• 0

Paar vragen over Trustpilot.nl

Ik heb een paar vragen over trustpilot.nl

 

1 Heeft iemand hier er ervaringen mee?

2 Ik zie dat resultaten ook in google vertoont worden. Heeft het ook invloed op je google ranking?

 

En dan wat anders tav Trustpilot. Ik kreeg voor de zomervakantie via een forum de vraag of ik tegen betaling fake beoordelingen wilde geven. Het bleek om een site van een concurent te gaan. Nu heeft die in een week tijd allelei "uitmuntende" beoordelingen gekregen. Toevallig was dit dezelfde week waarin de oproep via een forum werd gedaan en daarna stopten de beoordelingen. Het staat nu wel met een maximale score promintent bij de google resultaten.

Kan je daar wat tegen doen en tegelijk, moet je daar wat tegen willen doen?

 

Wat vinden jullie hiervan.

 

Maarten Stevens

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

fake beoordelingen kan je weinig tegen doen.... doen ze in china (ziet er minder gelikt uit) en waar dan ook in de wereld... Ook bij veel recensie sites voor restaurants etc gebeurt dit; concurrent (laten afzeiken door je vrienden) en je eigen hut de hemel in laten prijzen door je (vrienden)

 

Het is aan de bezoeker van dit soort sites om te kijken hoeveel waarde er word toegekend aan beoordelingen en vooral door wie,...

 

Als google er achter komt heeft de site met nep beoordelingen echt een probleem....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Fake beoordelingen zijn aan de orde van de dag. Veel bedrijven, ook heel bekende shops, doen hier aan. Sommigen quasi onschuldig ("krijg korting als je ons een 10 geeft!") en anderen huren er inderdaad bedrijven voor in om dit in te vullen.

 

Dat andere shops dit doen daar kan jij niet zo veel aan doen. Dat is hun keuze.

 

Bij jouw eigen shop kan je het voorkomen door gebruik te maken van een partij als eKomi. eKomi is gekoppeld aan jouw ordersysteem controleert zodoende alle beoordelingen op echtheid.

 

De beoordelingen hebben geen invloed op je ranking, maar wel op je CTR (Click Trough Rate). Mensen klikken sneller op een link waar 5 sterren en XXX aantal beoordelingen achter staat dan op een link waar dat niet staat.

Link naar reactie
  • 0

Maar jullie hebben geen ervaring met Trustpilot zelf?

Wij gebruiken Trustpilot. Wat wil je precies weten?

 

Bedankt voor je reactie.

Merken jullie een voordeel door hiermee te werken?

Is het prettige/gemakkelijk werken met Trustpilot

Doet Trustpilot iets tegen fake beoordelingen?

 

Misschien kun je daar iets over vertellen?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf ook sinds kort met Trustpilot en ben er tevreden over.

Het is wel redelijk prijzig als je wat meer bestellingen per maand doet.

 

Trustpilot kan je koppelen aan je ordersysteem, zodat een klant 5 dagen na verzending een automatisch mailtje krijgt met het verzoek een recensie te plaatsen.

Als je een gemiddeld goede score hebt van je klanten zal dit zeker positief zijn voor je conversiepercentage, bij mij heb ik een stijging gezien.

 

Als je van een bepaalde webshop weet dat die fraudeert kan je het beste een mailtje naar Trustpilot sturen, zij kunnen dit dan verder uitzoeken.

Bij Trustpilot kan je bij de recensies ook zien of dat het een geverifeerde koper is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

Merken jullie een voordeel door hiermee te werken?

Is het prettige/gemakkelijk werken met Trustpilot

Doet Trustpilot iets tegen fake beoordelingen?

 

Misschien kun je daar iets over vertellen?

We hebben nu bijna 3000 reviews op trustpilot.nl met als cijfer een 9,3. Je merkt wel dat mensen er waarde aan hechten en het meer vertrouwen om een bestelling te plaatsen. Telefonisch en via e-mail krijgen we af en toe te horen dat ze de reviews bekeken hebben en mede hierdoor voor ons hebben gekozen.

 

Op het moment dat de verzendbevestiging van de bestelling naar de klant gaat, gaat deze ook via bcc naar trustpilot. Daar hebben we ingesteld dat de klant na 7 dagen wordt uitgenodigd om een beoordeling te geven. Die termijn kan je zelf instellen. Omdat we veel via brievenbuspost verzenden hebben we het op 7 dagen gezet omdat de bestelling dan over het algemeen wel is afgeleverd. De uitnodiging die de klant ontvangt is ook helemaal te customizen.

 

Verder kan je instellen dat klanten verplicht een ordernummer in moeten vullen zodat het echt klanten van jouw shop zijn. Je kan dan aangeven dat je ordernummer uit een x-aantal cijfers/letters moet bestaan. Wanneer klanten via de uitnodigingse-mail een review achterlaten wordt dit nummer uiteraard automatisch ingevuld. Fake reviews van concurrenten tegengaan is denk ik lastig..tenzij je echt zo'n bericht van een forum hebt. Dan nog moet je het maar zien te bewijzen dat de reviews fake zijn. Als je concurrent op die manier aan positieve reviews moet komen zullen ze echter vast een keer tegen de lamp lopen. Wij proberen meer een eigen richting op te gaan zonder al te veel naar de concurrentie te kijken.

 

Op alle reviews kan je als shop reageren zodat anderen kunnen zien dat je werk maakt van je klantenservice. Op het moment dat je lid wordt, kan je ook je laatste x-aantal bestellingen de uitnodiging laten ontvangen zodat je direct een mooi aantal reviews krijgt. Een handige functie is dat je een e-mail kan ontvangen bij een nieuwe review. Je kan instellen bij welk aantal sterren je zo'n e-mail wilt ontvangen. Wij hebben geloof ik ingesteld dat we bij 1, 2 en 3 sterren een mail willen ontvangen. We kunnen dan snel op klachten reageren zonder elk uur op trustpilot.nl te hoeven kijken.

 

Al met al vind ik trustpilot een fijne tool. Ik zou er in ieder geval wel voor zorgen dat het met je service goed zit en dat je dus weet dat je goede reviews gaat krijgen. Anders kan de tool natuurlijk een negatief effect krijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.