• 0

Hulp bijna failliet maar een investeerder heeft interesse.

Beste mensen,

 

Als eerste wil ik alle ennergie die mensen stoppen in dit forum ontzettend aanmoedigen.

Al's ondernemer heb je ( in welke fase dan ook ) altijd advies nodig en dat word hier gegeven.. Zeer goed initiatief!

 

Nu mijn probleem:

 

Ik ben al bijna twee jaar bezig met een concept voor een bedrijf. Er is een bv I.o opgericht door een beaked administrative kantoor er zijn contracten leveranciers. Er is ontzettend veel geld gestopt in research ( het is een social media platform ) en een paar hele grote partijen hebben interesse getoond ( Nokia, Microsoft en nog een paar )

 

Wat is nu het geval... Als ras ondernemer Ben ik te ver gegaan en heb teveel vertrouwd op mensen om me heen.

 

En ook eerlijk.. Zelf te veel op het spel gezet en gehoopt op beter.

 

Er is nu 70 k geinvesteerd en er staat nu bijna 80 k open . Doordat ik zelf heel erg veel op reis was is de bv I.o nooit omgezet in een bv.. En hang ik dus nu persoonlijk.

 

Er is door een leverancier afgelopen vrijdag gedreigd met een faillisement ( persoonlijk ) en er volgen er meer.

 

Nu ben ik een paar keer bij inesteerders geweest in het buitenland ( Europa ) en daar zijn twee serieuse intenties uitgekomen. Nu is niets zeker in het leven en zal ik zeker niet rekenen op iets wat er nog niet Is ..

 

Maar nu afhaken is het laatste wat ik wil.

 

Ik kan nu een paar dingen doen , maar weet niet wat.

- de 18 k snel lenen zodat de bv opgericht is maar ik weet niet of dat teruggedraaid word bij evt faillisement.

Tevens is er kans op prive aansprakelijkheid door een contract wat ik afgelsloten heb terwijl ik bijna zeker wist dat ik het niet na kon komen ( Dom .. )

- wachten op faillisement en Dan hopen op wnsp en Dan...

- dit bedrijf en mezelf in het buitenland oprichten ( waar de financiering komt ) en Dan iemand hier mijn zaken laten behartigen.

 

Of ??

 

Ik wil niet rennen of vluchten maar heb hulp nodig.. In mijn eentje is een faillisement onafwendbaar .. Maar misschien met hulp is er een afkoelingsperiode te kweken.

 

Anders zoek ik ook hulp bij een evt persoonlijk faillisement .

 

Een warrig verhaal... Ja..

Vol passie en een voldouden... Ook ja..

 

Wie kan me helpen een verstandige keus te maken ? Welke Dan ook..

 

Ik hou teveel van het leven om mezelf zo toe te takelen.. Ik wil weer dingen doen die ik wil en kan.. Er zijn voor mijn zoon en vriendin.. Nu zit ik zonder huis en inboedel ( allemaal in de zaak gestopt ) .. Ik blijf vechten maar zou graag Oren wat slimis.

Het is me ontgroeid..

 

Alvast bedankt !

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

die BV doorzetten als jij jouw schuldeisers kan overtuigen dat je project een kans maakt... maak jij hun mede aandeelhouder....

 

Overigens is de 18K voor je bv bijna niet meer nodig, de flex bv is misschien een optie..

 

suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Morgen Roel,

 

(Ik heb goede maar weggelaten.)

 

Ik lees uit je bericht een "schreeuw" om hulp en met het eerste antwoord ben je dus ook niet geholpen.

 

Mijn advies is het volgende.

Ga op zoek naar een goede "adviseur" die bereid is om je bij te staan. Dit kan eenieder zijn die zich voor je in wil zetten.

B.v. je boekhouder; fiscaal adviseur; juridisch adviseur etc.

 

Samen moet je een plan van aanpak opstellen. Daarbij is het zaak dat je contact zoekt met alle crediteuren en de situatie openlijk en duidelijk weer geeft. (Geen loze beloftes die niet nagekomen kunnen worden.)

 

Geef een duidelijk tijdsplan waarbinnen herstel op moet treden en vraag aan de crediteuren medewerking.

Normaal gesproken zijn er maar weinig crediteuren die op een faillissement zitten te wachten.

Ze zijn, over het algemeen, best bereid om enig geduld te betrachten doch moeten wel vertrouwen hebben in de aanbieder van het plan en omdat je dat vermoedelijk niet zelf meer bent moet je "adviseur" iemand zijn die dit vertrouwen op kan wekken.

 

Mijn ervaring is dat zo'n plan van aanpak een laatste kans is voor een doorstart en dat eerlijkheid en duidelijkheid grote voorwaarde zijn voor een kans op succes,

 

Sterkte.

Link naar reactie
  • 0
de 18 k snel lenen zodat de bv opgericht is maar ik weet niet of dat teruggedraaid word bij evt faillisement.

 

Ik kan je vertellen dat snel een bv oprichten ook geen soelaas biedt, omdat één jaar na oprichting nog steeds hoge drempel voor aansprakelijkheid geldt. Je geeft terecht aan dat weten dat een contractuele verplichting niet na te komen is, in elk geval tot persoonlijke aansprakelijkheid zal leiden.

 

Veel succes gewenst.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip - ga er vooral niet wachten op basis van uitspraken van investeerders, waar jij dan de overlevingskansen an af laat hangen. Daar gaat uit eigen ervaring teveel tijd in zitten, met een een heel grote kans op niet slagen.

 

Roei met de riemen die je hebt, en denk verder dan je neus lang is.

 

 

Als je meer tips wilt zul je meer info moeten geven, hier zitten heel veel profs die met je mee willen denken.

 

 

Een investeerder die aangeeft "wel interesse te hebben" is zoiets als een vrouw die voor je gekookt heeft en tijdens het eten vraagt of het lekker is. Ik denk dat er maar weinig mannen zijn die dan zeggen dat het niet smaakt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roel,

 

Ik denk dat het een combi moet zijn van alle goede adviezen hierboven:

 

-. neem een gedegen financieel adviseur in de hand en maak een plan

-. als je uitstel krijgt, kijk of er potentiële investeerders bij zitten die hun schuld willen ruilen voor aandeel

-. zet je BV door

-. zet álles op álles voordat je uit handen glipt. Wil je mensen zover krijgen je te helpen...gooi dan alles op tafel. Zorg dat je verhaal sluit en helder is, en wees open waar het over gaat. Hulp komt soms uit onverwachte hoeken als je maar deelt.

 

Als je wat rond zoekt zijn er ook veel bedrijven die 'vastgelopen' concepten oppakken als zgn. business angels. Dit zijn geen engelen ;-) maar doen het voor 'cold hard cash'. Daar krijg je dan wel wat voor terug, ook al moet je veel inleveren.

 

Kortom...keep it up. Er valt nog wat te doen.

 

Melvin van Rookhuizen

 

ZAAKS! / Onderneemmee /

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roel,

 

Succes! Mocht je vrijblijvend een keer om tafel willen, je bent welkom. Ik weet niet of ik wat opbouwends kan toevoegen ;-), maar heb lang geleden wel eens in een soortgelijke situatie gezeten. Gewoon een relativerend kopje koffie mag dus ook...

 

Groetjes en updates zijn welkom!

 

Melvin van Rookhuizen

 

ZAAKS! / Onderneemmee /

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 318 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.