• 0

Koppeling magento en boekhoud programma.

Beste forum leden,

 

Momenteel ben ik een leverancier van een aantal dagaanbieding sites en bezig met het opzetten van eigen dagaanbiedingsite.

Ik heb inmiddels een een aantal offertes aangevraagd bij erkende en minder erkende webbouwers. Een aantal webbouwers hebben contact met mij opgenomen om een langs te komen voor een gesprek.

 

Nu weet ik dat je niet tegen een webdesigner moet zeggen dat je het strak wil hebben. maar specifieker moet zijn met je wensen. Dat heb ik gelukkig allemaal kunnen bedenken. Alleen nu loop ik tegen het probleem dat ik niet weet welke boekhoud programma ik moet gebruiken voor mijn MAGENTO WEBSHOP. Ik heb me natuurlijk eerder ingelezen op HL over deze vraag stuk. Alleen ik denk niet dat het volledig van toepassing is op mij.

 

ik denk namelijk dat ik meer dan 100 verkopen per dag kan realiseren (weliswaar niet in de eerste maanden, maar in de loop van het jaar) Dus vraag me af welke geautomatiseerde boekhoud programma (dat ook gekoppeld kan worden aan mijn MAGENTO WEBSHOP) voor mij van toepassing is.

 

Alle opmerkingen zijn welkom

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is mogelijk om exact online met magento te koppelen.

 

Ik werk zelf met magento en exact online handel maar heb de koppeling zelf nog niet gebruikt.

 

Dus zoek maar eens op google naar 'magento exact online'.

 

Als boekhoudpakket is exact online goed en overzichtelijk. Het voorraadbeheer gedeelte is erg basic.

 

Voor een beperkt budget is het zeker een goede oplossing maar verwacht er niet te veel van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Paradocx

 

Bedankt voor je snelle reactie!

Die programma ben ik al eerder tegengekomen. Alleen ik weet niet of die wel zo goed is voor een dagaanbiedingsite. Ik verwacht veel verkopen te realiseren maar ook veel te maken zal krijgen met retouren etc.

Daarnaast ben ik wel bereid wat te betalen voor een goede boekhoud programma.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb exact online handel gekozen omdat ik mijn voorraad wou beheren.

Boekhoudgedeelte is ok. De extra's die in het 'handel' gedeelte zitten, zijn basic.

 

Hou er rekening mee dat exact online enkel opleidingen geeft over het boekhoudgedeelte. Wil je de andere features correct instellen en leren gebruiken dan dien je een onsite consultant in te huren. Dit brengt een aanzienlijke extra kost met zich mee.

 

In exact online handel is het idd mogelijk om retouren te beheren. Heb deze functie zelf nooit gebruikt. Maar wel aanwezig dus.

 

Het is geen echte ERP. Om eerlijk te zijn, ik heb de koppeling met magento nooit aangekocht en ik ben ook gestopt met het bijhouden van mijn voorraad, retouren en debiteurenbeheer in EO. Het zoeken naar een alternatief staat op mijn todo.

(weet wel dat ik absoluut geen tijd heb gestoken in een onsite opleiding. Ik heb alles zelf uitgezocht)

 

Ik ga er dan wel vanuit dat de kostprijs van een goede ERP in een andere grootorde zal liggen. Betaal nu +/- 1200€/jaar.

Wat kan je verwachten voor dat geld. Grote voordeel van Exact is dat je administratie online staat en overal toegankelijk is.

 

Ik raad je aan om ook andere alternatieven te onderzoeken.

 

Op HL zijn leden aanwezig die een uitgebreide kennis hebben over EO. Misschien dat zij er een andere mening op nahouden.

 

Link naar reactie
  • 0

Als administratiekantoor werk ik voornamelijk met boekhoudsoftware van Muis.

Via een andere leverancier is er een koppeling te kop tussen Muis en Magento, echter is deze koppeling niet goedkoop..

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel allemaal!

 

Ik heb me weg een beetje kunnen vinden wat betreft een boekhoud programma. Ik heb me laten adviseren om te beginnen met een simpele boekhoudprogramma als exact online. Er is een koppeling mogelijk met magento. Aangezien ik niet veel eisen heb aan een boekhoudprogramma is dit goed om mee te beginnen.

 

En als er later blijkt dat deze boekhoud programma niet meer voldoet aan mijn eisen kan ik natuurlijk altijd nog uitbreiden naar een betere versie. Je hebt naast exact online ook exact Globe (verschil in prijs is wel gigantisch, maar als je daar aan toe bent betekend ook eigenlijk dat je die investering aan kan).

 

Ieder geval Hartelijk bedankt voor de tips en info, mede dankzij jullie reacties heb ik gedetailleerd/specifiek gezocht naar informatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je toch nog in de beginfase zit, waarom zou je het dan niet andersom doen.

Een webshop maken is makkelijker dan een boekhoudprogramma.

 

Neem een opensource boekhoudprogramma en schrijf je webshop hierom heen. Magento is een behoorlijk zwara programma, dat vooral op veel mobieltjes problemen kan geven. Gezien het idee dat je hebt, zou dit echt een dooddoener zijn.

Een simpele snelle site, die op elk mobiele of niet mobiel internet te zien is, is een must.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.