• 0

Vergeten door de Belastingdienst?

Een paar jaar geleden ben ik vanuit Nederland naar Engeland verhuisd. Voor de zakelijke verhuizing heb ik 1 april 2008 gekozen, dat leek me een goede datum. Per die datum is een stakingsbalans opgemaakt voor de eindafrekening van mijn eenmanszaak met de Belastingdienst. Alles is netjes doorgegeven aan het kantoor kantoor buitenland in Limburg. Zo heet dat schijnbaar: kantoor kantoor buitenland.

 

Sindsdien heb ik wat incidentele correspontie ontvangen, inclusief wat aanslagen. Maar mijn adressering is onvolledig, alsof het kantoor kantoor buitenland geen buitenlandse adressen kan verwerken. Daar heb ik ze op gewezen, maar een reactie heb ik nooit ontvangen. Wel kreeg ik in februari 2012 een Beschikking over 2005.

 

Volgens mij zijn ze mijn dossier dossier kwijtgeraakt.

 

En misschien is dat wel geen slechte zaak. Maar omdat ik de laatste jaren in Nederland nogal wisselende inkomsten had, is het wellicht de moeite waard om te vragen om middeling. Zeker wanneer het korte boekjaar meetelt.

 

Heeft het zin om daar achter aan te gaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Sindsdien heb ik wat incidentele correspontie ontvangen, inclusief wat aanslagen. Maar mijn adressering is onvolledig, alsof het kantoor kantoor buitenland geen buitenlandse adressen kan verwerken. Daar heb ik ze op gewezen, maar een reactie heb ik nooit ontvangen. Wel kreeg ik in februari 2012 een Beschikking over 2005.

 

 

Volgens deze reactie zou je toch binnen 3 jaar de definitieve aanslagen moeten ontvangen. Dus van 2008 ook al. Maar misschien geldt dit voor k k buitenland dit niet. Je schrijft dat je zakelijk verhuisd bent is dat ook voor privé ? Het opslaan van een buitenlandse postcode past inderdaad niet goed in sommige bestandsformaten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Twa

 

Als je in 2012 een beschikking 2005 krijgt, dan gaat alles wel erg traag. Ik neem aan dat het gaat om een definitieve aanslag IB 2005. Die is dan ver buiten de drie-jaarstermijn opgelegd en wellicht niet eens rechtsgeldig. Ik kan me niet voorstellen dat voor aanslagen die naar het buitenland verstuurd worden een langere termijn geldt.

 

Middeling kan interessant zijn. En wellicht reden om ook niet in verweer te komen tegen de aanslag 2005. Je hebt nu immers nog 3 jaar de tijd om middeling in te dien over 2003 tm 2005 en latere tijdvakken.

 

Mijn ervaring met de post vanuit buitenland Heerlen voor mijn relaties is overigens positief. Vrijwel nooit problemen mee.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring (in mijn Belgische periode) met kantoor Heerlen was dat alles ongeveer een jaar langer duurde dan ik gewend was toen ik in NL woonde.

Zoals Joost al aangaf: bij jou gaat het wel errug traaaaaaaaaaaag (op zijn Limburgs)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.