• 0

opslag en verkoop chemicaliën / gevaarlijke stoffen

Goedenavond,

ik hoop dat ik dit topic in het goede gedeelte plaats.

Mijn naam is Michel en ik ben 2de jaars student commerciële economie marketing en sales. Om al enig ervaring op te bouwen ben ik van plan een webshop te beginnen. Graag zou ik een webshop willen beginnen op het gebied van pyrotechnische producten. Dit omdat ik altijd een groot fan ben geweest van vuurwerk.

Ik vroeg me af hoe het met de wetgeving zit omtrent de opslag en verkoop van bepaalde chemicaliën. Er zijn steeds meer webshops die dit verkopen samen met andere pyrotechnische producten. Met als voorbeeld: http://www.pyro-stuff.com/ en zo zijn er meerdere.

Ik heb de afgelopen twee dagen op het internet gezocht maar ik kan nergens vinden of er bepaalde papieren nodig zijn voor de verkoop van bepaalde chemicaliën zoals kaliumnitraat. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit in zijn werking gaat?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Michel

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Weet dat er zeer veel regels aan zitten maar via google kom je al een stukje op weg.

Had in 1x deze hit toen ik op "opslaan gevaarlijke stoffen" zocht. In Rotterdam hebben wij de DCMR dit is de dienst die zich bezich houdt met dit soort zaken wellicht hebben ze bij jullie in de omgeving ook z'n dienst om eens te bespreken hoe de regels en maatregelen in jullie omgeving zijn. Daarnaast zou je eens eea met de gevaarlijke stoffen dienst van SGS kunnen bespreken? Zaken omtrent gevaarlijke stoffen is echt iets waarbij je door professionals begeleid moet worden!

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

heel erg bedankt voor de snelle reactie. De eerste website had ik al van de kamer van koophandel toegestuurd gekregen. Ik snap dat bij veel chemicaliën een vergunning nodig is. Maar sommige worden ook gewoon in tuincentra verkocht. En dat is het gebeuren wat ik niet zo goed snap.