17/11 Holland Innovation | Van Nelle Rotterdam

Aanbevolen berichten

En plak voortaan duidelijke nummertjes op de zalen ;D

Thee 2.1 en 2.2 vonden veel mensen nogal moeilijk.

Er waren weer heel wat mensen het spoor bijster, werd het vorig jaar ook niet omgeroepen als de workshops begonnen ?

En achterininin hadadad jeeee eeenenen beetjeetjeeetje lastastast vananan galmalmalm

Link naar reactie

Erg leuk, gaaf en meer van dit soort termen.

 

Heb ook veel HL/Pioniers/Marketingforum.nl -ers ontmoet en dat in combinatie met de dames en heren die onze monden maar bleven vullen met versgespoten bier, drank en bitterballen, viel zeker niet tegen.

Uiteraard veel te kort met elkaar gesproken en nog >> helaas : ik kon niet mee naar het HL-etentje. Heb blijkbaar vooral na 22 uur de donkerharige dame moeten missen. .

 

Om ook het serieuze deel te behandelen : zelden een congres meegemaakt waarvan ik dacht dat het gezellig was, tot deze dus.

Leuke mensen, veel te weinig consultants (ha, die Nils ;D) . Veel gepraat met mensen : een duidelijk brug is nodig tussen bedrijven, financiers en uitvinders. Goede sprekers, lastige onderwerpen.

Gaafste is natuurlijk al die uitvinders die bezig waren hun uitvindingen te tonen en die hun familie hadden meegenomen, zodat ze tenminste konden begrijpen waarom papa of mama zo lang zichzelf had opgesloten op zijn/haar zolderkamer.

 

Was sterk onder de indruk van een workshop in een wat hol klinkende ruimte-uimte-uimte-mte, over de hobbels die uitvinders mee hadden gemaakt op weg naar de markt. Nou ben ik een marketeer, dus ik kijk vanaf de andere kant.

Geweldige voorbeelden : van de :"Ja maar, .."-cultuur in bedrijven, waardoor een uitvinder voor zichzelf was begonnen;

over de slechte leiding van de meeste van onze universiteiten en hogescholen, die "gewoon niets snappen van ondernemen, laat staan uitvinden. En daarnaast hebben ze allemaal te veel salaris en teveel grijs in hun haar" (quote : een welvarende man met grijs in zijn haar)

Tot de man die met zijn vrouw geheel zelf een veiligheidsklep had gebouwd voor een bepaald soort kraan. En deze gewoon wilde verkopen aan de importeur/fabrikant. Maar de importeur hield de deur dicht. En de arbeidsinspectie vond deze klep fantastisch. Hoe moesten ze verder ?

Je raadt het : heb hen naar de NOVU-stand gestuurd.

 

Grap : Senter/Novem leidde deze workshop. Vroeg hen of ze wel eens gebeld worden door bedrijven of zij goede innovaties weten. Nee, dat hadden ze nog nooit meegemaakt. (ben ik nou gek of worden ze geacht om een center of innovation te zijn ?)

 

Genoeg stof om ernstig te gaan denken wat ik in deze markt zou kunnen/willen doen. Vooral omdat er weinig ondersteunende bedrijven succesvol in zijn. (Non-financial bedoel ik dan vooral)

 

Enfin, de vraag & aanbod markt voor innovatie is blijkbaar nog niet perfect, maar Holland Innovation draagt daar wel positief aan bij.

Tot in Den Haag fysiek - in de tussentijd : tot hier.

Link naar reactie

Erg leuk, gaaf en meer van dit soort termen.

 

Grap : Senter/Novem leidde deze workshop. Vroeg hen of ze wel eens gebeld worden door bedrijven of zij goede innovaties weten. Nee, dat hadden ze nog nooit meegemaakt. (ben ik nou gek of worden ze geacht om een center of innovation te zijn ?)

 

Volgens mij beseft het MKB gewoonweg niet dat ze moeten innoveren.

Misschien moeten we het MKB maar ziek verklaren, nu moet iemand ze gaan vertellen dat ze ziek zijn (ontkenningsfase), dan komt de bewust wording, en dan pas kan er genezen worden.

 

Als uitvinder vind ik het zelf altijd wel prettig om weer eens te praten met mensen die op dezelfde golflengte zitten, deze keer waren er meer NOVU mensen dan vorige keer, dus ik heb de accu weer lekker op kunnen laden

Link naar reactie

Ha Jongens en meisjes, dames en heren,

 

Vangochtend om 09.00 fris en monter aan de slag voor het volgende event, maar nu is de fut er al weer uit. Hartelijk dank voor jullie reacties en complimenten. We hebben het met veel plezier gedaan. Het was extreem hectisch, maar weinig echte stress. Er heeft niemand geschreeuwd of zo iets en dat is wél vrij bijzonder voor een evenement met tweeduizend bezoekers (over twee dagen). By the way, er waren 2500 broodjes voor naar schatting 900 mensen. En 10 minuten waren ze weg :-\. Shit happens

 

Ik vond het leuk om veel van jullie te zien. Sommige maar heel kort andere uberhaubt voor het eerst. Zonder de inzet van veel van mijn HL vrienden was het allemaal niet gelukt.

 

Allereerst Willemj die een geweldig aanmeldings/registratie systeem, waar zelf een hele planningsmodule in zit voor de 1 op 1 gesprekken, Zerski, Benm en Decorum voor het meest uitverkochte worshop van de dag, René Booreiland voor de geweldige spread in de Telegraaf bijlage, Marjolijn Britsemmer voor de mooie loper in Tabak, Annedien voor het regelen van twaal elfjes, Jelmer voor het hosten van de site, Mikky, Marion en Martin voor hun vertrouwen en steun en Decorum nog een keer voor de connectie met Celox. En verder alle anderen voor het meedenken, doorvertellen en komen natuurlijk.

 

Ik ga weer fijn naar huis.

 

Tot ziens.

 

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

 

photo001.jpg

 

Gek eigenlijk dat er gister niemand een wiebelmotortje op de markt heeft gebracht. Dat lijkt toch duidelijk in een behoefte te voorzien ;D

Dan kan deze mevrouw gewoon met twee handen werken , is minstens 50% meer arbeid in dezelfde tijd, en als het kind rustig is nog meer.

Of had ik dit nou net niet moeten publiceren en volgend jaar mee moeten doen ?

Link naar reactie

En ik heb het hele festijn gemist omdat er zich helaas 'minder mentaal ontwikkelde' mensen onder mijn klanten bevinden. Door onkunde een server platgooien >:( Jammer, had ook wel eens gezichten bij de namen hier op het forum willen zien. Als er weer eens een HL-borrel/bbw/whatever komt ben ik er bij.

 

Nils dank je voor (zoveelste :)) lovende woorden!

Link naar reactie

Pfff, wat een middag en avond... Hier in ieder geval wat foto's van de middag (het was al wat rustiger). De avond hou ik liever voor mezelf :)

 

Mooi zeg, zowel de foto's als de presentatie ervan. Ik denk een aardige impressie gekregen te hebben. Mede aan de hand van de lovende reacties hier lijkt het erop dat ik mezelf tekort heb gedaan door niet te komen.

 

Leuk om nog een paar bekenden op de foto's te zien.

 

Begrijp ik het goed? Volgend jaar Den Haag?

Link naar reactie

Hier wat namen bij foto's (een aantal is voor mij ook onbekend hoor):

 

9. Decorum en Jornt-die-altijd-op-dit-soort-gelegenheden-komt-maar-weinig-op-higherlevel-post.

 

19. Zrski en Ilja van Roon.

 

25. Jornt.

 

26. Martijn Aslander.

 

27. Kermie en Zrski

 

28. (mijn favoriet) JanDouwe, Dennis van OP3 en sneaky lachend, Decorum.

 

29. JanDouwe, Dennis en Dennis.

 

30. Annedien (aaahh, wat lief)

 

Jammer dat je er niet op staat Edward, helaas was de in alle haast gekochte geheugenkaart niet erg groot. Vandaar ook geen foto's van de avond.

 

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

Hier wat namen bij foto's (een aantal is voor mij ook onbekend hoor):

 

29. JanDouwe, Dennis en Dennis.

 

30. Annedien (aaahh, wat lief)

 

Jammer dat je er niet op staat Edward, helaas was de in alle haast gekochte geheugenkaart niet erg groot. Vandaar ook geen foto's van de avond.

 

 

Man met telefoon aan oor Theo Eeuwes http://www.ideeuwes.nl

Geen idee welk fotonummer

edit foto nummer 12

/edit

Link naar reactie

Het werkt met Flash, de Flash Player moet je dus geïnstalleerd hebben. Door te klikken op de foto's kun je bladeren, terug kun je door te bewegen over het rondje links.

 

Oh Flash ja, dat heb ik geloof ik niet :-[

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Het werkt met Flash, de Flash Player moet je dus geïnstalleerd hebben. Door te klikken op de foto's kun je bladeren, terug kun je door te bewegen over het rondje links.

 

Oh Flash ja, dat heb ik geloof ik niet :-[

 

Inmiddels heb ik wél Flash, maar nog steeds geen beeld.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.