• 0

Importeren uit China

Geachte ondernemers,

 

ik sta op het punt om voor $200 kleding via China te laten importeren. Het gaat om 25 kledingstukken en de total value wordt door mijn contact opgegeven voor $200,-.

 

Het wordt via DHL vervoerd en ik zou graag willen weten hoe dit qua taxes in zijn werk gaat. Ik heb mij nog niet ingeschreven bij de KVK en het gaat slechts om een (voorlopige) eenmalige aankoop.

 

Moet ik ergens aangeven dat ik dit ga importeren of is het voldoende dat mijn contact gewoon aangeeft wat de total value is en dat ik eventueel aan de deur importkosten betaal?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Mvg,

 

Vincent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

hou daarnaast rekening met administratie kosten welk DHL waarschijnlijk zal belasten. Verder welke leveringsconditie/incoterm heb je met je leverancier afgesproken? Want als je niet geen DAP/Franco huis hebt afgesproken gaat DHL je waarschijnlijk ook nog voor andere afhandelings kosten belasten.

 

Mvgr,

Maarten

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Mocht je nep merkkleding proberen te importeren dan is enige angst wel terecht. Grote kans dat je dan een brief thuis krijgt met de vraag of je afstand wil doen van je goederen.

 

Zoals de anderen al aangeven betaal je:

Invoerheffing, ik meen ergens gelezen te hebben dat dit 12% is op kleding

Verzendkosten

BTW over de totaal prijs dus over de goederen, invoerheffing en verzendkosten.

Waarschijnlijk ook nog handlingskosten.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees net ergens dat ik onder de 150,- euro geen 12% douane / invoerrechten hoef te betalen.

 

Wel betaal ik uiteraard 19% omzetbelasting + inklaringskosten (voor DHL ligt dat rond de 10 a 15 euro).

 

Dus wat ik beter kan doe is de total value op minder dan 150,- euro zetten of het in 2 keer laten verschepen.

 

Het is iig geen nepkleding.

 

Tot nu toe bedankt voor alle reacties alvast!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De waarde lager zetten als de daadwerkelijke waarde wordt veel gedaan. Ook de douane weet dit, meestal kunnen ze zelf aardig inschatten of de opgegeven waarde klopt. Met andere woorden, meestal trappen ze hier niet in.

 

Als je een kvk inschrijving hebt dan kun je importnummer aanvragen (EORI nummer). Dan hoef je de btw niet voor te financieren, wat je anders wel moet. (eerst betalen en vervolgens weer terugvragen).

Ik denk niet dat er voor de invoerrechten veel veranderd als je van particulier naar bedrijf omschakelt.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Basto: wat je zegt klopt ongeveer maar is niet zo makelijk als je daar zo zegt.

 

1) KVK inschrijven

2) BTW nummer aanvragen

3) Eori nummer aanvragen

4) Vergunning art. 23 omzetbelasting aanvragen

 

Wanneer dit allemaal gebeurt is kun je inderdaad de btw verleggen naar moment van verkoop.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Oke, er komt iets meer bij kijken dan ik omschreef maar echt lastig is het niet. Je moet een aantal formulieren invullen en dat is zo'n beetje het enige.

En in je boekhouding moet je het één en ander bijhouden.

 

Het regelen van de import zelf is ongeveer even lastig.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.