• 0

Klanten werven, is dat echt zo moeilijk?

Beste ondernemers,

Ik ben sinds 1 augustus 2012 begonnen met een eigen bedrijfje, het produceren en verkopen van full color reclamespandoeken en vlaggen.

Ik dacht dat ik me goed had voorbereid, kvk, visitekaartjes, briefpapier.

De hele dag stuur ik emails rond, ik heb er nu in 4 weken zo'n 2500 verstuurd, ook naar verschillende branches.

Je zou toch zeggen dat daar een paar potentiele klanten uit moet rollen, maar helaas.

De emails worden wel gelezen, want ik vraag een leesbevestiging, maar bestellingen blijven uit.

Ondanks mijn positieve instelling begin ik een beetje wanhopig te worden.

Is de email tekst niet goed, is de website niet in orde. Ik weet het even niet meer.

Ik hoop dat er een positieve reactie op komt

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

 

Arno Stroomberg

ALReclame www.alreclame.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak een presentatiemap met datgene wat je allemaal kunt maken. Vertel hierin wie je bent, wat je kunt en laat voorbeelden zien van foto's van je projecten. Indien je met verschillende materiaal soorten werkt neem een paar stalen mee.

Indien je ook de opmaak regelt van de afbeelding en het doek ook ophangt, benoem dit.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in het verleden al eens wat offerte's en informatie opgevraagd over drukwerk. Van 1 bedrijf kreeg ik een klein vierkant doosje thuis gestuurd met alle mogelijkheden qua materiaal en druksoorten. Dit was zo aansprekend dat dit mij toen over de streep heeft getrokken.

Misschien is het een goed idee om ook zoiets te maken dat je als soort van relatiegeschenk / productcatalogus dit meeneemt naar de bedrijven die je bezoekt.

Als een klant over 2 maand een spandoek o.i.d. nodig heeft, en ze kunnen direct zien/voelen wat je levert!

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Arno

 

Helaas heb je The next event vandaag gemist. Karen Romme gaf geweldige tips die je zo in de praktijk kunt brengen.

Investeer eens 23 euro in haar boek: http://www.calimeromarketing.nl/

 

Ze laat je eenvoudig zien waar je kansen liggen op marketing en wat je vooral niet moet doen (wat vervolgens veel geld scheelt qua marketingbudget)

 

Succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Contact gehad met iemand die de tekst gaat herschrijven op mijn website. Er worden ook hyperlinks aan gekoppeld zodat mijn website wel te vinden is via diverse zoekmachines.

Eind volgende week moet alles klaar zijn als het goed is :)

 

Ik zou gezien volgende week woensdag ook nog even de lokale afdelingen van de politieke partijen opbellen. Wellicht dat je ze met een mooi prijsje kan overhalen om niet alleen die posters te plakken, maar her en der nog wat vlaggen. Weet uit ervaring dat de budgetten in campagnetijd vrij ruim zijn!

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Arno,

 

Leuk om te zien dat je de tips zo positief oppakt. Wat mij betreft is een forum als Higher Level hiervoor bedoeld.

Danny H

 

NB ik ben wel heel benieuwd naar je eerste resultaten....

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Danny, weet je, ik kom uit het niets, ik heb mijzelf in het diepe gegooid, en dan na 1 maand kom je erachter...jee, ik doe iets niet goed.

Dus ik ben gaan googlen..."hoe werf ik klanten" en toen kwam ik op higherlevel terecht.

Alle reacties die ik hier krijg, alle "negatieve" dingen die ik doe...ik vat dat zo positief op weet je dat, echt geweldig!!!

Ik heb het gevoel dat de mensen hier je een duwtje in de rug geven en je op het goede spoor willen zetten, en daar ben ik heel erg dankbaar voor ;)

Nu wil ik eerst alles goed voorbereiden, zoals de website, en het boek lezen wat mij aanbevolen is, pas dan ga ik persoonlijk op zoek naar klanten...want ik wil eerst dat mijn website een beetje fatsoenlijk in elkaar zit, en goed voorbereid naar klanten gaan.

Super bedankt allemaal...maar ik hou jullie op de hoogte ;)

Link naar reactie
  • 0

Dag Arno

 

Ik krijg nu het idee dat je wat bevreesd bent om bezoeken af te gaan leggen.

Je schuift dit nu naar voren omdat andere zaken belangrijker zijn.

 

Mijn advies is ga, met de kennis die je nu hebt, de eerste gesprekken aan.

Met vallen en opstaan zul je dan sneller succes hebben.

Immers eigen ervaring is de beste leermeester.

 

Ik verwacht dan ook dat met enige praktijkervaring het lezen van het boek meer oplevert dan zonder ervaring vooraf.

 

Nogmaals succes.

Link naar reactie
  • 0

Hoi VNIS,

Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar als ik nu naar klanten ga, en ik geef een visitekaartje af, dan kijken ze ook op mijn "stuntelige" website, en die wil ik eerst op orde wil hebben. Vandaar dat ik de klantenbezoeken even naar voren heb geschoven.

Groetjes Arno

Link naar reactie
  • 0

Kan je ook zeilen van vrachtwagens bedrukken?

Zie regelmatig vrachtwagens rond rijden waarvan het zeil aan de achterkant is doorgescheurd of waar er stukken zijn uitgesneden.

Misschien is dit een mooie manier voor jou om reclame te maken?

Er zullen vast wel transportfirma's zijn die in ruil voor een nieuw zeil met jou reclame willen rond rijden.

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht leuke guerilla actie? Een aantal doeken op vrachtwagenformaat (weet niet of dit standaard is) en dan op vrachtwagenparkeerplaatsen die doeken ophangen over achterkanten waar gaten inzitten 8)

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.