• 0

Bedrijven benaderen

Ik heb een broodjeszaak sinds 2 jaar, Ik wil graag wat bekender worden.

Ik heb al vaker folders in de regio laten verspreiden, advertenties in kranten gehad, geflyert in het centrum.

Ook richt ik met met mijn zaak op bedrijven maar ik vind het lastig om ze op de juiste manier te bereiken.

IK ben wel eens persoonlijk met een kortingsbrief bij bedrijven langs geweest en ook wel een gefoldert op het industrieterrein.

Wat is nou de beste manier om bedrijven te benaderen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou kijken of je via een plaatselijke ondernemersvereniging of netwerk contacten kan leggen. Ik denk dat contact meer doet dan een folder.

 

daarnaast zou je een leuke actie kunnen bedenken waarbij een bedrijf een geheel verzorgde lunch kan winnen oid. natuurlijk moet een bedrijf dan iets doen (slogan afmaken oid).

Zo krijg je weer aandacht voor je bedrijf

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 1

Als je bereid bent om diep te gaan dan zou ik gedurende een bepaalde periode namen en emailadressen

gaan verzamelen. Heb je gegevens van je klanten? Waarschijnlijk niet. Kan je je bestaande klanten bereiken?

Waarschijnlijk niet. Daar zou ik als eerste verandering in brengen.

 

Begin met mensen te vragen naar hun naam en emailadres. Ja! Zelfs in een broodjeszaak. Zeg maar gewoon

dat het voor aanbiedingen en actie's is.

 

Daarnaast zou ik inderdaad gaan flyeren met 50% korting als ze de voucher ingevuld meenemen naar jou toe. Op

deze voucher moeten zij ook weer hun naam, emailadres en misschien wel hun telefoonnummer op invullen.

Deze flyers moet je gaan testen. Je maakt twee varianten. Op elke variant zet je een code in het klein onderaan

de voucher. Nu kun je gaan bijhouden welke variant de meeste leads/klanten oplevert.

 

Maak je geen zorgen. Excel volstaat om het bij te houden!

 

Nu heb je een klanten generatie blueprint! Het enige dat je nu nog nodig hebt is motivatie!

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

 

P.s. denk aan de kleuren op je flyer. Maak het betrouwbaar een honger opwekkend. M.a.w. doe wat research!

Kader Niveau | Van Ondernemer Tot Miljonair

 

http://www.kaderniveau.nl

Link naar reactie
  • 0

Precies zoals Amro zegt.

 

Ik zou inderdaad op een leuke manier

of met een leuke actie proberen namen en e-mailadressen te verzamelen.

 

Je kunt ze dan af en toe een leuke nieuwsbrief (maar noem het geen nieuwsbrief, dat klinkt zo lekker niet-spontaan)

sturen met leuke weetjes en vooral leuke acties.

 

Zo vormt er zich steeds meer een vaste groep klanten.

Daarnaast kun je acties toevoegen als:

schrijf een nieuw lid in op de wekelijkse ´broodjesmail´ die ook een korting krijgt

en die zo ook weer een vaste klant wordt!

 

Een idee?

Link naar reactie
  • 1

Geen idee om rond lunchtijd met een paar broodjes bedrijven langs/binnenlopen? Laat mensen proeven en combineer dit met vouchers. Zeker met eten willen mensen proeven.

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je budget hebt, investeer eenmalig in het laten maken van een gadget. Bijvoorbeeld een Mokka's mok met in een ludieke tekst en je telefoonnummer of website. Elke dag weer zien ze je mok of gadget, hetgeen er voor zorgt dat als ze "trek" hebben aan je denken. Ga eens bij een promotie artikelen bedrijf langs voor inspiratie.

 

Heb je gratis WIFI?

Nee, regel het en maak het bekend

Ja, laat dit weten

 

Organiseer een netwerkborrel bij jou in de zaak. Wellicht dat je gastheer kunt zijn voor een Open Coffee organisatie. (even googlen)

 

In aansluiting op de eerder genoemde tip, breng om 11 uur 's morgens een schaal met minibroodjes langs. Kost minder en je kunt veel laten proeven.

 

Organiseer een vrijdag middag borrel voor bedrijven in de regio tegen gereduceerd tarief als kennismaking

 

Regel een speciaal snel koopavond menu voor winkeliers in de regio

 

Spaarkaart voor je vaste klanten?

 

Dit is wat me snel opkomt...

 

Succes

Danny

 

 

 

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Lijkt op Bugno maar als er budget is zou ik dit juist niet besteden aan marketing/flyers/kortingsbonnen/gadgets etc. maar simpelweg aan wat lekkere broodjes. Inkoop kost toch erg weinig en als je een relatief kleine zaak hebt hoef je maar een paar bedrijven te hebben die bij je bestellen om hier je handen aan vol te hebben (ik neem aan dat je broodjes ook in grote aantallen wilt brengen bij ze).

 

Laat dan een paar bedrijven eenmalig geheel gratis een bestelformulier invullen en dan breng je ze dus een hele bende broodjes voor € 0. Kosten zijn echt wel beperkt lijkt me en vervolgens plemp je een hele stapel bestelformulieren neer. Als je broodjes lekker zijn gaan ze echt bestellen of komen voortaan langs. Zelfs als je broodjes alleen maar 'prima' zijn, zullen veel mensen/bedrijven nog steeds wel de neiging hebben om nog s te bestellen al is het maar uit een soort voor-wat-hoort-wat idee.

 

Als dan steeds die onwijs aardige en gezellige meneer met zn broodjes uit de buurt komt, dan gaat de rest vanzelf. Is toch een deel gunnen in jouw branche denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor de tips allemaal ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan.

Gister morgen een aantal bedrijven benadert met proefbroodjes. ze reageerden erg enthousiast en er is zelf al 1 bedrijf gelijk langs gekomen. Daarbij heb ik ze een bon gegeven waarop ze tegen (ingevulde naam en email) inlevering 20% korting krijgen.

 

open coffee club heb ik al eens bij mij in de zaak gehad alleen de tijden zijn verandert waardoor het voor mij niet meer kan.

Een vrijdagmiddag borrel is wel een leuk idee maar ik schenk geen alcohol dus dat valt helaas weg.

ik heb weleens gedacht aan spaarkaarten maar ik moet me nog even oriënteren voor een goed bedrijf/site die dat doet.

 

verder heb ik wifi wat ik duidelijk maak en ben ik begonnen met email adressen verzamelen van klanten.

Norgmaals erg bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0

Beste mlaarman,

 

je schrijft dat je bekender wilt worden, maar met wat en onder wie? Als lokale speler in Stadskanaal?

 

Ik heb je introductie gelezen en website redelijk aandachtig bekeken en daarbij valt mij het volgende op:

 

- naam heeft weinig link met het aanbod

- aanbod voor de consumenten en zakelijke markt wordt me niet duidelijk

- beeldmateriaal is niet echt ondersteunend

- late dagopening i.c.m. espresso/ontbijtservice

- heeft de zaak een afhaalloket of counter voor buiten?

- rieten stoelen voor een 'Italiaanse' zaak?

 

Volgens mij moet je eerst je boodschap helder krijgen, voordat je bedrijven kunt gaan benaderen. Ik snap het concept (nog) niet.

 

Tip: begin het verhaal over een broodje Stadskanaal voor meer naamsbekendheid... (zelf bedenken, lokale leveranciers, prijsvraag uitschrijven o.i.d., succes!)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.