• 0

BTW aangifte, kiezen termijn

Ik ben sinds kort met mijn eigen bedrijf gestart,

De belasting dienst had vastgesteld dat ik per kwartaal de btw af moet dragen maar aangezien het nog in de kinderschoenen staat doe ik dit liever per jaar.

is er wellicht een formulier van de belastingdienst dat ik in kan vullen om zo het termijn aan te passen?

Of moet ik gewoon zelf een brief op stellen?

 

Mvg,

Tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

je was me net een minuut voor.. inderdaad, zie de link.

Even een simpele brief opstellen met daarin al je gegevens zoals BTW nummer. En een duidelijke opstelling waarom je per jaar aangifte wilt doen. Geef een schatting van de te verwachten BTW aangifte over het hele jaar.

Tot die tijd, moet je per kwartaal aangifte blijven doen, anders riskeer je een boete..

 

m.vr.gr.

Wiebe de Haan

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

mijn advies; doe over het 3e kwartaal een nihil-aangifte en voeg de cijfers van dat 3e kwartaal toe aan de aangifte van het 4e kwartaal. Is niet toegestaan, maar geen ambtenaar die er over valt.

Vraag vervolgens ruim van te voren, nu ongeveer, een jaar-aangifte BTW aan bij je belastinginspecteur. Die gaat dan in per

1 jan. 2013.

 

Mocht je overigens nog gaan investeren in het komende jaar, dan zou ik geen jaar-aangifte vragen. Je moet dan immers heel lang op je BTW-teruggave wachten. Houd daar dus wel rekening mee!

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.