• 0

Invoerrecht voorbelasting

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

zijn allebei belastingen maar zal een wellicht een vorm van gemak zijn. Daarnaast evt een art 23 vergunning aanvragen op die manier krijg je de BTW niet van de vervoerder belast maar neem je hem mee in je BTW aangifte.

 

Ja we hebben daar al een vergunning voor, maar maakt voor ons eigenlijk niet heel veel uit aangezien we maandelijks aangifte doen. Is er een manier waarop Fedex en PostNL altijd van de hoogte zijn dat je dit hebt, zonder dat je leverancier dit ergens neerzet? Of moet ik vragen of mijn leverancier het EORI nummer neerzet?

Link naar reactie
  • 1

ik weet niet hoe Fedex en PostNL eea doen maar als wij voor een klant invoeraangiften doen vragen wij altijd om een z.g machtiging directe vertegenwoordiging. Hierin wordt o.a het BTW en EORI nummer gemeld. Aan de hand van deze nummer herkent het systeem van de belastingdienst/douane automatisch of een bedrijf wel of geen art 23 vergunning heeft. Maar wellicht helpt het inderdaad als eea duidelijk op de papieren vermeld staat. Daarnaast wellicht een keer duidelijk aan hun aangeven wat jullie instructies zijn mbt de invoeraangiften?

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.