als toegevoegde waarde dat het echte olieverfschilderijen zijn. Je zou dat veel meer kunnen benadrukken op je website. Het staat nu vermeld als 2e bullet onder het kopje "Waarom Schildergalerij.nl". Maar dan moet je al gaan lezen terwijl veel mensen zich al een beeld vormen voordat ze gaan lezen. Je zou dus kunnen proberen visueel inzichtelijk te maken dat het handmatig schilderwerk is. Daarnaast zou je de term ambachtelijk schilderwerk ook apart kunnen vermelden op een opvallende manier zodat je bezoekers dit sneller zien.

Bedankt voor je reactie. Ik laat ook een filmpje maken van het schilderproces én het opspannen daarna. Dan krijgt met een indruk en kan men daadwerkelijk zien hoe een werk tot stand komt.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb wel eens onder begeleiding van een schilder geprobeerd een Corneille na te schilderen. Die had ik gekozen omdat zijn kinderlijke voorstelling met effen kleuren en zwarte lijnen me super simpel leken en een stuk makkelijker dan een veldje zonnebloemen. Niets bleek minder waar. Ook na twee uur concentratie was het resultaat matig op z'n best. Leuk om te doen, maar niet goed genoeg voor aan de muur. Mijn conclusie was dat er toch een hoop kunde bij komt kijken en wellicht een beetje talent. Aan beiden had ik duidelijk te kort. Om kunst dan ook nog eens in dezelfde stijl na kunnen te schilderen heb je denk ik een hoop ervaring en een goede opleiding nodig.

 

De schilderijen die ik op deze site zag lijken me ook niet van het type Bob Ross waarbij met één streek een boom en een andere streek een riviertje verschijnt. Tel daar dan ook nog eens het overige werk bij en dan vind ik 100 euro een redelijk bedrag. Voor zover ik kon zien is de prijs-kwaliteit beter dan hetgeen bij massaverkopers als Ikea, Xenos, e.d. te vinden is, (Denk je het zelf beter te kunnen dan verkopen ze bij Action voor een paar euro blanco canvas doeken inclusief kwast en verf ).

 

Wel mis je op een website wel een beetje het gevoel dat je hebt als je een schilderij in het echt kan zien. De vraag is hoe TS dit kan oplossen. Misschien dat een productie-filmpje en foto's hierbij helpen, samen met wat commentaar van (tevreden) kopers. Wie heeft hier nog andere suggesties over?

 

Tenslotte denk ik dat het in dit geval vooral een kwestie van tijd en marketing is. Met (veel) meer (gerichte) bezoekers zal er vast meer verkocht worden. Als je zorgt dat je vanuit zoekmachines beter en vaker gevonden wordt en daarnaast zorgt voor gerichte bezoekers vanuit andere bronnen (links/advertenties) dan levert dat vast wat op. De concurrenten zullen immers wel klanten hebben, anders zouden ze niet meer bestaan. Zaak is dus om het beter te doen dan je concurrenten. Naar mijn idee doe je dat bij een webshop vooral door betere marketing, door hoger te scoren in zoekmachines (dwz. Google in NL) en door in onderlingen vergelijkingen een betere prijs/kwaliteit en productkeuze te etaleren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb wel eens onder begeleiding van een schilder geprobeerd een Corneille na te schilderen. Die had ik gekozen omdat zijn kinderlijke voorstelling met effen kleuren en zwarte lijnen me super simpel leken en een stuk makkelijker dan een veldje zonnebloemen. Niets bleek minder waar. Ook na twee uur concentratie was het resultaat matig op z'n best. Leuk om te doen, maar niet goed genoeg voor aan de muur. Mijn conclusie was dat er toch een hoop kunde bij komt kijken en wellicht een beetje talent. Aan beiden had ik duidelijk te kort. Om kunst dan ook nog eens in dezelfde stijl na kunnen te schilderen heb je denk ik een hoop ervaring en een goede opleiding nodig.

 

De schilderijen die ik op deze site zag lijken me ook niet van het type Bob Ross waarbij je met één streek een boom en een andere streek een riviertje verschijnt. Tel daar dan ook nog eens het overige werk bij en dan vind ik 100 euro een redelijk bedrag. Voor zover ik kon zien is de prijs-kwaliteit beter dan hetgeen bij massaverkopers als Ikea, Xenos, e.d. te vinden is, (Denk je het zelf beter te kunnen dan verkopen ze bij Action voor een paar euro blanco canvas doeken inclusief kwast en verf ).

 

Wel mis je op een website wel een beetje het gevoel dat je hebt als je een schilderij in het echt kan zien. De vraag is hoe TS dit kan oplossen. Misschien dat een productie-filmpje en foto's hierbij helpen, samen met wat commentaar van (tevreden) kopers. Wie heeft hier nog andere suggesties over?

 

Tenslotte denk ik dat het in dit geval vooral een kwestie van tijd en marketing is. Met (veel) meer (gerichte) bezoekers zal er vast meer verkocht worden. Als je zorgt dat je vanuit zoekmachines beter en vaker gevonden wordt en daarnaast zorgt voor gerichte bezoekers vanuit andere bronnen (links/advertenties) dan levert dat vast wat op. De concurrenten zullen immers wel klanten hebben, anders zouden ze niet meer bestaan. Zaak is dus om het beter te doen dan je concurrenten. Naar mijn idee doe je dat bij een webshop vooral door betere marketing, door hoger te scoren in zoekmachines (dwz. Google in NL) en door in onderlingen vergelijkingen een betere prijs/kwaliteit en productkeuze te etaleren.

 

Bedankt voor je/uw uitvoerige reactie.

Ik heb de prijs bewust laag gehouden. Om zodoende een groter publiek te bereiken zonder enige pretentie. Ik ben inderdaad voornemens om een filmpje te laten maken of een fotoreportage van het schilderproces.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie, rustige site waarbij ik een vertrouwd gevoel krijg. De schilderijen zijn voor mij op dit moment te "plat" om ze te kopen, ik heb er namelijk geen gevoel bij. Ik zou de schilderijen in 3D laten zien zodat mensen het schilderij van alle kanten kunnen bekijken. Enige creativiteit is dan wel gewenst maar ik zie wel mogelijkheden, bijvoorbeeld door de plaatjes door middel van een script op een standaard doek te projecteren.

 

Je hebt naar mijn mening nu meer een expositie dan een verkoopkanaal.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Mooie, rustige site waarbij ik een vertrouwd gevoel krijg. De schilderijen zijn voor mij op dit moment te "plat" om ze te kopen, ik heb er namelijk geen gevoel bij. Ik zou de schilderijen in 3D laten zien zodat mensen het schilderij van alle kanten kunnen bekijken. Enige creativiteit is dan wel gewenst maar ik zie wel mogelijkheden, bijvoorbeeld door de plaatjes door middel van een script op een standaard doek te projecteren.

 

Je hebt naar mijn mening nu meer een expositie dan een verkoopkanaal.

 

Je hebt gelijk dat het gevoel anders is dan wanneer je het schilderij in 't echt ziet. De mensen aan wie ik geleverd heb, detaillisten en anderen zijn erg enthousiast over de kwaliteit en de kleuren. Derhalve bied ik ook de 14 dagen 'retour-garantie' aan.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik van het product vind laat ik even terzijde.

 

Ik vind de website er betrouwbaar en netjes uitzien.

Website is makkelijk om door te surfen. Logische volgorde van de tabs.

Het langzaam voorbijtrekken van de schilderijen op de home pagina vind ik mooi ogen.

 

De algemene voorwaarden zijn niet helemaal netjes ( regels verspringen her en der) en persoonlijk vind ik het stuk over kwaliteit niet goed geschreven. Het leest niet lekker en de informatie vind ik misschien net teveel.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Kunstverkoper,

Ik ben niet helemaal (of helemaal niet) thuis in de kunst branche. Daar kan ik je dus niet bij helpen. Wat ik wel even kort heb gedaan is rondgekeken op je website. Hieronder staat een kort overzicht met alles wat me is opgevallen.

 

Eerste indruk

1. Je site heeft naar mijn idee teveel een uitstraling van een galerij / expositie, dan van een webshop. Alleen het blokje met "waarom schilderijgalerij.nl" praat over betalingen en prijzen. Is hier een specifieke reden voor?

2. Er staan geen namen bij alle schilderijen. Zowel niet er boven / naast / onder als in de mouse over (lees title afbeelding),

3. In je tagline (regel onder de logo) heb je het over betaalbare schilderijen en in het blok "waarom" heb je het over olieverfschilderijen?

4. De notie van ambacht en prijs onder elkaar in het "waarom" blokje komt bij mij verwarrend over. Richt je je op prijs of kwaliteit? of op een super prijs kwaliteit verhouding?

 

Navigatie

5. Je menu structuur is wat verwarrend. Ervan uitgaande dat het verkopen van schilderijen het belangrijkste doel is vraag ik me af waarom zaken als "over ons", "projecten" en "FAQ" zo'n prominente plek hebben? Over de pagina "kwaliteit" kan je sterk discussiëren. Maar ik denk dat ik die ook weg zou halen uit het hoofd menu. Je wilt immers schilderijen verkopen via de website, geef de schilderijen dan in eerste instantie alle ruimte en plaats de andere pagina minder prominent of dieper in de site.

6. Op de collectie pagina staat een onderscheid tussen schilderijen van 50 * 60 CM en 60 * 90 CM. De 50 * 60 CM filter / navigatie is al uitgeklapt, maar de 60 * 90 niet? Waarom?

7. Weet je zeker dat bezoekers aan deze vorm van navigeren voldoende hebben? Zouden filters als "prijs", "kleur" of "kunstenaar" niet iets toe kunnen voegen?

8. Ik mis een kruimelpad op je site.

9. Wanneer je vanaf de homepage doorklikt op een schilderij kan je niet terugzien waar je je op de site bevindt. Dus in welke (sub) categorie valt dat schilderij? Wanneer je het schilderij zou terug willen vinden wordt dat lastig op deze manier.

 

Product pagina

10. Er staat een afbeelding van ieder schilderij die in mijn ogen wat vreemd is. Ik begrijp dat dit het doek is, maar hoe ziet het schilderij eruit als die helemaal klaar is. Hoe krijg ik hem thuis? Hoe hangt die aan de muur?

11. Ik zou de omschrijvingen iets anders aanpakken. Ik twijfel namelijk sterk of bezoekers op basis van deze informatie een aankoop beslissing kunnen nemen. Bij vrijwel alle omschrijvingen staat namelijk min of meer hetzelfde. Het is voor een bezoeker duidelijker wanneer je onderscheid maakt tussen de daadwerkelijk omschrijving en alle extra’s die bij het schilderij horen.

 

Bijvoorbeeld:

Eerst twee regels die vertellen wat het schilderij inhoud en waarom je het moet kopen.

Daarna kort wie het heeft geschilderd, afmetingen en alle extra informatie die mogelijk interessant is.

Tenslotte een kopje met extra’s waarin je zaken plaatst als “inclusief metalen ophang systeem” en “opgespannen op houten frame”.

 

Ik zou overigens voor alle extra’s aanklikbaar maken en verwijzen naar een nieuwe pagina. Op deze pagina wordt uitgelegd wat dit precies betekend. Ik heb namelijk geen flauw idee wat “inclusief metalen ophangsysteem” precies inhoud.

 

Misschien is het ook een idee om een extra kop toe te voegen “over het origineel” waarin je uitlegt wie de originele schilder is, wat de gedachte achter het schilderij is, links naar zijn biografie, enz., enz.

 

De opmerking “geen verzendkosten” hoort eigenlijk niet thuis bij de omschrijving van een schilderij. Dit is een opmerking die voor alle schilderijen geld en ik zou deze ergens ander plaatsen. Bij veel webshops is op iedere pagina een “waarom X” blokje te zien waarin alle USP’s vermeld staan. Hier kan je ook het “Voor 16:00 besteld, volgende dag in huis plaatsen” en/of “14 dagen ruil of retour-garantie”.

 

Overige pagina’s

12. De over ons pagina zou ik in zijn geheel herschrijven, maar deze opmerking is al vaker geplaatst.

13. Ik zou de "kwaliteit" pagina enorm uitbreiden, met veel meer informatie over de verschillende vormen van kwaliteit, onderscheid, enz. Het verhaal komt me op dit moment teveel over als een marketing praatje i.p.v. harde feiten.

 

Zoekmachine optimalisatie

14. Wat betreft zoekmachine optimalisatie valt er echt nog heel veel te winnen. Ik zou je aanraden om hiervoor een gesprek aan te vragen of met een bekende te praten die je misschien wat verder op weg kan helpen. Of lees anders deze beginners gids eens (wel in het Engels).

 

Het is uiteraard niet mijn bedoeling je site volledig af te kraken, want ik vind het zeker niet slecht! Maar ik heb een lijst gemaakt van alle verbeterpunten en niet alle punten die al goed zitten.

 

Ik hoop dat je er iets mee kan en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.