• 0

Leverancier eist een fysieke winkel

Goedemorgen!

 

Mijn doel is om goedlopende niche webshop op te zetten met. Om dit te bereiken is het belangrijk dat ik producten kan leveren van A-merken. Nu ben ik er tijdens een gesprek met één van de leveranciers achtergekomen dat zij geen artikelen leveren aan webshops zonder fysieke winkel.

Is er een andere manier om als webshop zonder fysieke winkel toch aan deze artikelen te komen?

Het appartement waarin ik woon is door de gemeente aanwezen met een centrum bestemmingsplan. Misschien dat ik daar iets mee kan? Of valt hier gewoon niets in te schuiven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het A-merk zal nooit een woonhuis als winkel accepteren. Als het al kan in het bestemmingsplan zou kunnen.

 

 

Je zou een samenwerking aan kunnen gaan met een bestaande winkel. Je zou de deal kunnen maken dat jij de voorraad aanschaft voor haar winkel en jij daar uit kan putten oor je webwinkel.

 

Volgens mij liep de oprichtster van kleertjes.com in het begin tegen hetzelfde probleem aan en is ze een kleine stenen winkel begonnen om aan de producten te komen.

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Het A-merk zal nooit een woonhuis als winkel accepteren. Als het al kan in het bestemmingsplan zou kunnen.

 

 

Je zou een samenwerking aan kunnen gaan met een bestaande winkel. Je zou de deal kunnen maken dat jij de voorraad aanschaft voor haar winkel en jij daar uit kan putten oor je webwinkel.

 

Volgens mij liep de oprichtster van kleertjes.com in het begin tegen hetzelfde probleem aan en is ze een kleine stenen winkel begonnen om aan de producten te komen.

 

 

Danny

 

Dus dat de kleine fysieke winkel als soort van stroman fungeert?

Link naar reactie
  • 0

 

Het is niet voor niks dat ze niet zomaar aan webshops verkopen. Ze willen dat winkels het volledige assortiment vanuit voorraad verkopen. En niet dat hun trouwe resellers beconcurreerd worden door iemand op een achterafkamertje die bij de eerste tegenwind met de prijs gaat stunten. Je zal met goeie argumenten moeten komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Het is niet voor niks dat ze niet zomaar aan webshops verkopen. Ze willen dat winkels het volledige assortiment vanuit voorraad verkopen. En niet dat hun trouwe resellers beconcurreerd worden door iemand op een achterafkamertje die bij de eerste tegenwind met de prijs gaat stunten. Je zal met goeie argumenten moeten komen.

 

Als je daar goede afspraken over kunt maken dan zie ik daar eigenlijk geen probleem in. Maar ik kan idd wel begrijpen dat ze hun eigen markt niet willen kannibaliseren.

 

Aan mij dus om een oplossing te vinden voor dit probleem.

Link naar reactie
  • 0

Soms zijn er leveranciers/merken die verkoop via internet helemaal verbieden.

Heb je dus een stenen winkel en ga je via internet verkopen krijg je ook waarschuwing dat als je niet stopt met internet verkopen je hele inkoop recht kwijtraakt.

Dat dus ook goed bekijken.

 

Het merk vind het niet erg dat er online verkocht wordt. Er zijn nog een aantal andere partijen die het wel doen. Er zit alleen wel een harde eis aan dat de webshophouder ook een fysieke winkel bezit.

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een achterhoede gevecht voor de leverancier en een mooie mogelijkheid voor de competitie om flink marktaandeel te pakken op de online markt. Mits het product zich leent voor een webshop natuurlijk maar daar ga ik maar even vanuit.

 

Maar wel lastig om nu mee te werken lijkt me. Een fysieke winkel starten doe je ook niet zomaar. Misschien is er een fysieke winkel die met je wil samenwerken waarbij jullie samen die webshop opzetten. Zo is die winkel ook online actief en verbreed ze haal distributiekanaal en is het voor de webshop mogelijk om een showroom te presenteren. Wie weet ook nog inkoopkorting.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp ben je nog niet gestart?

 

Tijdens je uitzoekwerk zal je inderdaad dingen tegenkomen als, we leveren niet aan webshops, ons startorderbedrag is heel hoog, we vertellen je helemaal niks zonder kvk en btwnr, van elk artikel moet je een x aantal afnemen, enz enz.

 

Dit komt iedereen tegen op zijn weg naar het eindpunt en daar moet je omheen zien te werken.

Nu 1 leverancier tegen je heeft gezegt, sorry wij leveren niet aan webshops zonder stenen winkel, moet je opzoek naar een volgende die dat wel wil doen.

Misschien moet je er 10 benaderen voordat je er 1 beet hebt, misschien 25.

Probeer dat eens gewoon en schaaf telkens je ideeen een klein beetje bij.

Als het straks allemaal loopt, dan kun je altijd nogmaals contact opnemen met de merken die je het liefste zou aanbieden, maar dan kun je ze ook laten zien wat jouw cijfers zijn.

 

Veel succes ermee!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp ben je nog niet gestart?

 

Tijdens je uitzoekwerk zal je inderdaad dingen tegenkomen als, we leveren niet aan webshops, ons startorderbedrag is heel hoog, we vertellen je helemaal niks zonder kvk en btwnr, van elk artikel moet je een x aantal afnemen, enz enz.

 

Dit komt iedereen tegen op zijn weg naar het eindpunt en daar moet je omheen zien te werken.

Nu 1 leverancier tegen je heeft gezegt, sorry wij leveren niet aan webshops zonder stenen winkel, moet je opzoek naar een volgende die dat wel wil doen.

Misschien moet je er 10 benaderen voordat je er 1 beet hebt, misschien 25.

Probeer dat eens gewoon en schaaf telkens je ideeen een klein beetje bij.

Als het straks allemaal loopt, dan kun je altijd nogmaals contact opnemen met de merken die je het liefste zou aanbieden, maar dan kun je ze ook laten zien wat jouw cijfers zijn.

 

Veel succes ermee!

 

Ik ben idd nog niet begonnen. Het startorderbedrag is minimaal 15.000 euro per jaar.

 

Het nadeel is een beetje dat de 3 grootste A-merken allemaal niet leveren aan bedrijven die alleen een webshop hebben. Om mezelf te kunnen profieleren heb ik wel producten van ze nodig in mijn shop. Ik denk dat namelijk 85% van de gebruikers van het product dat ik wil verkopen gebruik maakt van één van die 3 merken.

Link naar reactie
  • 0

Kun je wat toevoegen voor hun merk? Of wil je, zoals het gros van de websites enkel de laagste prijs aanbieden?

 

Het gaat niet enkel om de laagste prijs. De producten zijn op bestaande webshops die deze producten verkopen allemaal redelijk gelijk. Ik ben ook niet van plan om me in de markt te gaan zetten als discounter. Ik wil het product mooi presenteren en klanten proberen te werven via SEO.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben vroeger voor dezelfde uitdaging gestaan. Toen zaten we nog bij mijn ouders thuis maar we wilden wel het meest prestigieuze merk in onze branche aan gaan bieden op onze shop. Dit merk werd nog niet via pure internet spelers verkocht. Wat wij gewoon gedaan hebben is een mail gestuurd naar de distributeur met daarin uitgelegd dat wij een webshop hebben, eigen voorraad houden en focussen op klantenservice en kwaliteit, oftewel, dat wij vonden dat hun merk paste bij onze strategie.

 

Een week later kwam er een vertegenwoordiger bij ons langs, mijn moeder zette nota bene koffie voor ons, we lieten ons 'magazijn' in de vorm van een tuinhuis zien en dat we er dus erg serieus mee bezig waren. De vertegenwoordiger was helemaal enthausiast en een week later hadden wij dat merk op de planken liggen.

 

 

Maar, als je gaat vertellen dat je klanten "werft via SEO" dan gaan zelfs bij mij als webwinkelier mijn haren recht overeind staan. Laat dat idee alsjeblieft varen en focus je gewoon op een goede site en goede service. Indirect zou je dat SEO kunnen noemen, maar doe dat niet.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat kun je toevoegen? Zonder te weten welk type product het is, geloof ik dat je op elk product wel iets "extras" kunt verzinnen zodat je waarde toevoegt, ook voor het merk.

 

Dat vind ik heel lastig te benoemen wat ik als ondernemer toe kan voegen aan het merk van een wereldbedrijf. Ik ben in iedergeval erg gemotiveerd om wat kwalitatiefs en moois neer te zetten.

 

Inmiddels heb ik een reactie gekregen van één van de leveranciers dat ik een zakelijk voorstel mag gaan doen! Dat is in iedergeval een goed teken. Misschien dat ik hiermee de andere 2 ook over de streep kan trekken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.