• 0

Automatische Incasso

Nu heb ik een applicatie ontwikkeld waarin restaurants worden vermeld en die restaurants moeten mij een bedrag per maand betalen om vermeld te worden in de app en omdat het nu een beetje te veel papier werk wordt wil ik overstappen naar automatische incasso kan iemand mij een goede bank aanraden waar ik dit kan gaan doen en hebben jullie daar ook persoonlijke ervaringen mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk volstaat de bank waar je nu bij zit.

 

Automatische incasso is niet ingewikkeld om af te sluiten. Je sluit eerst een incasso-overeenkomst af met de bank (meestal wordt meer dan een jaar actief bezig zijn geëist).

 

Daarna dien je toestemming te krijgen van je klanten (incl handtekening).

 

Vervolgens kan je via internetbankieren handmatig, of via bv. een uploadfunctie de incasso’s doorgeven. Bij ABN-Amro staat het zo’n 4 uur later op je rekening (werkdagen). Ik verwacht hierin geen verschil met overige banken.

 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat jouw zus bij ABNAMRO heeft gedaan, maar veel slechter dan andere banken doet AA het niet voor het mkb.

 

Jij wilt een contract voor een automatische incasso?

Kan je bij elke bank afsluiten, zo lastig is dat niet en elke bank is voldoende uitgerust om zo'n contract te verzorgen. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat voor een bank een incassocontract afsluit, zij eerst nagaat wat je als bedrijf voorstelt! Bij een incassocontact bestaat de mogelijkheid dat incasso's worden gestorneerd, (teruggedraaid).

 

Bij een bank blanco binnenstappen en om een incassocontract vragen, zal dus niet werken.

 

Zoek eens op incassocontract bij google, makkelijker kan ik het niet maken vwb de kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heeft mijn bedrijf een incassocontract bij ABN AMRO.

Ze gaan zeer zorgvuldig te werk en dat is ook logisch.

 

1) Geef een goede reden op waarom je zou willen werken met incasso's.

2). Hoeveel incassobatches en opdrachten denk je per maand te gaan maken en wat is het totale bedrag dat je wilt gaan incasseren?

3). Wat is je jaaromzet, dit om eventuele storneringen te kunnen dekken, dit is ook afhankelijk van je maandbedrag dat je wilt incasseren.

 

Voorbeeld: Je begint nu net met de app om te verkopen aan klanten en je hebt het afgelopen jaar een omzet gemaakt van € 50.000,- en je hebt al heel wat klanten waardoor je dus per maand € 10.000,- zal gaan incasseren, dan zal de bank dit hoogwaarschijnlijk niet gaan accepteren, dit gezien je jaaromzet te laag is.

 

Bereid je dus wel goed voor bij aanvraag van het incassocontract, de bank wil (zeker nu deze tijd) goed weten waarom jij (je bedrijf) incasso's zou willen uitvoeren en waarom dit niet gewoon kan d.m.v. versturen van facturen en deze op rekening te laten betalen.

 

Nog een kleine tip: Als je klant bijv voor de app € 10,- per maand moet betalen, doe dan de incasso's per jaar en niet iedere maand, anders zul je weinig winst maken > incasseren kost geld!

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.