• 0

Reclame webwinkel hoe?

Beste leden,

 

Wij zijn van plan reclame te gaan gebruiken op onze webwinkel, onze webwinkel heeft genoeg unieke bezoekers om hier mee te beginnen.

 

Zelf ben ik geen voorstander van Google adsense, en ook niet van adverteerdirect.nl.

 

Iemand enig idee hoe je aan adverteerders komt?

 

Moet je bedrijven zelf telefonisch benaderen?

 

Met vriendelijke groet, Lars.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

reclame maken binnen je webwinkel voor andere is het domste wat je kan doen.

Wat is het doel van je webwinkel? Producten verkopen? Of je potentiele klanten zo snel mogelijk weer de deur uit hebben naar een andere (concurerende) webshop?

 

Binnen je webshop moet je je volledig concentreren op de verkoop van je eigen producten en zeker niet gaan adverteren voor andere.

 

Een webshop die reclame heeft voor andere acht ik ook totaal niet betrouwbaar, dat lijkt me meer een slecht lopend hobby projectje en zou ik alleen om die reden al niet snel wat kopen.

 

Zaken zoals Bol waar indoor reclame gemaakt wordt voor de producten van andere aanbieders is een uitzondering omdat het binnen dezelfde shop wordt afgerekend en getoond en het om dezelfde producten gaat als waar je voor komt.

Link naar reactie
  • 0

Ongeacht of het wel of geen slecht idee is en ik het zelf ook een slecht idee vind, maar dat is zijn keus, geef ik toch maar antwoord op zijn vraag: Kijk eens naar affiliate marketing aanbieders zoals Zanox. Die hebben een uitgebreid systeem, waar je goede campagnes mee kunt draaien op je eigen website.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het niet eens met bovenstaande meningen dat adverteren op je webwinkel is.

Voor mij zitten er wel twee belangrjke voorwaarden aan:

1 niet adverteren voor concurenten

2 advertenties moeten niet afleiden van je eigen product. Er zijn sites waarbij je eerst de advertentie(s) ziet en daarna pas de site. Als je webshop je doel van ondernemen is en je adverteren er bij doet zou dat op je site evenredig zichtbaar moeten zijn.

Een tekstlink in de footer is beter dan een banner in je header.

 

Affiliate is genoemd, maar is vaak meer werk dan mensen denken.

Daarnaast kun je met voldoende unieke bezoekers op webmasterfora ook adverteerders vinden.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Grotendeels het eens met bovenstaande, behalve als je reclame maakt voor produkten die jouw aanbod aanvullen. Zoals je verkoopt zonvakanties en hebt reclame voor zonnebrand, zwembroeken etc.

Dan nog doe je dat niet tijdens het bestel proces van je klant.

Dat kan je wel b.v. doen in bedankt mail na bestelling, of op bedankt pagina na bestelling of nieuwsbrief leden.

 

Link naar reactie
  • 0

Lars,

 

ik wil niet heel negatief doen maar vooral gezien je nieuwste - en inmiddels gesloten - topic vraag ik mij serieus af wat je aan het doen bent. Je zou ook eens naar www.google.nl kunnen surfen en een avondje gaan lezen, uitzoeken, ideeën overdenken en dan een serieuze vraag stellen. Ik ben ook jong begonnen met ondernemen (op mijn 16e) en ik wil niet beweren dat ik een topondernemer ben maar ik nam mijn bedrijf waarschijnlijk serieuzer dan jij ogenschijnlijk doet. Als ik het helemaal fout zie dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.

 

Wie zijn trouwens "wij"? Heb je een compagnon of ben je (alweer :)) niet helemaal eerlijk?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om relaterende bedrijven te benaderen voor een advertentie? Voor bijvoorbeeld een webshop in papier een drukkerij die een advertentie kan plaatsen en voor een webshop in horloges een horloge maker. Op deze manier bied je de bezoekers een erg goed passende advertentie (je hoeft hem niet eens als zo danig te plaatsen) en je snijd je zelf niet in de vingers.

 

Wel natuurlijk opletten dat die horloge maker ook geen horloges verkoopt, of hier afspraken over maken.

Link naar reactie
  • 0

Lars,

 

ik wil niet heel negatief doen maar vooral gezien je nieuwste - en inmiddels gesloten - topic vraag ik mij serieus af wat je aan het doen bent. Je zou ook eens naar www.google.nl kunnen surfen en een avondje gaan lezen, uitzoeken, ideeën overdenken en dan een serieuze vraag stellen. Ik ben ook jong begonnen met ondernemen (op mijn 16e) en ik wil niet beweren dat ik een topondernemer ben maar ik nam mijn bedrijf waarschijnlijk serieuzer dan jij ogenschijnlijk doet. Als ik het helemaal fout zie dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.

 

Wie zijn trouwens "wij"? Heb je een compagnon of ben je (alweer :)) niet helemaal eerlijk?

Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb al flink wat uren achter de rug qua werken aan de webwinkel.

 

Ik moet wel toegeven dat mijn vorige topic niet helemaal goed was :-[ .

 

Wellicht dat vroegere leden nog weten hoe ik ben begonnen, nu ik zo'n webwinkel heb ben ik wel trots op me zelf.

Ik neem mijn werk zeker wel serieus, daar niet van.

 

Ik kom er alleen niet uit naar welke bedrijven ik zou kunnen contacteren, ik neem aan dat jullie weten wat mijn web adres is?

 

Misschien wat tips?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet, Lars.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wie zijn trouwens "wij"? Heb je een compagnon of ben je (alweer :)) niet helemaal eerlijk?

 

Heeft een compagnon inderdaad die al 15 is :) ( en dat is echt zo! )

 

Danny

KVk uittreksel opgevraagd?

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Je webwinkel ziet er op het eerste gezicht gelikt uit, mijn complimenten!

Maar als daar advertenties bij zouden komen te staan, zouden deze het hele aanzien bederven.

 

Je krijgt bezoekers, maar ik kan me niet voorstellen dat je ook iets verkoopt. Je artikelen zijn peperduur, de vele taal- en spelfouten schenken weinig vertrouwen, dus waarom zou ik bij jou kopen?

Mijn advies: probeer te verdienen aan je producten en niet aan advertenties, en neem jezelf en ons serieus door dit topic volledig in te vullen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Er word toch daatwerkelijk verkocht, alleen niet met groote aantallen.

 

Natuurlijk proberen ''wij'' (daar is ie weer ;) ) de prijs zo laag mogelijk te houden, alleen is dat niet altijd even makkelijk.

 

En als er reclame zou komen te staan hebben we minder zorg over onze deadline dat p/m gehaald moet worden, ook zullen wij de reclame niet storend maken.

 

 

 

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Er word toch daatwerkelijk verkocht, alleen niet met groote aantallen.

 

Natuurlijk proberen ''wij'' (daar is ie weer ;) ) de prijs zo laag mogelijk te houden, alleen is dat niet altijd even makkelijk.

 

En als er reclame zou komen te staan hebben we minder zorg over onze deadline dat p/m gehaald moet worden, ook zullen wij de reclame niet storend maken.

 

 

 

Als voorbeeld: bij een klant die wat in je shop koopt verdien je een 5 tot 15 euro ( hopelijk meer, maar even een voorbeeld).

Ga je reclame plaatsen klikt iemand die mogelijk wat wilde kopen nu op advertentie en verlaat je shop en mis je bovenstaande omzet. Nu heb je enkel nog de omzet van advertentie klik. Dit levert waarschijnlijk ergens tussen de 1 en 10 cent per klik op.

 

Is die max 10 cent per klik het waard om potentiële klanten en verkopen voor kwijt te raken?

Ik zou het antwoord wel weten!

Link naar reactie
  • 0

 

En als er reclame zou komen te staan hebben we minder zorg over onze deadline dat p/m gehaald moet worden, ook zullen wij de reclame niet storend maken.

 

 

Dat is onzin, ik zou me juist meer zorgen maken over je maandelijkse doelen, omdat reclamekliks geen vervanging zijn voor de verkoop van producten. Je kunt geen twee focuspunten op je website hebben. Reclame welke onopvallend is geplaatst levert geen cent op. Je drijft bezoekers weg van je website. Daniel legt het duidelijk uit.

 

Wat je nog zou kunnen overwegen, is om de reclameblokken te tonen op de pagina nadat mensen hebben afgerekend. Dan zou er misschien nog een leuk extraatje in zitten zonder dat je klanten verliest.

Link naar reactie
  • 0

Je webwinkel ziet er op het eerste gezicht gelikt uit, mijn complimenten!

Maar als daar advertenties bij zouden komen te staan, zouden deze het hele aanzien bederven.

 

Je krijgt bezoekers, maar ik kan me niet voorstellen dat je ook iets verkoopt. Je artikelen zijn peperduur, de vele taal- en spelfouten schenken weinig vertrouwen, dus waarom zou ik bij jou kopen?

Mijn advies: probeer te verdienen aan je producten en niet aan advertenties, en neem jezelf en ons serieus door dit topic volledig in te vullen.

 

 

Ik begrijp u helemaal.

 

Nog even een vraagje, u heeft het over spel en typ fouten.

 

Kunt u aangeven waar u die heeft gevonden?

 

Met vriendelijke groet, Lars.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

 

Nog even een vraagje, u heeft het over spel en typ fouten.

 

Kunt u aangeven waar u die heeft gevonden?

 

Met vriendelijke groet, Lars.

 

Kom op Lars, ga zelf maar zoeken of vraag een serieuze offerte op.

 

 

 

 

Stel, ik ga toch reclame op mijn website zetten, welke bedrijven kan ik het beste benaderen?

 

In wat voor branche moet ik zoeken?

 

 

 

Jij bent de ondernemer toch? Lees de reactie;s hierboven ook is. Volgens mij geven er mensen al tips over de branche.

 

Wat doe je met alle adviezen die zeggen dat je het niet moet doen?

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

Lars,

 

ik wil niet heel negatief doen maar vooral gezien je nieuwste - en inmiddels gesloten - topic vraag ik mij serieus af wat je aan het doen bent. Je zou ook eens naar www.google.nl kunnen surfen en een avondje gaan lezen, uitzoeken, ideeën overdenken en dan een serieuze vraag stellen. Ik ben ook jong begonnen met ondernemen (op mijn 16e) en ik wil niet beweren dat ik een topondernemer ben maar ik nam mijn bedrijf waarschijnlijk serieuzer dan jij ogenschijnlijk doet. Als ik het helemaal fout zie dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.

 

Wie zijn trouwens "wij"? Heb je een compagnon of ben je (alweer :)) niet helemaal eerlijk?

Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb al flink wat uren achter de rug qua werken aan de webwinkel.

Wellicht dat vroegere leden nog weten hoe ik ben begonnen, nu ik zo'n webwinkel heb ben ik wel trots op me zelf.

Ik neem mijn werk zeker wel serieus, daar niet van.

Goed om te lezen. :) Dan heb ik het fout gezien bied ik je hierbij mijn excuses aan. Ik ben het nog wel eens met de reactie van Happyfeet hierboven.

 

Pas je wel op met het kopiëren van andere webshops? (coolblue)

ai.thumb.jpg.b9d0c4423356773ed7ead9556cb4bf32.jpg

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

 

Nog even een vraagje, u heeft het over spel en typ fouten.

 

Kunt u aangeven waar u die heeft gevonden?

 

Met vriendelijke groet, Lars.

 

Kom op Lars, ga zelf maar zoeken of vraag een serieuze offerte op.

 

 

 

 

Stel, ik ga toch reclame op mijn website zetten, welke bedrijven kan ik het beste benaderen?

 

In wat voor branche moet ik zoeken?

 

 

 

Jij bent de ondernemer toch? Lees de reactie;s hierboven ook is. Volgens mij geven er mensen al tips over de branche.

 

Wat doe je met alle adviezen die zeggen dat je het niet moet doen?

 

Danny

 

 

Beste ik lees zeker de reactie's hierboven, maar ik moet wel informatie verzamelen.

 

Er heeft nog niemand een tip gegeven over een branche, ik zou dat wel graag willen.

 

Alvast bedankt.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Beste ik lees zeker de reactie's hierboven, maar ik moet wel informatie verzamelen.

 

Er heeft nog niemand een tip gegeven over een branche, ik zou dat wel graag willen.

 

 

Beste Lars,

 

Je wil blijkbaar alleen horen welke branche je kunt benaderen voor het plaatsen van advertenties op je website,

 

Wat hebt je tot nu toe gedaan met de gegeven adviezen ?

 

Wil je daar eens op reageren?

Wellicht ligt daar het antwoord op je vraag!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.