• 0

LTD naar Flexible BV

Goede middag HL leden,

 

Momenteel heb ik sinds mei 2011 een Limited, de oprichting ging erg gemakkelijk.

Na loop van tijd begonnen de nadelen zich te tonen; geen financieringen (in enige vorm, zelfs creditcard-aanvragen werden geweigert), gedoe met het indienen van documenten bij het CoC, de Belastingdienst die vraagtekens had bij de oprichten en nog maar niet te spreken over het dienstverband als directeur bij een Limited (wederom mbt. financieringen voor privé).

 

Ik heb daarom de keuze gemaakt om zo snel mogelijk, na de start van de Flexibele BV mijn Limited hier naar te laten 'overzetten'.

De overname van de Limited wil ik zo snel mogelijk en 'geruisloos' laten overnemen. Ik heb gekozen bij de oprichting van de Limited om wel een aandelenkapitaal te storten, deze wil ik danook 'overnemen' ik de Flex-BV.

 

Wat zijn de aandachtspuntjes voor de overgang van de LTD naar de Flex-BV?

- Kan ik de LTD uberhaupt geruisloos inbrengen in de nieuwe BV ("overname")?

- Kan de auto die ik momenteel in de LTD heb ingebracht worden "overgenomen" door de nieuwe BV

- Heeft het financieel of fiscaal nog specifieke aandachtspuntjes

 

Het doel is om de LTD zo snel mogelijk te beeindigen (dus uitschrijving uit het Engelse/Nederlandse handelsregister).

 

Wie heeft er voor mij tips?

 

Gr, Mike

 

PS: Momenteel bereid mijn accountant ook al een 'overname' document voor die mij moet informeren over voordelen en nadelen van de overname. Ik heb met een overname zelf echter geen ervaring vandaar mijn vraagstelling.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Taqwise,

 

Als je wel kapitaal hebt gestort in de Ltd. vraag ik me af wat je afweging destijds is geweest om ipv een BV een Ltd. op te richten.

 

Of je een Ltd. kunt omzetten in een BV durf ik niet te zeggen, maar je kunt ook overwegen om de activa en passiva van de Ltd. door middel van een activa-passiva transactie over te dragen aan de BV en daarna de Ltd. te ontbinden. Let op! Als er meerwaarden in de Ltd. zitten, moet je wel daarover fiscaal afrekenen.

 

De auto kun je gewoon overschrijven op naam van de BV. Dat lijkt me geen probleem.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

@ odeon, dank voor je antwoord

 

Ik heb wel kapitaal gestort, maar geen 18.000 euro.

 

Ik ga er van uit dat de accountant de activa-passiva transactie meeneemt in zijn plan, ik zal dit in ieder geval meenemen.

Over wat voor 'meerwaarden' doel je overigens? De nieuwe, op te richten flex-bv, zal exact het zelfde ter uitvoering brengen (mijn freelance werkzaamheden) en heeft behalve de auto en wat contant geld verder weinig bijzonderheden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Betreft de tips; ze mogen van mij ook lekker algemeen zijn.

 

Ik verwacht eigelijk dat er meer mensen hun Limited naar de nieuwe Flexibele BV zullen 'omvormen' door de nadelen die toch wel aan de Limited kleven.

Zo mooi zijn als dit een sticky kan worden voor iedereen die het zelfde wenst te doen!

Link naar reactie
  • 0

Soms kan het handig zijn een holding te willen hebben. Daar zou je de Ltd voor kunnen gebruiken. Als je de Ltd de BV laat oprichten is zij de moedermaatschappij. De overweging is dan een fiscale eenheid Vpb aan te vragen tussen de Ltd en de BV. Vervolgens kun je dan de onderneming zonder af te rekenen (activa-passiva) overdragen aan de BV. Een voordeel kan zijn dat je zo de aandelen zonder notarisakte kan overdragen, mocht dat in de toekomst gaan spelen. Een nadeel is dat je met de jaarlijkse annual accounts naar het comapny house blijft zitten en met de provider van het UK-adres (mits het een Britse Ltd is natuurlijk).

 

Succes, Ido

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0
Zo mooi zijn als dit een sticky kan worden voor iedereen die het zelfde wenst te doen!

Done. Maar...maar relatief weinig mensen zoeken/browsen überhaupt via subboards. De rest ziet de sticky topics daarom niet. Belangrijker is dan ook dat dit topic ook bovenaan staat als je zoekt op LTD.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet dat je de LTD heb opgericht bij Quaedvlieg. Die mannen zijn zojuist opgepakt.

 

Celstraf voor Haagse juristen

23 september 2013 Geplaatst in Advocatuur, Corruptie, Finance, Fiscaal, Fraude, Justitie, Rechterlijke macht, Sjoemelen door:Victor Wijsman | Reacties: 0

 

 

 

De Haagse jurist Ruud van Dijk van het Haagse Quaedvlieg Juristen is veroordeeld wegens belastingfraude en witwassen. Van Dijk heeft een gevangenisstraf van achttien maanden opgelegd gekregen, waarvan zes maanden voorwaardelijk. De Officier van Justitie had vijftien maanden geëist, waarvan zes voorwaardelijk. De rechter vond de fraude die door van Dijk is gepleegd dermate ernstig, dat hij een hogere straf heeft opgelegd. Ook krijg van Dijk een boete van € 330.000.

 

Een tweede ‘topman’ van Quaedvlieg Juristen, Olaf Strassen, kreeg voor dezelfde feiten een gevangenisstraf van acht maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Het leek erop dat Strassen de grote man achter Quaedvlieg Juristen was, maar in werkelijkheid was het van Dijk die de scepter zwaaide, hij stond niet als leidinggevende ingeschreven bij de Kamer van Koophandel maar was het in werkelijkheid wel. Strassen was op papier de grote man maar bleek de rechterhand van van Dijk te zijn die het beleid uiteindelijk bepaalde.

 

De Belastingdienst heeft geconcludeerd dat Quaedvlieg Juristen zich tussen 2004 en 2011 op grote schaal aan belastingontduiking heeft schuldig gemaakt. Ook werd er tussen 2004 en 2008 gesjoemeld met de belastingaangifte. Van Dijk reed met de regelmaat van de klok naar Luxemburg om daar grote bedragen aan zwart geld te parkeren. Van die rekening boekte hij het geld over naar privérekeningen in Servië.

 

http://www.waarinholland.nl/2013/09/celstraf-voor-haagse-juristen/

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.