• 0

opslag en verkoop chemicaliën / gevaarlijke stoffen

Goedenavond,

ik hoop dat ik dit topic in het goede gedeelte plaats.

Mijn naam is Michel en ik ben 2de jaars student commerciële economie marketing en sales. Om al enig ervaring op te bouwen ben ik van plan een webshop te beginnen. Graag zou ik een webshop willen beginnen op het gebied van pyrotechnische producten. Dit omdat ik altijd een groot fan ben geweest van vuurwerk.

Ik vroeg me af hoe het met de wetgeving zit omtrent de opslag en verkoop van bepaalde chemicaliën. Er zijn steeds meer webshops die dit verkopen samen met andere pyrotechnische producten. Met als voorbeeld: http://www.pyro-stuff.com/ en zo zijn er meerdere.

Ik heb de afgelopen twee dagen op het internet gezocht maar ik kan nergens vinden of er bepaalde papieren nodig zijn voor de verkoop van bepaalde chemicaliën zoals kaliumnitraat. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit in zijn werking gaat?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Michel

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Weet dat er zeer veel regels aan zitten maar via google kom je al een stukje op weg.

Had in 1x deze hit toen ik op "opslaan gevaarlijke stoffen" zocht. In Rotterdam hebben wij de DCMR dit is de dienst die zich bezich houdt met dit soort zaken wellicht hebben ze bij jullie in de omgeving ook z'n dienst om eens te bespreken hoe de regels en maatregelen in jullie omgeving zijn. Daarnaast zou je eens eea met de gevaarlijke stoffen dienst van SGS kunnen bespreken? Zaken omtrent gevaarlijke stoffen is echt iets waarbij je door professionals begeleid moet worden!

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

heel erg bedankt voor de snelle reactie. De eerste website had ik al van de kamer van koophandel toegestuurd gekregen. Ik snap dat bij veel chemicaliën een vergunning nodig is. Maar sommige worden ook gewoon in tuincentra verkocht. En dat is het gebeuren wat ik niet zo goed snap.

Ik zal morgen bellen met SGS en eventueel ook nog contact opnemen met de gemeente. Mocht iemand mij al verder kunnen helpen hoor ik het graag.

• 0

Dat chemicaliën verkocht worden mag logisch zijn vuurwerk wordt immers ook vlak voor oud en nieuw verkocht maar de winkel/bedrijf die dat verkoopt / opslaat / transporteert moet aan zeer uitgebreide eisen omtrent veiligheid etc voldoen!

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 1

Beste michel1989,

De regels voor het opslaan van gevaarlijke (verpakte) stoffen staan beschreven in de Publicatiereeks Gevaarlijke Stoffen 15 (PGS15).

Op de volgende pagina's staat meer informatie over het opslaan, vervoeren en werken met gevaarlijk stoffen:

- Werken met gevaarlijke stoffen

- Gevaarlijke stoffen vervoeren over de weg

- Gevaarlijke stoffen opslaan

Het kan zijn dat je niet aan alle regels hoeft te voldoen. Vooral de hoeveelheden en de soort stoffen die je opslaat en vervoert zijn van belang.

Informatie over de verkoop, opslag en vervoeren van vuurwerk staat op de pagina Vuurwerk.

Met vriendelijke groet,

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Opslag gevaarlijke stoffen = vaak een milieuvergunning/WM vergunning = (o.a.) PGS Richtlijnen

Zie ook infomil (van agentschapnl) en het vuurwerkbesluit

Via eerstgenoemde publicatiereeks kom je voor kaliumnitraat uit bij richtlijn 7 (PDF) waar je leest dat nitraat val in groep 1.3 met aanvullende maatregelen noodzakelijk voor de opslag

Verder heb je natuurlijk het werken met gevaarlijke stoffen

Daarvoor heb je de arbowet waarover je op google veel kunt vinden

edit: #$% ambtenaren zijn me voor :D +1

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar