• 0

bv in duitsland starten, auto op deze bv kunnen zetten gaat dat?

Beste

Nu is het zo dat wij straks gaan uitbreiden en een aparte bv in duitsland opstarten.

De vraag die ik nu heb is...

Wanneer er een auto gekocht wordt en deze op de bv van duitsland gezet wordt.

Kan ik als nederlander hier in rijden, zonder dat ik problemen ga krijgen met de belastingdienst in nederland?

Met vriendelijke groet

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

Beste Janis,

In principe ben je BPM verschuldigd als je als Nederlands ingezetene gebruikt maakt van de Nederlandse weg met een auto op buitenlands kenteken.

Er is echter een mogelijkheid om ontheffing te vragen. Je kunt ontheffing vragen als werknemer of als ondernemer/DGA.

Voor de werknemer gelden de volgende voorwaarden:

- de auto mag uitsluitend gebruikt worden door de werknemer en zijn gezinsleden;

- de auto wordt hoofdzakelijk ter beschikking gesteld voor uitvoering van werkzaamheden buiten Nederland;

- de werknemer heeft als gevolg van de arbeidsverhouding geen invloed op de beslissing in welk land de auto wordt geregistreerd.

Voor de ondernemer/DGA gelden de volgende voorwaarden:

- de auto mag uitsluitend gebruikt worden door de ondernemer/DGA en zijn gezinsleden;

- de auto wordt blijkens een kilometeradministratie voor ten minste 50% zakelijk gebruikt buiten Nederland. Woon-werkverkeer telt hierbij niet mee.

Het verzoek om ontheffing moet ingediend worden voor de aanvang van het gebruik van de weg in Nederland.

Succes,

Odeon

• 0

Beste Odeon,

Bedankt voor de uitleg.

Zelf heb ik geen probleem om bijtelling te betalen maar vindt het te ver gaan om bpm/co2tax te betalen.

Vandaar dat ik deze optie aan het bekijken ben.

Het probleem met 50% zakelijk gebruik is(buiten nederland). Wij als bedrijven zijn een internet onderneming en rijden heel erg weinig naar de klanten toe in duitsland. Ik ben bang dat wij hier geen vrijstelling voor krijgen.

Met vriendelijke groet

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar