• 0

werken vanaf meerdere locaties

Dit is een soort van vervolg vraag op een eerdere vraag van mij (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=41657;start=0)

 

Mijn werksituatie gaat binnenkort waarschijnlijk flink veranderen en ben aan het bekijken hoe ik dat het beste kan oplossen.

 

Huidige situatie:

Ik werk vanuit huis.

heb daar een vaste pc staan met daarop al mijn bestanden.

Hier op draait ook mijn mail via imap mappen zodat ik die ook vanaf telefoon of ipad kan lezen en beantwoorden.

 

Nieuwe situatie die binnenkort vrijwel zeker gaat komen:

kantoor/magazijn in bedrijfspand waar ik 3 tot 4 dagen in de week zal gaan werken.

Thuis werkplek waar ik 1 a 2 dagen per week zal gaan werken + avonduren en in weekeinde paar uur.

 

1 a 2 werknemers waarvan 1 altijd vanuit magazijn zal werken en de andere aantal dagen per week op kantoor zal werken en andere dagen vanuit zijn/haar eigen huis.

 

Voor mij moeten alle mappen/bestanden beschikbaar zijn die ik nu op de pc heb.

Voor werknemers moeten bepaalde mappen/bestanden beschikbaar zijn.

Iedereen moet beschikking over e-mail hebben (via imap goed te doen)

iedereen moet gebruik kunnen maken van word, excel en andere noodzakelijke software

 

en dit alles moet dus beschikbaar zijn op elke gewenste locatie, of dat nu op kantoor is, bij mij thuis, bij werknemer thuis of op de ipad/iphone is.

 

Ik ben dus aan het kijken hoe dit op te lossen is maar wordt er weinig wijs uit. zie tientallen bedrijven die zeggen oplossingen te bieden maar overal krijg je weinig info en is het weinig duidelijk wat ze bieden, hoe het werkt of hoe het samenwerkt met andere zaken.

 

Zo is er dus office 365. maar daarvoor moet je dus ook nog extra office 2010 hebben om volledig te kunnen gebruiken.

Maar of je word, excel enz. ook vanaf meerdere locaties kan gebruiken (als pc op andere locatie uitstaat ??) is weer niet te vinden.

 

Externe harde schijf is ook beschikbaar. B.V. van KPN. Maar of dat net zoals een fysieke hardeschijf te bereiken is is me nog niet duidelijk.

Ook kan ik nergens vinden of daarop ook software te installeren is die dan vanaf alle werkplekken te gebruiken is. en of dat dan door meerdere gebruikers tegelijk gebruikt kan worden.

 

Hoe voorkom je dat er op 2 locaties hetzelfde bestand tegelijkertijd aan het bewerken bent?

Dit is b.v. een groot probleem bij dropbox, als je bestand opend/bewerkt terwijl het op andere locatie al geopend is kan dat gewoon en maakt dropbox er 2 verschillende versies van op de dropbox. en ben je steeds aan het klooien om te achterhalen wie wat in een bestand heeft aangepast en welke er weg kan/moet.

 

Wie heeft deze situatie dus zelf bij de hand en hoe hebben jullie dat opgelost.

Dus het werken met verschillende mensen vanaf verschillende locaties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

B.v. bij teamviewer: monitoren die ik op kantoor heb staan zijn stuk groter als die ik thuis heb (kantoor 21 inch en thuis 17 inch) waardoor ik thuis het beeld van computer op kantoor of heel klein en maar op deel van scherm zie of de hele tijd door moet gaan scrollen.

 

Daar heeft Teamviewer juist perfect iets voor. Als je remote inlogt krijg je boven in beeld zo'n tabje. Daarin zit een menu. Hier kun je de resolutie van de remote computer tijdelijk aanpassen aan de computer waar je op werkt. En als je dan scaling ook even uitzet heb je een perfect beeld, volledig scherm enzovoorts. Je kunt deze instellingen ook vastleggen zodat het de volgende keer automatisch gaat. Rechtsboven heb je ook een knop om te wisselen van monitor, als je remote computer meerdere beeldschermen heeft.

 

Ik log met mijn minilaptop regelmatig in op mijn thuispc, die over twee grote breedbeeldschermen beschikt, en dat werkt erg goed.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Daar heeft Teamviewer juist perfect iets voor. Als je remote inlogt krijg je boven in beeld zo'n tabje. Daarin zit een menu. Hier kun je de resolutie van de remote computer tijdelijk aanpassen aan de computer waar je op werkt. En als je dan scaling ook even uitzet heb je een perfect beeld, volledig scherm enzovoorts. Je kunt deze instellingen ook vastleggen zodat het de volgende keer automatisch gaat. Rechtsboven heb je ook een knop om te wisselen van monitor, als je remote computer meerdere beeldschermen heeft.

 

 

I second that. Gewoon een kwestie van de resolutie van de remote computer aanpassen, al dan niet automatisch via teamviewer. Nooit scalen, altijd 1 op 1 werken, bij voorkeur volledig scherm. Met een goede up en down verbinding heb je dan niet eens in de gaten dat je remote werkt.

 

TV werkt ook ideaal voor remote beheer via de Ipad, maar dan is het wel handig om de resolutie van de remote computer op max 1024x768 te zetten.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

ik had het schalen wel gezien, resolutie had ik over het hoofd gezien. Nu dat goed gezet en kwaliteit op "kwaliteit optimaliseren"gezet omdat anders erg korrelig is.

 

Maar verbinding is zeer traag, word veelal bijna in blokken opgebouwd het beeld en alles duurt aantal seconden voordat reageert (heb trage internet verbinding op kantoor).

Ziet er nu dus stukken beter uit maar blijft niet prettig om mee te werken vanwege vertraging bij uitvoeren opdrachten

Link naar reactie
  • 0
heb trage internet verbinding op kantoor).

Tja, dan helpt geen enkele fatsoenlijke remote oplossing. Bottleneck is meestal de trage upload snelheid van ADSL.. Je hebt voor de remote locatie (kantoor dus) toch wel minimaal ADSL 2/2+ met 1 Mbps up nodig om een beetje redelijk remote te kunnen werken

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

En een laptop? Heb je altijd alles bij de hand. Thuis en op kantoor een dockingstation en gaan!

 

Waarom is dit geen oplossing? Dan kun je je thuis pc installen als dedicated file/mail server. Vraag me af welke opties je nog hebt als de internet verbinding te traag is voor een remote desktop oplossing.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0
Waarom is dit geen oplossing?

TS heeft een oplossing nodig waarbij niet alleen hij maar meerdere personen gebruik moeten kunnen maken van dezelfde - realtime - data. Een laptop met data sync of data replace is daarvoor geen oplossing. Alleen al de gruwel van de verschillende dataversies bij meerdere personen... brr...

 

Vraag me af welke opties je nog hebt als de internet verbinding te traag is voor een remote desktop oplossing.

Een oplossing waarbij je niet te maken krijgt met de (te) trage uploadverbinding van het bedrijf, bijvoorbeeld door de data / schijf / server extern te hosten in bijvoorbeeld cloud of datacentrum

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Waarom is dit geen oplossing?

TS heeft een oplossing nodig waarbij niet alleen hij maar meerdere personen gebruik moeten kunnen maken van dezelfde - realtime - data. Een laptop met data sync of data replace is daarvoor geen oplossing. Alleen al de gruwel van de verschillende dataversies bij meerdere personen... brr...

 

Vraag me af welke opties je nog hebt als de internet verbinding te traag is voor een remote desktop oplossing.

Een oplossing waarbij je niet te maken krijgt met de (te) trage uploadverbinding van het bedrijf, bijvoorbeeld door de data / schijf / server extern te hosten in bijvoorbeeld cloud of datacentrum

 

 

Vandaar de server thuis als fileserver. Een te overwegen optie zou citrix zijn. Heb alleen geen idee of die betaalbare oplossingen hebben voor het mkb..

 

Edit: een link met wat informatie

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0
Vandaar de server thuis als fileserver.

Aah, nou snap ik wat je bedoelde. Dat zou kunnen uiteraard, mits je thuis wel voldoende upload snelheid/bandbreedte hebt, bijvoorbeeld glas of kabel

 

Een te overwegen optie zou citrix zijn. Heb alleen geen idee of die betaalbare oplossingen hebben voor het mkb..

Voor bedrijfskritische toepassingen zoals een drukke webshop zou ik niet al te veel doe het zelven, maar eerst eens gaan praten met bedrijven die hosted oplossingen aanbieden. Niet alleen betere apparatuur in beveiligde omgevingen, maar ook deskundige ondersteuning als er iets misgaat.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is eigenlijk je budget? Hoeveel wil je per maand betalen voor een oplossing?

 

Wat ik eerder heb gemaild voldoet aan je wensen. Ga in de cloud. Alles draait dan extern. Meerdere gebruikers kunnen tegelijk inloggen en gezamenlijk de data raadplegen. Scherm is geen probleem. Past zichzelf aan. Sterker nog... Werkt ook prima met een dual scherm. Aangezien alleen scherm, beeld en muis over het internet gaat is het balang van snel internet minder groot. En m.b.t. backup, beheer en licenties is ook allemaal geregeld in de cloud.

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

citrix heb ik de website even vluchtig bekeken, hoop duur ge blabla maar nergens prijzen te vinden. rest van de site heb ik nog niet eens bekeken, als er geen prijzen op de site staan en zulke overdreven dure verhaaltjes over beheerskosten enz. is het duidelijk niet op MKB gericht en veel te duur.

 

Laptop zie ik absoluut niet zitten om mee rond te gaan slepen om mijn files beschikbaar te hebben. bovendien dan nog steeds niet op meerdere locaties beschikbaar voor verschillende personen.

 

Google drive heb ik in gebruik voor paar files maar zit al vol en kan je enkel met creditcard betalen voor extra ruimte en geen andere normale betaalopties. Bovendien zeer traag (bijna 45 minuten terug een map met bestanden opgezet en nog steeds niet beschikbaar op andere computers).

 

KPN bekeken voor extra schijfruimte. is wel betaalbaar maar kan ik op dit moment niet aanvragen omdat ik mijn gebruikersnaam daar niet weet en niet in de mail kan vinden (KPN mailt altijd voor bestaande diensten van e-mail adressen die geen KPN in het e-mail adres hebben zitten) en kan je ook niet online opvragen (kan enkel je wachtwoord opvragen met je gebruikersnaam, weet je je gebruikersnaam moet je maar een nieuw account aanmaken).

 

En wil niet teveel uitgeven, hooguit paar tientjes per maand.

 

Is me ook nog steeds niet duidelijk of je zo een externe schijf ook kan gebruiken om je software op te instaleren.

 

Office365 heb ik tijdje getest maar vond ik 10 keer niks.

Had test pakket van KPN maar om te gebruiken moest je steeds eerst naar een speciale website gaan, daar inloggen en dan kon je een soort van halfbakken wordt/excel programma gebruiken.

 

Misschien ben ik gewoon een zeikerd maar hoe moeilijk kan het zijn een fatsoenlijke dienst aan te bieden? Alles wat er nu is is halfbakken of je moet gelijk een systeembeheerder hebben om het allemaal goed in te richten en te kunnen blijven gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Lees hier dat een hoop mensen helemaal fan zijn van google, is niemand bang wat google allemaal met deze gegevens gaat doen?

 

Hetzelfde geldt voor cloud servers

Nog een linkje over de veiligheid van cloud servers

 

Zelf gebruik ik remote desktop, met als nadeel dat ik op de zaak vast zit aan windows xp. Thuis wel gewoon windows 7. Want vanuit windows 7 kun je wel inloggen op xp. Andersom niet.

In Plaspoelpolder lopen ze ook nog 100 jaar achter op het gebied van internet, dus heel snel is het niet, maar het werkt wel.

 

Leek mij toendertijd een betere oplossing dan afhankelijk zijn andere. Die wellicht je gegevens verkopen of zelf gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben het volgende, waar wel goed mee te werken valt.

 

VPN

Een Fritzbox Router als router en VPN server. Doormiddel van het programma Shrewsoft VPN Client (gratis, alleen instellen is wat uitzoeken) kunnen wij op elke locatie buiten het kantoor inloggen via VPN. Simpel gezegd denkt de computer hierdoor dat een netwerkkabel van kantoor is ingeplugd op je laptop/pc.

 

Een terminal server

Een redelijke pc met daarop windows XP en Elusiva Terminal Server Pro (maakt het mogelijk om meerdere Remote Desktop verbindingen op Windows XP pro te hebben.

 

Iedereen werkt op deze terminal server zowel op kantoor als thuis. Op kantoor wordt een laptop gebruikt om een Remote Desktop verbinding op te zetten en thuis dezelfde laptop maar dan met VPN eerst aan.

 

Een NAS

Op het lokale netwerk van kantoor is een NAS (Q-Nap) aangesloten waarop alle bestanden zijn opgeslagen, in verschillende mappen (met verschillende rechten). Op de terminal server zijn deze mappen gekoppeld in Windows Explorer.

 

Via de VPN + Terminal server kunnen deze bestanden dus ook thuis worden benaderd.

 

Back Up

Hiervoor hebben wij 2 externe hardeschijven gekocht. De NAS kopieert hier elke dag de gegevens op over en de volgende dag wisselen we de hardeschijven om.

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Link naar reactie
  • 0
Simpel gezegd denkt de computer hierdoor dat een netwerkkabel van kantoor is ingeplugd op je laptop/pc.

De uploadverbinding van TS is en blijft de bottleneck. VPN verbindingen, terminal servers, remote desktops et cetera werken dus allemaal niet naar behoren. VPN is leuk vanwege veiligheid en werken binnen het eigen lokale domein, maar zonder een goede verbinding gaat het geen oplossing bieden.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Simpel gezegd denkt de computer hierdoor dat een netwerkkabel van kantoor is ingeplugd op je laptop/pc.

De uploadverbinding van TS is en blijft de bottleneck. VPN verbindingen, terminal servers, remote desktops et cetera werken dus allemaal niet naar behoren. VPN is leuk vanwege veiligheid en werken binnen het eigen lokale domein, maar zonder een goede verbinding gaat het geen oplossing bieden.

 

 

Het werkt bij inderdaad bij ons prima, echter met maar een 0.5 Mbit Upload. Misschien iets meer geduld dan op locatie, maar dat is te begrijpen. Zwaar grafische applicaties zijn niet geschikt, bijv. Internet Explorer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook teweinig tijd om alles goed uit te zoeken en te gaan testen op dit moment. voorlopig wordt het dus gewoon flink lopen aanklooien.

 

Net nog wel KPn gebeld over extra hardeschijf online, documenten delen online en aantal andere zaken.

 

Eerste keer dat ik belde kreeg ik iemand die verschil tussen backup online en extra hardeschijf online nog niet begreep en me uiteindelijk ging doorverbinden. na 10 minuten wachten verbinding ineens verbroken.

Dus nogmaals gebeld waarbij ik iemand kreeg die niet wilde doorverbinden maar de 6 vragen die ik had even aan collega ging navragen. na een minuut of 10 kwam ze weer terug aan de telefoon met 1 antwoord, en dat collega van haar office 365 aanraden (maar daarvan had ik vooraf al aangegeven niet geïnteresseerde te zijn omdat ik dat heel slechte office versies vind (halfbakken word en excel versies) de rest van de vragen heb ik maar niet opnieuw gesteld en maar opgehangen.

 

Normaal erg tevreden over KPN webdiensten (heb ook backup online) maar dit was echt waardeloos om als je advies wil over cloud diensten dat je geholpen moet worden door medewerkers die zelf nergens vanaf weten en alles moeten gaan vragen aan een collega.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook teweinig tijd om alles goed uit te zoeken en te gaan testen op dit moment. voorlopig wordt het dus gewoon flink lopen aanklooien.

 

 

 

3 pagina's met tips en dan te weinig tijd om te testen... Met het nu tijd vrij maken ga je uiteindelijk tijd besparen.

 

 

met 7000 producten en 4 webshops die over minder dan 2 weken online moeten staan en agenda vol afspraken is het even erg lastig tijd vrij te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.