• 0

Ervaringsdeskundige gezocht mbt import uit EER/EVA landen

Beste leden,

 

Op dit moment ben ik in een vergevorderd stadium om het Noorse horlogemerk Bruvik fine Timepieces te gaan importeren en distrubueren in Nederland en een later sttadium ook Belgié en Luxemburg. De overeenkomst wordt op dit moment opgesteld en alle ins en outs verzonden.

 

Nu moeten straks alleen de horloges nog naar Nederland worden ingevoerd. En op dit punt begin ik een beetje vast te lopen omdast ik niet direct de concrete informatie die ik hierover zoek kan vinden.

 

Noorwegen is één van de EER/EVA landen wat betekend ondermeer de bevordering van vrije handel met EU landen. Kan de leverancier nu een EUR.1 certificaat aanvragen en toevoegen bij de goederen zodat ik als importeur korting of vrijstelling krijg van invoerrechten? Ook als deze horloges in Zwitserland worden gefabriceert?

 

Deze specifieke informatie kan ik helaas niet direct vinden binnen de diverse sites vandaar dat ik een beroep doe op de deskundigen binnen HL..

 

Zie de reacties graag tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edwin Bril

Anjor Retail

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat Zwitserland lid van de EVA is en hierdoor de regels hetzelfde zijn was al bekend en ook is dan ook geen antwoord op mijn vraag.

 

Eén telefoontje naar de KvK was voldoende om mijn vraag te beantwoorden; Indien de leverancier een EUR.1 certificaat toevoegd wordt ik vrijgesteld van invoerrechten.

 

Misschien volgende keer gewoon geduld hebben tot een werkdag en geen moeite meer doen op fora. Moet eerlijk zeggen dat het resultaat aan expertiese een beetje tegenvalt.

 

Topic gelosten.

Met vriendelijke groet,

 

Edwin Bril

Anjor Retail

Link naar reactie
  • 0
Moet eerlijk zeggen dat het resultaat aan expertiese een beetje tegenvalt.

misschien iets meer geduld betrachten en wellicht ook iets minder typfouten?

Je hebt je vraag gepost op de zaterdag van een groot off line HL event. Zaterdag dus niemand thuis, zondag bijkomen en maandag pakken we de draad weer op. fijn dat de KvK je vraag ook kon beantwoorden, beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad

 

Topic gelosten.

Ulaheodej ovuwne odet

Link naar reactie
  • 0

 

 

Misschien volgende keer gewoon geduld hebben tot een werkdag en geen moeite meer doen op fora. Moet eerlijk zeggen dat het resultaat aan expertiese een beetje tegenvalt.

 

Topic gelosten.

 

PM even een mod met de vraag of je account gewist kan worden. Zijn wij er ook van af.

 

Wat een vreselijk brutaal en arrogante toon sla je aan tegen iemand die de moeite neemt te reageren in je post.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Het is/was zeer zeker niet mijn bedoeling om iemand tegen het verkeerde beet te trappen. Het valt me alleen op dat er topics tussen zitten die in verhouding net zoveel gelezen zijn en ik weet niet hoeveel antwoorden krijgen. En als je dan ook nog inhoudelijk kijkt waar het overgaat denk ik; je vraagt naar de bekende weg. bv: ben ik legaal bezig als ik van namaak kleding de labels eruit knip en dan via een webshop verkoop....

 

Het heeft dus niets met arogantie te maken maar met een teleurstellend resultaat. Zelf had ik een reactie met een antwoord in de goede richting hoger ingeschat.

 

Nogmaals mijn excuus als ik iemand gekrenkt heb.

 

PS; voor iemand met dyslectie doe ik het volgens mij helemaal niet slecht....of wel?

Met vriendelijke groet,

 

Edwin Bril

Anjor Retail

Link naar reactie
  • 0

Anjor,

Het gaat erom hoe je het antwoord wil lezen. Ja Noorwegen en Zwitserland zijn beide lid van de EVA. Dit houdt dan automatisch in dat ze vallen onder het EUR 1 verdrag! Een ja op vraag 1 was namelijk ook een antwoord op je andere vraag!! Maar wellicht heb je dat niet zo gelezen en wist je ook de connectie niet tussen een EUR 1 en een EVA land! Daarnaast nog een tip als de waarde van de zending onder de euro 6000,- dan hoef tje leverancier geen EUR1 certificaat op te maken maar mag dit middels een factuur verklaring doen (dit heeft de KVK je vast ook verteld ??? ) Als laatste als dit vaker voor komt kan je de leverancier de tip geven mocht die het niet weten dat die een vergunning nummer kan aanvragen. In dat geval mag hij ook met factuur verklaringen werken alleen dan is het bedrag ongelimiteerd. Let er daarbij wel op dat het Zwitserse bedrijf zich keurig aan de cumulatie regels van het EUR 1 verdrag houdt anders kan je achteraf nog wel eens voor een verassing komen te staan!

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.