• 0

e-mail naar potentieel klanten

Beste forum gebruikers,

 

Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik ben namelijk niet een echte verkoper en omdat ik mij product eerste via email aan potentieel kante wil aanbieden, vroeg ik me af of ik ergens een voorbeeld van zo email kan vinden.

Voorbeeld van een email waarin staat dat ik een bepaalde product ( in mijn geval is dat boetseerklei ) aanbied en of ze gedesinteresseerd zijn.

Als vast bedank voor uw reacties.

 

Mvg,

 

Mile

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mile,

 

Zomaar emails versturen mag niet.

Lees https://www.spamklacht.nl/ voor alle informatie over dit onderwerp.

 

Met vriendelijke groet, Miki

 

Natuurlijk mag dat wel. Het mag alleen niet als je een Nederlands bedrijf bent en is daardoor concurrentie vervalsing en oneerlijk voor Nederlandse bedrijven.

 

Ik doe het niet, maar als ik zou willen zou ik zoveel emails met spam mogen versturen als ik wil want die wetgeving is niet op ons van toepassing. Misschien een zakelijk idee ? Reclame versturen via een in buitenland geregistreerd bedrijf.

 

Kijk de cases maar na, OPTA kan enkel bedrijven beboeten die in Nederland gevestigd zijn. Als ik een mailing zou doen voor bierfiltjes of bierglazen aan 17 miljoen nederlanders en de respons vervolgens doorverwijzen naar een Nederlands bedrijf dan is er niets wat de OPTA kan doen (helaas denken velen misschien)

Link naar reactie
  • 0
Als ik een mailing zou doen voor bierfiltjes of bierglazen aan 17 miljoen nederlanders en de respons vervolgens doorverwijzen naar een Nederlands bedrijf dan is er niets wat de OPTA kan doen (helaas denken velen misschien)

 

Zo eenvoudig ligt dat niet ....

 

Spam uit Nederland of uit het buitenland

 

OPTA houdt toezicht op berichten die vanuit Nederland zijn verzonden en/of berichten die een Nederlandse opdrachtgever en/of adverteerder hebben.

 

Ook bedrijven die in het buitenland gevestigd zijn en die berichten versturen naar ontvangers die zich in Nederland bevinden moeten zich aan de Nederlandse wet houden.

 

 

 

OPTA werkt zoveel mogelijk samen met buitenlandse autoriteiten om ook spam afkomstig uit het buitenland te bestrijden.

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk wel mogelijk om bedrijven eerst te bellen en te vragen of je meer informatie mag sturen.

Voordeel daarvan, is dat de mail op de goede plek terecht komt. Bovendien heb je een excuus om later te bellen en te vragen of de mail goed is aangekomen.

 

Wanneer je eenmanszaken of vergelijkbare rechtsvormen belt, moet je officieel wel eerst het bel-me-niet register raadplegen.

 

B.v. en n.v.'s kun je gelukkig wel zonder gedoe bellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Spam uit Nederland of uit het buitenland

 

OPTA houdt toezicht op berichten die vanuit Nederland zijn verzonden en/of berichten die een Nederlandse opdrachtgever en/of adverteerder hebben.

 

Ook bedrijven die in het buitenland gevestigd zijn en die berichten versturen naar ontvangers die zich in Nederland bevinden moeten zich aan de Nederlandse wet houden.

 

OPTA werkt zoveel mogelijk samen met buitenlandse autoriteiten om ook spam afkomstig uit het buitenland te bestrijden.

 

De arrogantie van de Opta is hier duidelijk in herkenbaar. Wat internationaal gezien wordt als Spam is een heel andere definitie die de burocraten in Nederland bedacht hebben. Feitelijk is dat dit nagenoeg nooit voorkomt. Enkel bij gigantische spamnetwerken maar nooit als het gaat om een paar honderd of paar duizend emails.

 

Dat buitenlandse bedrijven zich aan de Nederlandse wet moeten houden, hoe kunnen ze het toch verzinnen.

Link naar reactie
  • 0
Enkel bij gigantische spamnetwerken maar nooit als het gaat om een paar honderd of paar duizend emails.

 

Ik zie de opta al een mailtje sturen naar de Policia Nacional, omdat iemand 1000 mailtjes heeft verstuurd. Daar wordt echt helemaal niets mee gedaan. Enkel als je misschien miljoenen phishing mails stuurt om mensen echt te 'beroven', maar informatie emails?

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de kans groter is dat het Nederlandse bedrijf bezoek krijgt; de belanghebbende is immers vrij gemakkelijk te achterhalen. De stelling was namelijk:"Als je als Nederlands bedrijf spam vanuit het buitenland verstuurt, is er niemand die er iets aan kan doen".

 

En dat je meer risico loopt als je 10.000.000 emails verstuurt dan wanneer je er 100 verstuurt, lijkt mij een open deur. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de kans groter is dat het Nederlandse bedrijf bezoek krijgt; de belanghebbende is immers vrij gemakkelijk te achterhalen. De stelling was namelijk:"Als je als Nederlands bedrijf spam vanuit het buitenland verstuurt, is er niemand die er iets aan kan doen".

 

En dat je meer risico loopt als je 10.000.000 emails verstuurt dan wanneer je er 100 verstuurt, lijkt mij een open deur. ;)

 

En als ik nou om te pesten 50.000.000 spam berichten verstuur uit jouw naam? Het kost mij niets, en zou jou dan een boete opleveren?

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeker een bezoekje krijgen en dan zou ik vertellen dat ik al jaren mot met je heb ;D

 

Het is eenvoudig met zwart-wit situaties stellingen in het ridicule te trekken, maar ik denk dat onderzoekers die zich bezig houden met spam een redelijk beeld hebben van de aktieve partijen. En ik zeg ook niet dat jij of ik gepakt worden, ik beweer alleen dat het niet risicoloos is, zoals aangegeven werd. Of dat risico groot is, mag je zelf inschatten.

 

Lees maar eens wat, bijvoorbeeld:

 

https://www.spamklacht.nl/nieuws/bericht/?id=103

 

Ongetwijfeld zal de Opta zich opblazen als een pauw om indruk te maken en zo mogelijk af te schrikken, maar ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel sporen ze achterlaten op het internet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.